Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > zieke vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : zieke vogels
ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-04-25 - 19:00:45 send message to ferry1

hallo mensen ik heb eindelijk de oorzaak van mijn zieke vogels kunnen achterhalen ze hebben zink vergifteging.
dit kan door mijn paarde stal deuren komen of van het gaas.
in ieder geval ben ik bezig al het ijzer in mijn hokken te lakken met bituumlak silo lak niet giftig.
alleen is mijn vraag nu blijft dit wel zitten of is rvs gaas beter mvg ferry


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-26 - 22:23:00 send message to mijnkaketoes.nl

fijn dat je nu in ieder geval de oorzaak weet. De lak ken ik niet


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-26 - 23:50:12 send message to dooren

Het is een misverstand te denken dat verf niet giftig is, zelfs watergedragen produkten hebben nog giftige stoffen.

Beter is om goede kwaliteit gaas te kopen, deze nieuwe rollen enige tijd in de regen te laten liggen, en vervolgens met een nylonborstel af te borstelen.

Slechte kwaliteit gaas wat niet goed of netjes is verzinkt laat zink los of hecht niet goed zodat vogels het kunnen opnemen.
Gert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-27 - 17:26:01 send message to mijnkaketoes.nl

Gert

Ik heb even de productbeschrijving van silo lak gelezen. Wordt ook bij drinkwaterbakken gebruitk en zou niet giftig zijn
Wordt ook veel in de dierenindustrie gebruikt zie ik. Net als gaas???

Zijn hier geen specifieke veiligheidseissen voor??? Ik hoor wel meer van deze zink problematiek. Terwijl gaas toch voor 80 % in de dierenindustie gebruikt wordt??

Ferry ja je hebt er niks meer aan maar als je zou kunnen bewijzen dat de ziekte van je vogels door het gaas is veroorzaakt. Zou je dan de producent niet eens kunnen aanklagen of aanschrijven voor een vergoeding. Immers gaas wordt o.a gemaakt voor de vogelindustrie?

Groet

Henk




dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-27 - 18:34:52 send message to dooren

Mijn kaketoes, welk bindmiddel en pigmenten worden dan gebruikt bij deze zogeheten silolak?

Heb je ook het veiligheidsblad gelezen?
Gert


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-04-27 - 19:29:16 send message to mijnkaketoes.nl

Gert

Het lijkt me dat ferry het veiligheidsblad zou moeten lezen niet ik. Ik ga het niet gebruiken. Maar nieuwsgierig als ik ben natuurlijk wel even gezochthappy :)http://www.remmersbouwchemie.nl/toepassing/01.html

Maar helaas wel een merkblad te vinden , maar geen veiligheidsblad.

Overigens laat hier geen misverstand over bestaan. Ik denk ook dat er geen verf bestaat die niet in zijn geheel veilig zal zijn. Maar mits goed uitgehard wellicht het probleem van ferry om gaas te isoleren oplost.

Persoonlijk zou ik gewoon het gaas vervangen.

Wellicht kunnen wat oudere kwekers ook reageren. Want ik heb begrepen dat men vroeger die isolak (bitumenlak) veel gebruikte??

Henk

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-27 - 20:25:51 send message to dooren

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik zie het al, Henk, er zitten koolwaterstoffen in die de bitumen vloeibaar houden totdat deze uitdampen en het produkt droogd.

Echter als hier na stukjes kunnen worden afgeknaagd en opgenomen is dit ook toxisch.

Dit produkt zal op 2010 worden verboden omdat het te veel grammen oplosmiddelen bevat per liter.

Normaal goed verzinkt gaas zal minder problemen geven, slechte kwaliteit met losse zinkdelen welke afgeknaagd kunnen worden moet je niet gebruiken.
Gert



ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-04-27 - 21:32:01 send message to ferry1

hallo mensen bedankt voor jullie reageren.

waneer weet je dat je goed gaas heb dan??
het gaas wat ik heb heeft de handelaar zelf ook op zijn hokken zitten bij de grotere parkietsoorten.
ik ben geen chemicus en het zegt me verder niet veel allemaal maar op de emmer staat dat het werkt als ik merk dat het loslaat zal ik het gaas wel moeten vervangen.
ik heb eens iets gehoord over geheel rvs gaas bestaat dat echt?? wand ik hoorde laatst dat dat niet bestond volgens een ander persoon weer
groeten ferry



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 170 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede