Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kattenschrik aanleggen. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : kattenschrik aanleggen.
Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2007-05-15 - 23:29:06 send message to Stieneke

Ik wil om de tuin kattenschrik aanleggen. Aan beide kanten van de tuin staat een schutting van de buren waarop wij de kattenschrik willen gaan plaatsen. Nu staan die schuttingen bij hevige wind nogal heen hen weer te schudden. Nu vragen wij ons af of dat dan wel kan, of lopen we het risico dat de draden dan heel snel kapot knappen?
Heeft iemand hier wel eens mee te maken gehad en zoja wat voor oplossing ervoor gebruikt?


R.a.rook
Website Member
Posts :29

Website Member
2007-05-15 - 23:40:04 send message to R.a.rook

neem aan dat je met kattenschrik, schrikdraad bedoeld.

zo ja, slijtage vindt altijd wel plaats, door de wind. Dit zal dan zijn bij de isolatoren. veroorzaakt door de wrijving. Dit is normaal. een draad zal niet zomaar afknappen door de wind.
Maar hoe strakker, en beter het draad is gespannen, des te minder speling, minder slijtage.
maar goed,Af en toe even controleren kan nooit kwaad.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-15 - 23:57:19 send message to tonnl

quote
Aan beide kanten van de tuin staat een schutting van de buren waarop wij de kattenschrik willen gaan plaatsen.

Dit mag alleen als je van beide buren een goedkeuring hebt. Als één van de twee bezwaar zou maken heb je meer problemen dan als je vooraf overlegt.


Stieneke
Website Member
Posts :174

Website Member
2007-05-16 - 09:21:43 send message to Stieneke

Hebben we al uitgezocht. Als buren een schutting op de rooilijn plaatsen, zonder toestemming, dan mag je wat aan jou kant staat gebruiken. Zou ook een mooie bak zijn zeg, dan zou ik eerst zelf een schutting moeten plaatsen.Dan krijg je 2 schuttingen tegen mekaar aan. Als mijn haag of planten over hun tuin groeien mogen ze dat wettelijk ook weg snoeien.
Maar het was niet mijn vraag of dat wel mag maar of dat wel kan als een schutting bij wind speling in zit, je er dan schrikdraad op kan plaatsen.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-18 - 17:13:34 send message to ZGHKIL

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Even off-topic:

quote
Als mijn haag of planten over hun tuin groeien mogen ze dat wettelijk ook weg snoeien.


Deze veronderstelling is niet juist. Wettelijk gezien is het niet toegestaan de overhangende planten van de buren zomaar af te snoeien! Hiervoor dienen uw buren toestemming van u te krijgen alvorens beginnen te snoeien. Geeft u geen toestemming en hebben de buren er overlast van dan dient u de begroeiing zelf terug te snoeien. Wanneer u dit niet doet kunnen de buren een kortgeding aanspannen om u hiertoe te dwingen.

Maar dat was zoals ik al zei even off-topic. Helaas heb ik geen antwoord op uw vraag, maar wij zijn ook van plan schikdraad om onze tuin te plaatsen. Bij ons zijn de buren minder enthousiast, zij hebben namelijk 8 katten. sad :(

Groeten,
Wouter.


pennantrosella
Website Member
Posts :181

Website Member
2007-05-18 - 17:18:47 send message to pennantrosella

dan zette ik er gelijk 380 op als de buren 8 katten hadden


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-18 - 18:42:44 send message to mijnkaketoes.nl

Maar is het nu verboden of niet?? En wat als de buren bij de gemeente gaat klagen dat ze last van de vogels hebben. Zijn we dan niet verder van huis.

Henk


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-18 - 18:50:42 send message to ZGHKIL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Maar is het nu verboden of niet?? En wat als de buren bij de gemeente gaat klagen dat ze last van de vogels hebben. Zijn we dan niet verder van huis.


Ik kan u even niet volgen... Wat zou er precies verboden moeten zijn? En waarom zouden de buren ineens over die vogels gaan klagen als je schrikdraad spant om katten te weren?

Voor het geval u dit bedoeld: Het zonder in overeenstemming plaatsen van schrikdraad op een schutting die op de erfgrens staat is inderdaad verboden. Beide buren moeten het er in dit geval mee eens zijn. Een ander verhaal wordt het als je het schrikdraad op je eigen grond spant, hier hebben de buren niets over te zeggen, want die grond is immers van u.

Groeten,
Wouter.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-18 - 18:54:12 send message to chrislaevers

Ik heb zelf een kater die soms op de volière slaapt. De vogels zijn helemaal niet bang van 'm. Ik heb ook twee dolende katten en drie katten van de achterburen en nog eentje van een andere buur. Soms bij warm weer laat ik de achterdeur open en dan gebeurt het wel eens dat één van die katten binnen komt om te eten. In de winter sliep er een kat in het kippenhok. Een nachtmerrie zult U zeggen, neen, helemaal niet. Ik ben eigenlijk blij dat deze katten er zijn en met wie mijn hond en ik een verstandhouding hebben. Er doolt al geruime tijd een marter in de buurt rond en ik zet al mijn hoop op de katten om een natuurlijke buffer te vormen voor die marter, zij het door hun aanwezigheid 's nachts, zij het door het markeren van territorium. Ik heb ook cavia's en konijnen die bereikbaar zijn voor een marter, zelfs kloeken met kuikens. De katten vormen geen dreiging, 't is met de marter dat ik geen 'afspraken' kan maken. En dat is de ultieme nachtmerrie in mijn situatie. Iemand heeft het voorgehad en hield drie vogels over. In deze context kan ik alleen maar duimen voor katten.
Ik begrijp wel dat het meestal zo niet is en ik weet ook dat er onder de katten killerkats zijn die extreem jagen.
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen situatie heeft naargelang hoe en waar hij/zij woont.
Mijn zorg is dus die marter en niet de katten.
Ik vind wel dat iedereen het recht moet hebben om een schrikdraad te kunnen spannen. Mijn exbuurvrouw kloeg over kattengeur etcetera, en ik heb haar de raad gegeven water te sproeien op de katten waaronder ook de mijne. Als mijn buren een schrikdraad willen zetten tegen mijn kat, dan heb ik daar geen problemen mee, maar liefst niet van 380 volt laugh :D
Ik zal in de toekomst extra sloten moeten plaatsen op mijn twee deuren van de volière om de schattige opgroeiende kinderen naast mij (een gezin van vijf) de mogelijkheid te ontnemen in een avontuurlijke bui in de tuin te komen en een deurtje open te zetten (het hoeft maar één avontuurlijke bui te zijn). Nu al hangen ze op de draad en vragen mij waarom ik de vogeltjes niet loslaat. Zo heeft dus iedereen zijn 'worries' veronderstel ik.
Een stap in de goede richting zou een wetgeving zijn die iedereen met katten verplicht om ze te steriliseren of te castreren want er zijn er teveel op een beperkte ruimte en de uitvliegende wilde vogeljongen hebben in mijn buurt geen schijn van kans.
Misschien zou een partij voor de dieren met twee voeten op de grond niet zo idioot zijn. Maar dat is een ander onderwerp.
Christine


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-05-18 - 21:13:29 send message to ZGHKIL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mijn exbuurvrouw kloeg...

EX-buurvrouw, is ze weggegaan vanwege de katten?
Ennuh... kloeg. Van welk werkwoord komt dat dan... klegen, kloegen? wink ;) Grapje, grapje, we weten wel wat u bedoelt!

Ik wil verder nog even mijn bewondering uiten over de manier waarop u zich, als kattenbezitster opstelt tegenover anderen. U hebt tenminste niet het idee dat de kattenbezitter de koning van de achtertuinen is en dat niemand maatregelen mag nemen tegen katten waaronder de uwe! Grote klasse! Als alle kattenbezitters zo waren, was er een stuk minder onenigheid.

En ja... elke morgen nieuwe zorgen. Daar ben ik het helemaal mee eens, niet iedereen heeft problemen met katten en vogels. Dit bewijst maar weer eens dat het ook een voordeel kan hebben en dat de kids van de buren een veel groter risico kunnen vormen voor de ons zo geliefde hobby.

Groeten,
Wouter.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-18 - 21:20:32 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niets aan de hand.Gewoon Schrikdraad plaatsen.Wel aan je eigen kant natuurlijk.Zelf heb ik dat ook zo gedaan. De schuttingen bewegen bij harde wind,maar ik heb daarvan nog geen last ondervonden.
Vriendelijke groeten van
Antoni


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-05-18 - 22:01:49 send message to tonnl

quote
Niets aan de hand.Gewoon Schrikdraad plaatsen.Wel aan je eigen kant natuurlijk.Zelf heb ik dat ook zo gedaan.

Als een buurkind een flinke schok krijgt doordat het zijn/haar handjes op de schutting legt, heb je toch echt een behoorlijk probleem.
Verboden, niet toegestaan, onwettelijk, fout, welk woord begijp je niet? happy :)


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-18 - 22:22:44 send message to chrislaevers

ZGHKIL
Daar fris je mijn geheugen op: het moet dus 'klaagde' zijn. De zwakke vorm van de onvoltooid verleden tijd dus? Dat is lang geleden happy :)
Christine.


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-05-18 - 23:13:08 send message to paintim

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Sommige mensen hebben problemen met alles en nog wat en als ze er niet zijn dan maken ze die.De schok van schrikdraad(gewoon kattenschrikdraad) is totaal ongevaarlijk.Bovendien op een schutting geplaatst,ruim 2 meter van de grond.
Gewoon een klein schokje. Dat is genoeg om er vanaf te blijven. Werkt prima tegen al die loslopende katten,die niet in mijn tuin horen.
Het is om te schrikken en niet om te verwonden o.i.d.
Ik heb nog nooit gehoord,dat iemand daar last mee heeft gehad.
Anders is het natuurlijk als je schrikdraadapparaten gaat gebruiken,die bedoeld zijn om een weiland af te zetten voor paarden of zoiets,dan ben je dacht ik verplicht om een waarschuwingsbordje te plaatsen.
Vriendelijke groeten van
Antoni



Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-05-19 - 00:28:32 send message to Karel

quote
Als een buurkind een flinke schok krijgt doordat het zijn/haar handjes op de schutting legt, heb je toch echt een behoorlijk probleem.



Inderdaad, binnen de bebouwde kom gelden vaak andere regels dan op het platteland. Het beste kun je even bij de gemeente informeren naar de plaatselijke verordeningen.



Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-05-19 - 09:17:32 send message to Tenzi

Volgens mij is het verplicht om waar je ook schrikdraad plaatst, een waarschuwingsbordje op te hangen.

Naast mijn volieres heb ik zelf drie katten. Ik heb mijn eigen volieres beveiligd tegen mijn (en andere) katten met schrikdraad.

Op plm. 10 cm. en 50 cm. hoogte tegen de voliere het draad gespannen. De katten sluipen dichterbij en als ze met hun neus bijna tegen het gaas aan zitten komen ze nagegnoeg altijd ook tegen het draad aan. Eén keer een tikje (want dat is echt niet erg hoor) van het schrikdraad en ze lopen met een grote boog om de voliere heen.
Het lastige is alleen de planten, die tegen het schrikdraad aangroeien. Ook heb ik gemerkt dat als je het schrikdraad te strak spant, het met nat weer gaat tikken. Ook is het oppassen met slakken die tegen de draad en/of draadhouders aankomen.

Nu komen mijn katten alleen maar buiten met mooi weer en als ik thuis ben. 's Nachts zijn ze dus nooit buiten. We hebben hier weinig last van andere en zwerfkatten.
Hoewel de kans erop bestaat, hoop ik nooit een marter of zoiets te krijgen. Wel heb ik af en toe last van een sperwer. Ze kunnen niet bij de vogels, maar veroorzaken een grote paniek, waardoor er vogels zich doodvliegen.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 90 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede