Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart: 3e ronde eieren dit jaar al Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaart: 3e ronde eieren dit jaar al
Pascallo.NL
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-05-15 - 23:41:04 send message to Pascallo.NL

Graag zou ik advies willen hebben om het volgende (in mijn ogen wordend) probleem.

Ik heb een koppel niet bewezen maar wel gesexte grijze roodstaarten. Het popje is nu 6 jaar en het mannetje 30.

Ik heb ze niet bijelkaar zitten voor de kweek, maar ik geef ze wel de gelegenheid voor als zelf willen.

Nu is het zo dat het popje op 20 januari 2007 haar allereerste ei heeft gelegd. Hier na volgden nog 5 eieren waarvan de eerste is gesneuveld. Een nestje van 5 eitjes dus. Ze heeft netjes de 28 dagen voltooid, maar de eitjes bleken onbevrucht.

Nadat ik de eitjes heb weggehaald, heb ik een goed nestblok aangeboden en is ze een paar dagen later weer opnieuw gaan leggen. Al in het nieuwe blok. Dit was op 20 maart 2007.

In deze 2e ronde heeft ze ook weer 5 eitjes gelegd en de hele ronde gebroed tot en met 30 dagen ongeveer. Daarna zag ik dat ze de eitjes had verstopt onder het nestmateriaal aan de zijkanten van het blok en ze waren koud. Dus ik heb ze weggehaald.

Nu 1 week later heeft ze weer een ei gelegd vandaag. Ik begin me lichtelijk zorgen te maken of ze niet te snel is met leggen. Moet ze niet wat rust krijgen om weer op krachten te komen?

Graag wat advies. Misschien heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast mijn dank.

Groet,

Pascal


Pascallo.NL
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-05-15 - 23:42:54 send message to Pascallo.NL

Ter info:

Dit is het nestblok dat ik heb aangeboden.



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-05-16 - 22:00:21 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Ik heb ze niet bijelkaar zitten voor de kweek, maar ik geef ze wel de gelegenheid voor als zelf willen.


Als je er mee wil kweken zal je de vogels toch bij elkaar moeten laten zitten en niet af en toe bij elkaar zetten.

Groeten Meyerwink ;)


Pascallo.NL
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-05-16 - 23:31:46 send message to Pascallo.NL

De grijsjes zitten permanent bijelkaar. Ik bedoelde te zeggen dat de kweek niet mijn doel is van deze 2 vogels, maar dat ze van mij wel mogen wanneer ze zelf de behoefte hebben.

Dit laatste is dus het geval.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-05-19 - 00:09:41 send message to Wickingh

Hallo Pascal,

jammer dat je weinig respons krijgt op je vraag.
Ik zou zelf gaan experimenteren met de hoeveelheid licht, veel daglicht of imitatie daarvan geven.
Ook kan je kijken of je een minder rijk voer kan geven, iig de hoeveelheid vetten omlaag brengen,

mvg Frank



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 135 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede