Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wanneer komen de eieren van de bl.gele aras uit. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : wanneer komen de eieren van de bl.gele aras uit.
edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2007-03-31 - 10:38:03 send message to edel

Mijn bl. gele aras hebben hun eerste ei op 27-2
gelegd.Ze broeden 25 dagen,vanaf welk ei begin je te tellen.Ze hebben 3 eieren welke wel donker zijn.1 ei is niet meer egaal donker maar met vlekken .Dit zal wel afgestorven.Dit is hun tweede legsel.Het eerste: 2 eieren 1 kapot en 1 is niet uitgekomen,maar er zat een comleet jong in.Moet ik nog wachten,of kan ik de eieren er uithalen.

Oeds


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-03-31 - 10:53:53 send message to Wickingh

Tellen doe je vanaf het moment dat ze beginnen te broeden, dus nog heel even geduld kweken wink ;) .
Als je nu gaat helpen dan kan je de eieren afschrijven.Als ik een koppel heb waar de eieren moeilijk van uit komen dan sproei ik ze de laatste dagen met lauw water.
Dit is echter pas de 2de poging, ik zou gewoon afwachten,de 1ste poging bij ara's is meestal al bij voorbaad mislukt,

mvg Frank


basbr_94
Website Member
Posts :88

Website Member
2007-03-31 - 12:47:39 send message to basbr_94

was bij mijn catharinas ook een heel verhaal .. vanaf het 2e ei zijn ze beginnen broeden het was toen de 6/03/07 het laatste ei was gelecht op 12/3/07 de catharinas broeden 21-23 dagen smorgen's 30e was er nog steeds geen jong ik had de eitjes op nieuwe geschoud en zag bij alle 3 de eitjes ( 2 Van de 5 waren onbevrucht ) dat de ene helft mooi donker rood ik zag het oogje al zitten de andere helft was een wazige luchtbel ofzow savonds ging ik een laatste keertje kijken want ik wou de eitjes weg gooien omdat het zo lang duurde maar tot mijn verbaazing was het 1e jong er ... dus ik zou ze gewoon nog ff laten liggenwink ;) kan nog helpen !
Bas


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2007-03-31 - 14:19:41 send message to kaapsen

Dag Edel,normaal gesproken,uitzonderingen daargelaten gaan ze vast broeden vanaf het eennalaatste ei,als het goed is kunnen jouw eieren vanf zeg maar zondag laat tot en met woensdag uitkomen,indien bezet he,sucses.

Gr Kees.


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2007-03-31 - 19:16:02 send message to edel

Ik zag dat mijn aras weer aan het paren waren.
Maar de pop gaat wel weer in het blok.
Is dit paren negatief of gaat ze nog door met het broeden.

Oeds


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-31 - 19:17:35 send message to lennard

Dat paren is juist goed, misschien gaat ze nu nog wel meer eitjes leggenhappy :) er Zijn ook wel nesten bekent van 8 eitjes bij blauwgele ara'shappy :)


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2007-03-31 - 19:27:25 send message to edel

hoi Lennard,

De aras zitten allang te broeden.

Oeds


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2007-04-01 - 14:37:25 send message to edel

Ik kon zonet de aras opsluiten en goed bij de eieren kijken.In 1 ei zat een dood jong de 2 anderen waren al eerder afgestorven.Wat moet of kan ik doen .Het blok is van trespa gemaakt.
Ik wil dit niet veranderen want de vogels zijn hieraan gewend.Ze zijn alweer druk aan het paren.Tussen het eerst legsel en het tweede zat ook maar weinig tijd.De luchtvochtigheid was 70% in het binnen hok.Wie weet raad.

Oeds










Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-04-01 - 15:54:29 send message to Dennis Fr.

zou toch een blok van ander materiaal geven trespa ademd niet dus daardoor kan het veel te droog zijn in het blok.

M.v.g Dennis


mamachipke
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-04-04 - 01:52:14 send message to mamachipke

De nestblok kan ook te vochtig zijn.Zaten de jongen verzopen in het ei of verdroogd?70%vochtigheid is naar mijn mening te hoog, In de broedmachine komen araeieren uit bij een vochtigheidsgraad van 40 tot 50%.Succes bij een eventuele derde ronde


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2007-04-15 - 23:16:55 send message to edel

Hallo,
Ik heb een natuurblok gekocht,en deze 1 week geleden geplaatst.Vandaag heb ik even in het blok gekeken en er lag alweer een ei in. 3 keer scheepssecht????wink ;)wink ;)wink ;)

Oeds


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-04-16 - 13:02:34 send message to lennard

Nou hopen maar de luchtvochtigheid zal wel geen problemen geven in het natuurblok, ik zal voor je duimen en laat het even weten als het gelukt ishappy :).

groetjes,

Lennardhappy :)


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2007-04-27 - 20:29:02 send message to edel

de bl.g. ara zit nu op 3 eieren.
Ook mijn gr vleugels hebben nu ook eieren[vorig jaar voor het eerst,zie forum ei bij aras op de grond] Nu valt het mij op dat de bl.gele minder vast zit dan de gr. vleugels,die blijft in het blok als ik ze voer.Is dit toeval??happy :)

Oeds


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2007-05-12 - 10:14:30 send message to edel

11 mei is 1 ei aangepikt.
12 mei bij het voer geven zijn de vogels uit het blok en kon ik even kijken.
Het jong is uit gekomen maar dood.angryangry
Ik denk dat het jong dood is gebeten.De snavel was ingescheurt en in de schedel zat een deuk.Er liggen nog 2 eieren in het blok,er is nog hoop.
Het nieuwe blok heeft dus wel geholpen


Oeds


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-05-12 - 14:12:26 send message to ParkietenPeter

laugh :D Zo kom je mooi iedere keer een stap verder. wink ;)
Hopen dat de rest beter gaat.

succes,
Peter


trance01
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-05-18 - 12:13:39 send message to trance01

hallo ik heb een kip en ik heb deze laten broeden op 7 eieren maar toen ik rond een uur of 11 ging kijken zat de kip op een ander nest hij zat al 9 dagen goed te broeden. ik denk dat ze er af is gegaan omdat een andere kip er een ei in wou leggen in haar nest dus. en dat die kip haar er af heeft ge jaagt. ik denk dat ze er 2 uur af geweest is. mijn vraag is na hoelang niet broeden zijn de eieren niet goed meer zou iemand hier antwoord op willen geven dan kan ik kijken of ik de eieren weg moet hallen of moet laten lichen groetjes Arno



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 171 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede