Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > vogels vangen in het wild Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : vogels vangen in het wild
Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-05-16 - 12:48:22 send message to Blauwe bergen

vanmorgen zat ik in de chat op de vogelarena, en las een gesprek tussen 2 liefhebbers,althans dat dacht ik. Ze hadden het over vinken, een klepkooi, en de ene wilde er wel een vangen, gelukkig ging de andere liefhebber daar niet op in( de echte liefhebber koopt ook zoiets niet )die andere wil gewoon niet in de problemen komen, maar de andere persoon,(tja vogelliefhebber wil ik het niet noemen )wilde de ring wel oprekken....... Als ik ooit eens wildzang wil kopen dan zeker niet bij hem, de andere persoon waar hij in gesprek was gaat vrijuit. Ik vraag mij af waar het allemaal heen gaat,gelukkig zoijn de meeste mensen wel te vertouwen, en zal ik gewoon deze persoon maar in zijn waarde laten, en zal ik niet zijn naam bekend maken........hij zal wel weten dat het over hem gaat !!!


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-05-16 - 12:55:33 send message to goulds

Dit fenomeen zal altijd blijven bestaan deels voor het geld deels voor plezier/spanning.

Heb zelf ook 2 klepkooitjes maar die zijn om weggevlogen vogels terug te vangen en om vogels in de voliere te vangen zonder erachter aan te jagen.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-16 - 13:18:05 send message to maikeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik zal het vertellen het was een grapje wat ik vertelde tegen iemand aanwezig in de chat nou begon daar iemand in de chat zicht met te bemoeien en die zijn vangen mag niet dat deden wij met opzet dat grapje.
Want hij hadt een vink zitten zonder ring.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-16 - 13:19:01 send message to maikeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

zijn moet zei zijn als je met niet vertrouwd blauwe bergen (richard) kom maar snel langs we kijken bij mij heel de vogels na als er een met een slechte ring zit dan mag je heel me vogels meenemen.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-05-16 - 13:21:48 send message to Zjurre

Beste blauwe bergen,

ik ben dus diegene die dan vrij uit gaat... Ik kan je verzekeren dat dit gesprek puur uit ongein is geweest, tenminste, ik ga ervan uit dat die andere persoon (wiens naam ik hier niet zal laten vallen) dit nooit daadwerkelijk zou doen. Het gaat erom dat ik een vink popje heb die een nest aan het bouwen is, maar waar ik geen vink man voor heb. De andere persoon zei toen dus voor de grap dat hij er wel eentje zou vangen in de tuin, waarop ik duidelijk heb gezegd dat dit stom zou zijn en ik hem dit zeer kwalijk zou nemen. Neem dit gesprek dus alsjeblieft niet serieus, ook hij is een vogelliefhebber die absoluut tegen wildvang is, als ik hem op zijn woord moet geloven.
We hebben daarna nog een gesprek gehad met een ander persoon (wiens naam ik ook niet zal noemen), die wel degelijk wildvang in zijn voliere heeft, of in ieder geval een ongeringde Europese vink (foto is te zien bij diens site hier op VA, duidelijk geen ring om). Ik ben toen samen met de andere persoon (die van het hele klepkooiverhaal) in discussie gegaan dat het belachelijk is dat die andere persoon wildvang in zijn voliere heeft, met als argument dat geringde (en dus gekweekte) vogels niet te betalen zijn.
Dus zie dit alsjeblieft als een grap, wij als vogelliefhebbers zijn absoluut tegen wildvang!

Zjurre

PS: jammer dat ik het gesprek niet heb bewaard, dan had ik je kunnen aantonen wat het vervolg van het hele verhaal is geweest.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-05-16 - 13:25:26 send message to danielkempenk

ik was ook aanwezig bij dit gesprek en was idd ongein!
jammer ook blauwe bergen dat je er daar niet gelijk wat van gezecht heb maar wel op forumwink ;)
maargoed houdt het maar op een misverstand.

gr.daniel


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-05-16 - 13:32:42 send message to Blauwe bergen

Laten we het daar maar op houden.... gr Richard


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-16 - 13:35:38 send message to maikeltje

Ik vind het heel zwak van jouw om het niet recht in de chat het tegen mij te zeggen.
En als je dan een topic plaats dan blijf er ook heel het gesrpek bij.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-05-16 - 13:38:28 send message to Zjurre

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ja, lekker makkelijk weer! Eerst mensen zwart maken zonder het verloop van het verhaal te kennen en vervolgens zo'n uitspraak. Misschien is het verstandiger eerst een persoonlijk berichtje te doen naar de perso(o)n(en) in kwestie en vervolgens kun je altijd nog zo'n topic plaatsen. Ik hoop dat je begrijpt dat ik me aangevallen voel, aangezien ik zeer met mijn/alle dieren begaan ben. Ik zou het nog niet in mijn hoofd halen vogels te vangen danwel wildvangvogels te kopen! Ik wil hier niet eens mee geassocieerd worden...
Dus voortaan graag iets subtieler, en beter nadenken wat je hier schrijft.

Zjurre


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-05-16 - 13:43:30 send message to denegon

Jullie hebben het over wildvang.

Ik heb zelf alleen maar geringde vogels.
Maar er zijn ook mensen die wildvang vogels hebben.
Ik denk aan de importvogels uit afrika (grijze roodstaarten , bonteboertjes)

Vinden jullie dit dan wel goed?


De mensen met deze vogels wens ik een goede kweek want dan krijgen we weer meer van deze mooie vogels.
Deze kan ik dan kopen ................... hey nu zit ik ook in het cirkeltje.
hey raar he deze discussie als je langer gaat nadenken.

Zolang er geld in het spel is zullen mensen vogels vangen en iedereen mag er het zijne van vinden. Maar eigenlijk horen de vogels in de natuur en niet in een kooi.

Ik heb ook vogels waarom omdat ik ze mooi vind.

groetjes egon



mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-16 - 13:49:01 send message to mijnkaketoes.nl

Zoals een aantal keren beschreven berust dit alles op een misverstand. Men kan natuurlijk niet direct zien dat het een geintje was en Blauwe Bergen (Richard) heeft heel netjes geen namen genoemd.

Laten we met z'n allen zeggen over en uit. En weer vrolijk verder gaan op de chat.wink ;)wink ;)


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-16 - 13:50:56 send message to maikeltje

Ja als hij het niet weet moet hij ook niet oordelen he.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-05-16 - 13:52:49 send message to Zjurre

Ben ik het mee eens, de betrokkenen (op een na dan) hebben hun zegje gedaan happy :) Zolang het iedereen duidelijk is dat ik nog niet eens met wildvang in een zin genoemd wil worden, heb ik er vrede mee.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-05-16 - 18:37:55 send message to Pionara.nl

quote
Dus voortaan graag iets subtieler, en beter nadenken wat je hier schrijft.

Pot verwijt de ketel. Denk eens na over wat je zegt op een publieke chat.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-05-16 - 19:46:53 send message to Niltava

Ongein of niet, als je hart hebt voor de hobby ga je dergelijke dingen niet als grapje zien.
Zeker gezien de laatste publicaties van de vogelbescherming. Die zouden dit ook al weer als waar aannemen.
Doe het dus alsjeblieft niet, we zitten al zo in het verdomhoekje. Volgens mij zijn er overigens nog best GERINGDE mannen te verkrijgen


robbin
Website Member
Posts :19

Website Member
2007-05-16 - 21:26:02 send message to robbin

wat een stelletje muggen zevers groeten jan



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 177 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede