Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoever zijn de europes cultuur bij julie?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Hoever zijn de europes cultuur bij julie??
hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-03-30 - 18:56:30 send message to hj de graaf

hallo,

even ee vraagje volgens sommigen loopt de natuur een maand voor! volgens mij valt het wel mee maar zag vandaag al wel me barmsijsen met nestmateriaal slepen! hoe ver zijn de volgels bij jullie?

iemand al activiteit bij zn putters sijzen enzovoort??? bedoel dan wel vogels die buiten zitten dus niet opgevoerd met licht en temperatuur ben benieuwd of er al wat gebeurt!!!

mvg en het beste voor het komende kweekseizoen!!!


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-03-30 - 19:35:45 send message to Frankies

een groenvinkpop heeft net haar eerste eitje.
M'n zwartkopgroenvink ook (niet wel echt europees..)
Mijn botvink draag met nestmateriaal.
Het gaat snel nu.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-03-30 - 20:06:42 send message to Zjurre

Ook bij mij zit er al een groenling op eieren.. in de buitenvoliere, dus alles onverwarmd en er is niet met het licht gespeeld! vind het zelf ook best vroeg maar ik laat ze gewoon aandoen, blijkbaar vinden zij het tijd happy :)

Zjurre


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2007-03-30 - 20:56:01 send message to vandervliet

De goudvinken bij mij zijn ook al druk bezig met nestmatriaal. Zo rond de paas zal het nest wel gemaakt worden. Geef je culturen maar wat gemalen paardenbloemwortel door het eivoer. Maar niet te veel he, maar is altijd goed voor de nestdrang. Ik pluk ze altijd vers, want een oude leermeester vertyelde me altijd: als de paardenbloemen boven de grond komen, gaat de cultuur aan het nestelen. De man is al jaren dood, maar in het voorjaar neem ik zijn raad altijd nog zeer ten harte.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-03-30 - 21:02:41 send message to hj de graaf

oke dus bij meer mensen komt er nu leven in de brouwerij !!! leuk om te horen bij mij wordt de snavel van de putter man ook al witter ook dat schijnt een teken te zijn dat het niet lang meer kan duren !

en geef de vogels altijd wel paardebloem blad en natuurlijk de knoppen met zaden maar van die wortel wist ik niet bedankt voor de tip!


@ frankies heb je een beetje succes met de zwartkopgroenlingen ? of zijn ze ook gevoellig voor coccidiose? heb al paar keer in twijfel gestaan om deze ook aan te schaffen vind het wel mooie vogels!

mvg HJ de Graaf


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-03-30 - 21:31:44 send message to bartjan

mijn noorse goudvinken hebben hun nest al bijna af,verder heb ik geen europesche cultuur


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-03-30 - 22:04:50 send message to chrislaevers

Mijn groenvinkpop heeft haar 4de ei gelegd op 27 maart in buitenvolière. Mijn sijsjeskoppel 'moved' op geen enkel vlak. Misschien wachten ze op een extra influx van insecten eind april begin mei of zijn ze te oud.
Eergisteren wel een winterkoninkje gezien met nestmateriaal in de bek.
Gisteren een koolmeesje gezien dat fijne reepjes bast van de kamperfoeliestengels afripte. Nooit eerder gezien.
Misschien dat de fervente zaadeters onder de cultuurvogels eerder begonnen zijn dan de insecteneters die het zekere voor het onzekere willen nemen. Wil daar eigenlijk wel wat meer over weten.


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-03-30 - 23:31:37 send message to roodmus

Hallo vander Vliet.
Ik zou wel wat meer willen weten over de gemalen PB wortel.
Vers -gedroogd-waarom niet te veel-wat doet het etc.
Zie graag je antwoord.

Grt.happy :)


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-31 - 20:20:33 send message to Pionara.nl

Hoor net van mijn ouders, die 7 hoog op een flat wonen in een stad, dat daar de koolmees nu voor het 2e jaar weer zijn intrek in het nestkastje achter de balkondeur heeft genomen en inmiddels op eitjes zit.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2007-03-31 - 21:07:53 send message to vandervliet

@roodmus. Dit gebruikten veel kwekers vroeger om de poppen broedrijp te maken. In de wortel van de paardenbloem zit een soort melk welke de broeddrift stimuleerd. Niet teveel bedoelde ik een klein stukje. We hebben het niet over konijnen he. En uiteraard vers! Ik vries elk jaar een paar wortels in, om in februari af en toe (max. 1x per week)ook wat gemalen door het eivoer te doen. Vroeger moest alles uit de natuur gehaald worden. Zat een vogel niet lekker werd een brandnetelthee gemaakt. Nu wordt al gauw gegrepen naar ESB3, bycox ed. De man waar ik het van afgekeken heb, was schilder, en ging voor zijn werk eerst onkruiden plukken. En naar verhouding kweekte hij veel beter als wij tegenwoordig doen. Ga maar na een hok met een gloeilamp, oliekachel in het midden, en alles potdicht, want je stookt tenslotte niet voor de buren. Praktisch elke pop (zowel kanarie als gevangen putter, goudvink, vink , jap. nachtegaal) kreeg hij wel aan het broeden. En elk jaar wel de kampioenen op de tt brengen! Tegenwoordig moet alles zo steriel mogelijk, en 101 potjes met middeltjes welke de vogels in konditie moeten brengen/houden. Hoe ouder ik wordt, des te meer kijk ik terug naar deze man, en pas ondertussen heel veel dingen die hij deed weer toe.


maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-03-31 - 22:49:55 send message to maikeltje

Bij mij barmsijzenvol nest en bloemputters zijn ook al aan het nestelen in een buitenvoliere zonder licht wink ;) of verwarmingwink ;)


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2007-04-01 - 16:18:48 send message to roodmus

happy :)Bedankt voor de reactie,van der vliet.
Leuk zo,n oud middel ga dat ook proberen.

Verder wacht ik nog ff met de nest kasten van de Europese,je kent het spreekwoord wel April doet...,en Meitje zoet......
maar denk zelf zo,n beetje half april.
hoewel ze al flink beginnen te slepen met van alles.


bartjan
Website Member
Posts :103

Website Member
2007-04-04 - 17:34:01 send message to bartjan

mijn noorse goudvinken hebben al 4 eieren


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-17 - 11:07:29 send message to Zjurre

Zijn er ondertussen al meer mensen die eieren danwel jongen hebben liggen bij de wildzang? Ik heb nu drie geringde jonge groenlingen die ws. komend weekend uit gaan vliegen happy :) Ook mijn kruisbekken halen het (nu nog) in hun bol een nest te gaan bouwen, maar daar verwacht ik eigenlijk niets meer van, aangezien ze nogal laat zijn.

Zjurre


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-04-17 - 12:18:49 send message to Karel

Niet echt wildzang, maar wel Europees: Zondag zag ik m'n Vlaamse gaaien met takjes en strootjes in de weer......dus wie weethappy :)


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-04-17 - 13:31:53 send message to hj de graaf

ha zjurre

ik heb vorig jaar ook pas met kruisbekken gekweekt in april en dat ging erg goed dus kan nog makkelijk hoor mvg

heb nu een kanarie die bij putterman zit aan het leggen

mvg



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede