Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kanaries jongen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kanaries jongen
bertvdv
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-04-27 - 16:39:06 send message to bertvdv

heey allemaal
ik heb een koppel kanaries (niet verwand), van 2006 die voor hun eerste keer eitjes hebben.
Deze zijn allemaal uitgekomen maar de jongen sterven na hun eertse levensdag.
Aan wat liegt dit, mss de hitte
wie kan mij helpen?
GRoetjes Bert


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-04-27 - 18:20:38 send message to chrislaevers

Hallo Bert, dit jaar lukt het me ook slecht met de kanaries. Heb ook pas uitgekomen dode jongen gehad in nest en daarna eieren die niet uitkomen. Ik denk ook aan verschillende factoren zoals te weinig vocht in de lucht, de aanwezigheid van groenvinken in de volière (nieuw dit jaar)...andere vogels doen het dan wonderwel goed. 't Zal geen kanariejaar zijn zeker. Courage laugh :D


bertvdv
Website Member
Posts :12

Website Member
2007-04-28 - 13:04:58 send message to bertvdv

heey
bedankt voor je reactie.
maar ik denk dat ik weet hoe komt dat ze sterven, volgens mij geven de ouders geen voedsel aan de jongen
kan ik dit tegen gaan? op welke manieren zoal?
greetz bert


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-04-30 - 10:07:54 send message to Enrico

Als het de eerste maal is dat dit koppel kweekt, heb je wel dit risico, iedereen moet immers leren. Dit is de reden dat ik meestel 50/50 kweek. Maw meestel is er één van de 2 partners één jaartje ouder. En zeker bij de grotere kanarierassen brengt dit wel op.


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-04-30 - 18:59:16 send message to basbr_94

ik heb dit jaar 5 kanarie jongen uit 2 nesten ( nest 1 = 2 nest 2 = 3 ) er is 1 jong verdweenen vandaar dat ik er nu maar 5 hem ,
o jah je moet ze goed veel eivoer geven en sla !
mijn jongen zijn er van gegroeid niet normaal zeg , witlof vinden ze ook heerlijk maar sla eeren ze tot op de laatste bladsnipper op
nog veel suc6 .
Bas


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-30 - 21:38:58 send message to tonnl

Sla is alleen niet erg voedzaam, veel beter is witlof of broccoli. Met sla voer je voornamelijk water.


Evie
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-05-08 - 19:15:49 send message to Evie

mijn kanaries vinden komkommer heerlijk en appel. aardbeien daarentegen raken ze niet aan

Vorig jaar aug. kocht ik een mannetjes kanarie. op het begin zong hij eingelijk niet, klonk als een vrouwtje.Waaruit ik besluit dat Jefke nu 1jaar uit is. Nu hoort ge hem tot op de hoek van de straat zingen. Begin jan. kocht ik een vrouwtje. Na een maand begonnen ze al aan het nestjee te vullen dat ik in de kooi hing!

Ze hebben nu 3 pogingen achter de rug en telkens zonder resultaat!! Truuske begint nu alWEER een nest te maken (in hun eetbakje) en ze is net van haar vruchteloos nest.
Hoe oud moeten kanaries zijn alvorens ze vruchtbaar zijn?
En moet ik de eieren niet wegnemen???!! Ik dacht dat broeden een zeer vermoeiende bezigheid is voor een popke.



chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-05-08 - 20:01:28 send message to chrislaevers

Mijn kanaries hebben momenteel drie jongen die zes dagen oud zijn. Dit is hun 5de poging dit jaar (nestverlating met eieren die niet uitkomen en één nest met twee dode pas uitgekomen jongen). Er was een 4de jong maar dat heb ik vandaag halfopgegeten op de grond gevonden (kwartels...) Mijn koppel had begin vorig jaar twee jongen op stok. Ik hoop dat het deze keer goed zal gaan. Ik heb een inventaris gemaakt van mogelijke oorzaken van dit moeizaam kweken in mijn volière : de droogte, introductie van nieuwe vogelsoorten, het soms territoriaal agressief gedrag van de groenvinkenman (wegjagen maar geen letsels). Het zal giswerk blijven, vrees ik.
Christine


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-05-08 - 20:33:42 send message to maikeltje

Komt omdat het inteelt is heel stom om hier mee te kweken.


birdies
Website Member
Posts :143

Website Member
2007-05-08 - 21:20:32 send message to birdies

Sla moet je niet aan de jongen geven. Andijvie of appel is beter. Maar niet teveel appel als de jongen nog jong zijn want er zit zetmeel in en de kropjes van de jongen zullen uitzetten.


Marc10
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-05-09 - 16:25:15 send message to Marc10

De reden dat dit misgaat is waarschijnlijk dat de man de pop verzorgt op het nest. Daardoor wordt de pop lui en blijft ze lekker doorbroeden op de jongen die dan dus doodgaan.
Wat je moet doen is zodra de pop zit de man in een kooi in de voliere hangen 1 of 2 meter bij de pop vandaan. Hij zal zich de tering zingen en de pop wordt niet lui en zal omdat ze zelf moet gaan eten ook de sperrende jongen zien om die dan door te voeren.

Kanaries worden zelden gekweekt met de man en de pop samen en popjes kunnen het dus prima alleen af.

Ik weet bijna zeker dat dat de reden is van al die slechte broedresultaten in een voliere waarin ook de man aanwezig is.


Marc10
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-05-09 - 16:27:10 send message to Marc10

Sla slaat ook nergens op en wat je dus beter kan doen is het eivoer rul maken met wortelsap wat je zelf van wortels krabt met een gekarteld mes. Daarbij paardenbloem wat extreem rijk is aan vitaminen en mineralen. Een ander goed en gezond groen is brocolli.

Sla en appel geef ik zelf nooit aan broedende kanaries.


Marc10
Website Member
Posts :25

Website Member
2007-05-09 - 16:28:00 send message to Marc10

De eerste 3-5 dagen geef ik zowiezo geen groen omdat ze daarvan al snel aan de schijterij gaan. wink ;)


Enrico
Website Member
Posts :72

Website Member
2007-05-10 - 19:47:28 send message to Enrico

Hey Evie,
Dat een kanarieman in augustus bijna of niet zingt is eigenlijk wel normaal, ze zijn dan in de rui. En dan zijn ze veel stiller. Voor te kweken heb je best kanaries van min. 10 maanden.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede