Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wat is dit voor beest? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-06-02 - 19:24:36 send message to denegon

hey dennis heb ik gevonden op wikipedia

angry
Hoornaarkolonies (kolonies zijn zelden groter dan 1000 exemplaren) leven net als andere wespensoorten slechts één seizoen; soms is een nestplaats verscheidene jaren bewoond maar dat is dan steeds een nieuwe kolonisatie. Het nest wordt meestal in een boomholte gebouwd, maar soms ook ondergronds, in een nestkastje, onder daken, in huizen of vrijhangend in een boom of struik. De hoornaar is alleen agressief binnen een straal van 5 m van het nest. De hoornaar komt in Nederland voornamelijk voor op de zandgronden in het zuiden en oosten, maar is de laatste jaren ook vaker in het westen van Nederland gezien.


ZGHKIL
Oud Lid
Posts :279

Oud Lid
2007-06-02 - 23:00:36 send message to ZGHKIL

Vanwaar die boosheid?


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-06-03 - 15:21:53 send message to chrislaevers

Vanwaar de boosheid? Te dicht bij het nest komen zodat ze zich bedreigd voelen.
Ik heb jaren geleden bij schemer per ongeluk een zeis in een grondnest van wespen gestoken (had de nest niet gezien ; het onkruid stond een meter hoog). Mijn zoontje van vijf was er bij. We zijn gaan lopen en 100 m verder zaten er nog een tiental wespen rond ons hoofd.
Mijn zoon een steek op zijn hoofd en in de arm. Ik had een dikke arm omdat ik te veel bijen- en wespensteken gehad heb. De dokter zei dat ik vanaf nu extra moest uitkijken.
Ik ben sindsdien nooit meer zomaar hoog gras of hoog onkruid gaan afzeisen. Als je hun nest verstoort laten ze niet meteen los. Enkelen blijven je dus achtervolgen.
Ik heb het hier wel over de gewone wesp maar vermoed dat soortgenoten een gelijkaardig gedrag vertonen als ze zich in nestsituatie bedreigd voelen.
Christine.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 152 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede