Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Welke soorten vogels om mee te kweken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Welke soorten vogels om mee te kweken?
Bart Vestjens
Oud Lid
Posts :34

Oud Lid
2007-04-03 - 20:25:43

hoi,
ik ben een voliere aan het plaatsen, met 3 ruime rennen met broedkooi.Maar k weet nog niet precies welke parkieten ik er in wil gaan houden, en welke het beste zijn qua kweek/prijsverhouding, en van welke vogels je de jongen vrijwel niet lang na dat ze uit zijn gevlogen weg kunt doen, en dus ook kunt zien of het een pop of man is, ik had zelf al gedacht aan de kakarikie, of de turquoisine, splendid, of prachtrosella.
Weet iemand hier iets meer over?

m.v.g.

Bart Vestjens


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-04-03 - 20:49:37

een valkparkiet gaat ook heel goed hoor
roodruggen natuurlijk ook wel uitkijken in de kweek dat ze de tenen van '' de buren '' niet onder handen neemen
of catharina parkieten zijn ook heel leuk maar dan moet je wel een goed nachthok hebben
groetjes bas


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-04-03 - 22:56:11

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

ik heb zelf 2 koppels prachtrosella's,ze gaan snel tot kweken over en zijn goed betaalbare vogels.Het verschil tussen beide geslachten is makkelijk te zien.

misschien pennant rosella's ?

nick.


Bart Vestjens
Oud Lid
Posts :34

Oud Lid
2007-04-04 - 16:58:47

nick,
waar kan jij aan zien of het een pop en man is, en hoe oud zijn ze dan.en hoeveel nesten jongen hebben ze per jaar, en hoeveel ruimte hebben ze nodig?



meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-04-04 - 21:26:24

Hoi Bart, ik kan het mis hebben hoor maar ik vind dit een beetje raar overkomen.
quote
hoi,
ik ben een volière aan het plaatsen, met 3 ruime rennen met broedkooi.Maar ik weet nog niet precies welke parkieten ik er in wil gaan houden, en welke het beste zijn qua kweek/prijsverhouding, en van welke vogels je de jongen vrijwel niet lang na dat ze uit zijn gevlogen weg kunt doen, en dus ook kunt zien of het een pop of man is


quote
nick,
waar kan jij aan zien of het een pop en man is, en hoe oud zijn ze dan.en hoeveel nesten jongen hebben ze per jaar, en hoeveel ruimte hebben ze nodig?



Ik denk toch dat de meeste kwekers pas genieten als er jongen op stok zitten want dit is een lust om te zien, als het kan hou ik deze jongen ook zolang mogelijk aan. Bij jou krijg ik het idee dat ze zo snel mogelijk weer weg moeten.
Als het geen financiële kwestie is maar meer een gebrek aan ruimte dan ben ik bang dat je een koppel te veel hebt aangeschaft of aan wilt gaan schaffen. Hou voor je jonge vogels altijd een vlucht vrij waar ze goed in kunnen uitvliegen.

Groeten Meyerwink ;)



nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-04-05 - 13:17:13

bij mij zitten er in een voliere van 4m diep en 1m breed.Ik doe na de tweede ronde de broedblokken weg.

De man is over het algemeen groter/zwaarder gebouwd dan de pop en de bek van de man is breder dan die van de pop.


en zoals meyer zegt kan je idd best 1 vlucht vrijhouden voor de jongen.
nick


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-04-05 - 14:10:23

ik ben het met meyer eens.

En ik denk dat je meer voor een vogels moet kiezen die je aanspreekt kwa kleur,zang of manier van doen. In plaats van kweek/prijsverhouding.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 123 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede