Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > luchtreiniger ja of nee????? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : luchtreiniger ja of nee?????
H H L Harmsen
Website Member
Posts :24

Website Member
2007-05-15 - 09:46:06 send message to H H L Harmsen

Hallo,

heeft er iemand goede of juist slechte ervaring met het aanbrengen van een luchtreiniger in de binnen kweekruimte van zijn/haar vogels?
wat gebeurd er o.a als de vogels in de ongereinigde lucht komen bij o.a tentoonstelling e.d. wat is een juist type/merk dat goed werkt?
b.v.d voor reakties


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-05-15 - 11:37:27 send message to Rogert

Het is zowiso belangrijk dat je goed ventileerd. Frisse lucht is voor alle dieren belangrijk om te voorkomen dat ze luchtweginfecties krijgen.

Blijkt dat je ruimte gewoonweg te stoffig blijft (sommige vogels produceren gewoon veel stof) dan kan een luchtreiniger helpen deze stof uit de lucht te halen.
Ook voor als je zelf luchtwegklachten hebt kan het helpen.

Ik zelf gebruik een venta-airwacher. Deze bestaat uit een ventilator die de lucht over een zeefrol blaast. Deze rol draait in een bak met water en al het stof wordt door het water nat en heeft dus geen kans meer het apparaat te verlaten. Tevens zorgt deze ventilator dat je luchtvochtigheid optimaal verzadigd wordt, wat ook erg belangrijk is voor je dieren. (luchtbevochtigers pompen de lucht zo vol dat je condensvorming op de ramen en in de hokken krijgt, met gevolg dat je dan schimmelvorming krijgt)

Plaats het apparaat op een plek waar hij gemakkelijk de lucht van de gehele ruimte kan aanzuigen voor een optimaal resultaat.

Ondanks de aanschaf van dit apparaat heb ik nog wel stof op mijn hokken liggen, maar hier staat de lucht zo goed als stil, en het is minimaal. In de rest van de ruimte kom ik praktisch geen stof meer tegen.

Maar het blijft belangrijk om verse lucht in de ruimte toe te voegen, anders blijf je alleen maar je muffe CO-2 houdende lucht rondpompen.


Fam. LIEVENS
Geroyeerd
Posts :24

Geroyeerd
2007-05-15 - 14:42:24 send message to Fam. LIEVENS

quote
Maar het blijft belangrijk om verse lucht in de ruimte toe te voegen, anders blijf je alleen maar je muffe CO-2 houdende lucht rondpompen.


Volstrekt correct.
Bij ons "waait" de wind winter en zomer door het hok met passieve ventilatie ingangen op het zuiden, passieve ventilatie uitgangen op het Oosten, en actieve ventilatie uitgangen op de Noordmuur.
We hanteren wel een klokgeschakelde MountainBreeze, da's een sterke 1-naaldsionisator speciaal ontworpen voor vogel- en duivenhokken.

Lester Lievens
Erpe-Mere
www.natuurgould.be


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-05-15 - 17:11:10 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

In een afgesloten binnekooi kun je ook goed gebruik maken van één of meerdere ventilatoren welke de vuile lucht naar buiten afvoeren.Zorg dan ook voor een opening aan de andere kant van je hok wat voorzien is van een rooster(ivm muizen) zodat hierdoor weer verse lucht naar binnen kan komen. Zorg wel dat je vogels niet op de tocht komen te zitten.Ik gebruik ook een MountainBreeze maar bij mij staat deze altijd aan en dit al jaren, één nadeel hiermee is dat de wanden achter dit apparaad helemaal zwart worden van de fijne stofdeeltjes welke hier te pletter slaan, maar met een vochtige doek is dit weer makkelijk te verwijderen.

Groeten Meyerwink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-05-15 - 17:19:14 send message to mijnkaketoes.nl

Frisse lucht is zeker erg belangrijk . Ik heb een aan en afzuigsysteem met filters.

Tevens gebruik ik een sharpp luchtreiniger met koolstof filter en een automatische vochtsprayer ionen filter, koolstof etc.

Dit bevalt me bij de kaketoes zeer goed.

Henk



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede