Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ronde of vierkante kweekblokken? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ronde of vierkante kweekblokken?
speedy1
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-03-30 - 15:54:04 send message to speedy1

heb in een voliere turquoisines, barrabands (maar nog te jong om te kweken), catharinas en aymara's. Momenteel hangen er ronde boomstammen in als kweekblokken. Alle vogels tonen wel interesse in de blokken, maar geen enkele gaat er in. Is het beter om vierkante kweekblokken te hangen?


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2007-03-30 - 17:41:56 send message to lennard

Je kan er ook nog een paar vierkante hokken inzetten. Dan kunnen ze zelf kiezenhappy :)


speedy1
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-03-30 - 23:52:21 send message to speedy1

zijn er nog mensen met hetzelfde probleem?


Birdboy79
Website Member
Posts :26

Website Member
2007-03-31 - 08:53:46 send message to Birdboy79

Ik had bij mijn catharina's eerst boomstammen als nestkasten, en vierkanten nestkasten, ze kozen bij mij voor de vierkante nestblokken dus boomstammetjes weggehaal.

Hang er van allebei in en laat de vogel kiezen, lijkt me de makkelijkste oplossing.
happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-31 - 09:31:37 send message to tonnl

Zijn de gaten groot genoeg voor de diverse soorten?
Soms helpt het als je tijdelijk de deksel een beetje opendraait, zodatze het blok kunnen bekijken van binnen.


speedy1
Website Member
Posts :7

Website Member
2007-03-31 - 18:29:20 send message to speedy1

de gaten zijn zeker groot genoeg. Vroeger was de voliere bevolkt door valkparkieten. Dezelfde kweekblokken zijn er blijven inhangen.


lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-04-01 - 13:14:20 send message to lZebravinkjel

Gewoon verschillende nestkasten ophangen zodat ze zelf een keuze kunnen maken.


mreyder
Website Member
Posts :606

Website Member
2007-04-03 - 12:54:11 send message to mreyder

Ik heb 2 opmerkingen:
- Je zegt, dat de vogels nog te jong zijn om te kweken. Dat ze dan niet in de broedblokken gaan is dan logisch.
- Het zijn eigenlijk valkenblokken. Dan zijn ze waarschijnlijk voor Neophema's en Catharina's veel te groot! Als je vogels de keuze geeft tussen blokken van verschillende grootte, kiezen ze bijna altijd het kleinste! Ook de gaten van die valkenblokken zijn waarschijnlijk te groot: vogels hebben over het algemeen het liefst de gaten zo klein mogelijk. Voor de barrabanden zou ik liever een blok nemen dat dieper is dan een valkenblok (minimaal 60 cm diep). Heb zelf geen Barabanden meer, maar mijn koppels princessen (ook geslacht Polytelis) kiezen bij mij allemaal voor de natuurblokken die bijna 1,50 meter diep zijn en laten andere blokken (ook de zgn princesseblokken!) links liggen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 108 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede