Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Grijze roodstaart drinkt eigen bloed Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Grijze roodstaart drinkt eigen bloed
Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2007-04-11 - 11:49:25 send message to Sam&dave

Ik heb vorig jaar aan iemand een baby grijze roodstaart verkocht. Hij belde me na ca 10 weken op dat de grijze z'n staartveren plukte. Inmiddels nu (een half jaar later) is hij er mee naar een dierenarts in Amersfoort geweest. Deze arts vertelde hem dat de grijze om de één of andere reden z'n eigen bloed lekker vond en daarom continue z'n eigen veren tot bloedens toe plukte. De dierenarts dacht daarom het beestje te kunnen helpen door een kapje om de nek te maken. Nu blijkt hij toch nog bij z'n staart te kunnen. Heeft iemand voor deze man tips, adviezen of ideeën? Sta zelf ook voor een raadsel omdat het jong uit een nest van 4 komt. Andere jongen zijn kerngezond en hebben geen (gedrags)problemen.

Groet,
Sam



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-11 - 12:32:06 send message to dooren

Misschien heeft deze vogel een speciek te kort aan eiwitten of calcium, welk voer krijgt deze vogel trouwens?

Ook kan verveling, stress deze vervelende gewoonte hebben veroorzaakt. Kortom afleiding desnoods overdag een radio aan dat de vogel wat "gezelschap" krijgt. Extra knaagtakken wilgen schijnen ook wel eens het plukgedrag te kunnen afremmen. (bij sommige kweekkoppels bij mij werkte dit)
Gert


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-04-11 - 19:37:29 send message to tonnl

Als het volgens de dierenarts gaat om het lekkere zou ik er "antinagelbijtspul" op smeren. Dat is nogal vies. Anders iets anders wat vies smaakt en even blijft zitten.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2007-04-12 - 14:56:44 send message to Sam&dave

Bedankt voor de reacties. De papegaai bevindt zich in een druk gezelschap. Kinderen, hond, etc dus heeft visueel aandacht genoeg. Volgens mij krijgt hij gewoon een papegaaienzaadmengeling. Weet niet of dit afgewisseld wordt met groenten en fruit. Ik heb de eigenaar geadviseerd een niet schadelijke eucalyptusspray te gebruiken. Schijnen ze absoluut niet lekker te vinden. Toch vreemd voor zo'n jonge vogel. Maar jah, meer adviezen zeer welkom!!!
Gr. Sam


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-04-12 - 17:33:11 send message to dooren

Gewoon een papegaaienmengsel obv alleen zaad is absoluut onvoldoende, zaden bevatten te weinig calcium, te veel fosfor, en te weinig aan bepaalde vitamines en eiwitten.

Een eiwitgebrek of calciumgebrek is zeer waarschijnlijk met zo soort voeding.

Calcium toevoegen en meer eivoer, groenten en fruit zouden wel eens de oplossing kunnen zijn.

Ook een bijvoeding van pellets is een welkome afwissing als voedingsmiddel en een verrijking tov alleen zaad.
Gert


roberto
Website Member
Posts :9

Website Member
2007-04-12 - 23:12:58 send message to roberto

het kapje niet om de nek doen maar om de staartlaugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 206 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede