Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Barraband tam te maken???? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Barraband tam te maken????
supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2007-04-21 - 23:15:29 send message to supervalk007

Hallo,
Op dit moment heb ik 3 jongen liggen bij mijn Barrabanden en nu heb ik een vraag.
Bij het schoonmaken van mijn hokken heb ik vaak de hulp van een buurjongen en hij is helemaal verzot op de Barrabanden en nu wil ik hem één van de 3 jonge kado doen en het liefst handtam. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee en dan met name of het veel moeite kost enz. Wij hebben zelf wel ervaring met het tam maken van valkparkieten maar Barrabanden heb ik nog nooit gedaan en ben het ook nog nooit tegengekomen vandaar.
Alle tips zijn welkom.

gr. Martin


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-04-22 - 07:22:50 send message to ParkietenPeter

Heel mooi als je een mannetje natuurlijk zou uitkiezen. Het is niet onmogelijk. Zelf een keer gelukt in beperkte mate.

Het kost wel inderdaad enorm veel meer energie en tijd en geduld. Meer dan bij de valkparkiet.
We hebben hem dan ook niet zo tam kunnen krijgen. Het was meer dat hij handmak werd. kwam niet vanzelf op je hand maar als je hem pakte dan bleef hij wel rustig en even op je hand.
Meer hebben we er niet uit kunnen halen. Terwijl er echt veel in gestopt werd.

Het leuke was wel dat hij bijvoorbeeld de mobiele telefoon na ging doen. Deze vogel werd wel pas bij het uitvliegen weggenomen omdatik er geen noodzaak in zag om hem met de hand op te voeden. Of dat veel verschil maakt weet ik dus niet.

Ook heb ik er nog eentje gezien. Die bleef op de kooi en at uit je hand, maar meer niet. Daar weet ik dan verder geen geschiedenis van.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 245 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede