Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kwartelvraag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2008-07-16 - 23:41:58 send message to BZB

Ook mijn ervaring: alleen haantjes samen gaat prima, als ze van jongs af aan bij elkaar zitten. Geen hennetje toevoegen, dat geeft ellende. Haantjes toevoegen zal wel kunnen, maar alleen in de winterperiode, is mijn ervaring dus.


kimmy05
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-07-20 - 20:27:57 send message to kimmy05

nou heb ik ook een kwartelvraag.
ik heb sinds een maand 3 Chinese dwergkwartels bij mijn grasparkietjes zitten laugh :D. Maar nu heeft 1 van de 2 hennen een ei gelegd (jippie)happy :). Moet ik dat ei gewoon laten liggen?? Ze kijkt er niet naar om namelijk, of komt dat nog?? Sorry hoor voor de misschien domme vraag, maar dit zijn mijn eerste kwarteltjes die ik heb....:S:S


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2008-07-21 - 00:10:25 send message to Ton Koek

Kwartels leggen vaak eerst een aantal eieren gewoon ergens los. Pas als ze willen broeden maken ze een nestje. Soms rollen ze de losse eitjes bij elkaar, soms leggen ze in het nestje zelf nieuwe.
Een afdakje, een kistje op z'n kant of in elk geval een beschut plekje helpt wel om ze aan het broeden te krijgen.


kimmy05
Website Member
Posts :4

Website Member
2008-07-21 - 14:18:50 send message to kimmy05

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik heb het volgende gedaan in de voliere, ik heb in een hoekje heb ik kattengrasplantjes zo neergezet dat ze beschutting hebben. had er ook een bloempot met opening in staan maar die gebruikten ze niet. Maar nu hebben ze inmiddels 3 eieren.....jippie (sorry lijk wel een kleuter van 3 razz :p) en de eieren liggen bij elkaar. en voor zover ik kan zien en merken aan de vogels broeden ze alleen maar 's nachts, en als ik er niet ben....kan dat kwaad??? sorry hoor als ik domme vragen stel.....


digipeet58
Website Member
Posts :582

Website Member
2008-07-22 - 21:25:54 send message to digipeet58

domme vragen bestaan niet.
mijn ervaring is dat kwartels pas na het 4e of 5e ei gaan broeden, niet ingrijpen, laat de natuur eerst, proberen, het werk te doen.
als jouw hen(nen) natuurlijk uitgebroed zijn en niet via de broedmachine heb je hele grote kans dat je jongen krijgt.
pas wel op als je jongen hebt: jampotdekseltje met water op de grond zetten, badje voor andere vogels iets hoger zetten. (verdrinkingsgevaar)
jongen zijn zo klein als hommels, lopen zo door je gaas heen, zet daar een opstaande rand voor.
veel succes.
mvg. Peter


ronbrum
Website Member
Posts :152

Website Member
2008-07-22 - 23:48:38 send message to ronbrum

Ik heb in 1 voliere ook 3 mannen bij elkaar, gaat echt helemaal prima, ze gaan zelfs met zijn 3en knus tegen elkaar zitten.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede