Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > amethist spreew Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : amethist spreew
zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2007-05-16 - 09:17:37 send message to zourky

Hallo vogel vrienden,heeft er iemand van julie ervaring met deze vogels,ik heb een koppel maar van kweek zit er niet veel in ,de man is nu drie jaar oud,hij was gekocht voor een pop maar is ondertussen man geworden,als ze jong zijn is het verschil moeilijk te zien,ze zitten in een voliere van 20m op 10m dus groot genoeg met nog andere vogels,graag had ik van deze vogels eens jongen gehad en maar hopen
groetjes zourky


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-05-16 - 10:59:50 send message to tropic

Ik heb het op een andere site al eens aangehaald. Amathysten gebruiken in de natuur olifantenmest om hun nesten te bouwen. Sommige koppels (vooral oude import) hebben de neiging nog om niet te bouwen als er geen mest voorhanden is. Andere nemen dan weer probleemloos het nestmateriaal wat wij aanbieden aan. Als je zo een grote voliere hebt mag het op zich geen probleem zijn om ergens in een hoekje één of twee emmers paardenmest te zetten. Meestal wordt dit ook probleemloos aangenomen, en wordt er gebouwd. Natuurlijk ook lange grashalmen, stro voorzien en uiteraard voldoende nestgelegenheden zodat ze kunnen kiezen. Ik wens je verder succes met de kweek, en als het lukt hoop ik het ook te horen.wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-16 - 11:09:57 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@tropic
Heel boeiend! Hoe werkt dat dan precies? Smeren ze de mest in/aan een nestkast of beginnen ze gewoon op een boomtak?

@zourky
Als er andere vogels in een voliere aanwezig zijn, kan dat altijd intimiderend werken. Zelfs "buurvogels" kunnen van invloed zijn.
Vaak merk je hier bij observatie niets van, maar blijkt er toch een zekere dreiging uit te gaan van volieregenoten.
Heb je de amethisten al zien zingen/baltsen/paren?


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-05-16 - 14:59:51 send message to tropic

Karel,

Neen, ze bouwen hun nest gewoon met een mengsel van mest en stro, grashalmen. Gebruiken het als een soort cementspecie.


zourky
Website Member
Posts :215

Website Member
2007-05-17 - 13:04:36 send message to zourky

Hallo iedereen, paarden mest hebben ze in de voliere,fruit,meelwormen,korrels,en paté voor insecten eetters.Wat mij wel opgevallen is de laatste dagen,ze zitten korter bij elkaar, hopelijk lukt het, ik laat zeker iets weten als het lukt



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede