Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Ongeringde Europese cultuurvogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.



Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-19 - 17:25:41 send message to Ton Koek

Je hoeft geen lid te zijn van een bond om ringen te kunnen bestellen, dat is een verplichting die het ministerie heeft opgelegd aan de vogelbonden.

Hier http://www.nbvv.nl/organisatie/downloads/RingCultuur2010NIETlid.pdf staat een bestelformulier voor ringen voor mensen die geen lid zijn.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2009-11-19 - 17:47:10 send message to hj de graaf

inderdaad wat ton al aangeeft het beste even contact opnemen met cites als je vogels een goede 'gewone'ring omhebben kan je vast eenvoudig een ontheffing aanvragen.

in principe moeten ze inderdaad een ring met code hebben, maar als er een goede ring om heen zit met de goede maat zonder code en deze kan er niet af zonder vogel/ring te beschadigen dan wordt dit wel gedoogd bij een controle maar dat ligt heel erg aan wie je op bezoek krijgt en wat je hebt zitten.

succes




gouldamadine
Website Member
Posts :262

Website Member
2009-11-19 - 20:01:55 send message to gouldamadine

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

als een vogel niet correct geringd is of geen ring om heeft dan moet je via de politie een proces verbaal laten opmaken met ook de herkomst van de vogel er bij dan een formulier downloaden via de site van min lnv of nbvv deze invullen en betalen en opsturen dan krijg je bezoek van de aid ter controle je krijgt dan een ontheffing maar deze vogels mogen niet verkocht worden of naar een tt en moeten tot hun dood in je hok blijven met de ontheffingspapieren er bij uiteraard.
deze info heb ik via de nbvv gekregen


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2009-11-20 - 22:02:05 send message to medaar

een europese vogel:???.
moet een ring aan hebben.
TOE ring.
Met papieren. van De kweker.
Ik ben in een volie. gekweekt.
Kan nie, in het wilde overleven.
Ben, in kooi gekweekt.


zijn , of snap julie het nog niet.
suskewiet. ik heb de.
stam ouders. met alle papieren.

das de wet.


Ton Koek
Website Member
Posts :3551

Website Member
2009-11-21 - 00:57:47 send message to Ton Koek

In Nederland hoef je er geen papieren bij te hebben als de vogels geringd zijn met de speciale ringen voor cultuurvogels.


BONTEBOER
Oud Lid
Posts :183

Oud Lid
2009-11-21 - 08:18:20 send message to BONTEBOER

De wet over het ringen van cultuurvogels
is volgens mij heel duidelijk het maakt niet uit of je het er nu wel of niet mee eens bent , vergeet niet dat je door deze wet hele mooie vogels mag houden wat voor de deze wet werdt aangenomen strafbaar was en had je ze wel zitten kosten dat je een hoop geld hier spreek ik uit ervaring

alex


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-11-22 - 23:05:47 send message to roodmus

Inderdaat ton hoef je geen lid te zijn maar dan betal je wel voor cultuur ringen 1.30€ ring.

Als je 40-50 ringen besteld kun je beter lid worden,krijg je ook nog een mooi maand blad.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2009-12-06 - 15:23:53 send message to bieke

alle verenigingen zouden eens samen aan tafel moeten gaan zitten betreft ringmaten.ik ben ook lid van NBVV en zoals men zegt in nederland is voor een sijs 2,5 kbof 2,3 wev 2,4 .anders is deze discutie oneindig vanuit nederland kan men ook ringen bestellen van belgie'laat men zeggen dat de vogel geringd is dat men in orde is met de wet,het is zo al moeilijk genoeg voor een hobbykweker.als men aan een tentoonstelling meedoet met een vreemde ring (buitenlandse)en andere maat volgens die wetten sta je daar met je prachtige vogels en je O zo mooie hobby waar je zo je best voor doet.laat een wet komen die duidelijk is over het algemeen en geen discutie opwekt onder leden hobby kwekers.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2009-12-07 - 12:59:46 send message to ParkietenPeter

quote
of snap julie het nog niet.
suskewiet


Het wordt weleens tijd dat je hier met wat meer respect reageerd anders zal ik hier toch werk van moeten maken. En is niet de eerset keer dat je hierop aangesproken bent.

Met respect en anders niet.
http://www.vogelarena.com/forum/reglement.php

Parkietenpeter
Moderator VA


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2009-12-07 - 15:45:53 send message to bieke

SORRY IS DIT OP MIJ BEDOELD ?


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2009-12-07 - 16:28:57 send message to roodmus

Lezen is een kunst Bieke.wink ;)

Grt.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2009-12-07 - 16:54:37 send message to bieke

ik wil iedereen bedanken voor de reactie's die er zijn geweest.ook wil ik iedereen een gelukkig en gezond 2010 toewensen 'veel geluk in de fijne hobby die men uitoefend.ik ben blij deze mooie site te hebben mogen bezoeken'bedankt


Ubernoob
Website Member
Posts :405

Website Member
2009-12-07 - 18:31:05 send message to Ubernoob

HUH??
Lijkt wel of je een soort van afscheid neemt Bieke?

Jij ook alvast hele fijne feestdagen toegewenst maar je mag deze site nog veel vaker bezoeken hoor.


Stef den Tek
Website Member
Posts :26

Website Member
2009-12-07 - 18:56:28 send message to Stef den Tek

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
vanuit nederland kan men ook ringen bestellen van belgie


Met ingang van 1-1-2010 is het voor buitenlanders niet meer toegestaan om ringen voor beschermde vogels in Nederland te bestellen. Een uitzondering op deze regel wordt gemaakt als de vogels aantoonbaar in Nederland worden gekweekt. Dit geldt overigens ook omgekeerd.

Wat betreft de ringmaat, dit is een adviesmaat. Hier mag, mits met een goede rede, van worden afgeweken. Kleiner is altijd toegestaan, groter dus met een goede rede.


bieke
Website Member
Posts :87

Website Member
2009-12-08 - 00:00:27 send message to bieke

nee ubernood ik verlaat deze site niet, daarvoor is hij te intersant en kan ik veel van opsteken maar ik denk dat ik iets verkeerd heb begrepen
.
in belgie gaan ze in 2010 ook ringen gebruiken met breuklijn wat in nederland al enkele jaren in voegen is ,wat al veel eerder had moeten zijn .Dan kunnen er geen misverstanden meer gebeuren met een verkeerde aankoop .ik ben ook lid van de nbvv en dat zal zo wel blijven.






Plaats een reactie



Er zijn in totaal 122 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede