Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > van wie is dit ringnummer ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : van wie is dit ringnummer ?
Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-03-29 - 11:30:17 send message to Blauwe bergen

Beste kwekers van wie is dit ringnummer ? 5,5 db na az 10465 g 06 - 013 en 5,5 db na az 10465 g - 014 van welke bond is dit ringnummer......


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-29 - 12:00:58 send message to tonnl

Is nb niets Duitse bond?
Aan de volgnummers te zien konden het nog wel eens broer en zus zijn, of in elk geval vogels uit één nest.


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-03-29 - 12:03:04 send message to Blauwe bergen

dat deze vogels uit een nest zijn maakt mij niet uit, ik beschik over meerdere koppels Blauwe bergen ,dus kan ik ze altijd onverwant maken


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-03-29 - 13:21:19 send message to Hawkeye_NL

quote
Is nb niets Duitse bond?
Aan de volgnummers te zien konden het nog wel eens broer en zus zijn, of in elk geval vogels uit één nest.

En waarom zou dit uit één nest moeten komen?
Van één kweker ja! Absoluut omdat deze de enige is die dit nr mag gebruiken.
Maar uit één nest is dus niet perse noodzakelijk.
De kweker kan bvb meerdere koppels hebben en het jong uit de ene nest ring a hebben gegeven en het jong uit het andere nest ring b.
Ook zou hij in het begin van het jaar een nest gehad kunnen hebben en daarvan een jong ring a hebben gegeven terwijl hij later in het jaar van een ander koppel een jong ring b geeft. wink ;)


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2007-03-29 - 14:27:04 send message to Fokke

De AZ is de overkoepelende bond van vogelliefhebbers in Duitsland.
AZ-DWV Deutscher Wellensittichzüchter-Verein Duitse parkietenkwekers-vereniging
AZ-AGZ Arbeitsgemeinschaft der Züchter von Großsittich- und Papageinarten Werkgemeenschap van kwekers van grote parkieten- en papegaaisoorten
AZ-AEZ Arbeitsgemeinschaft der Liebhaber exotischer Körner- und Weichfresser Werkgemeenschap v. liefhebbers v. exotische zaad- en vrucht- en insecten(zachtvoer)eters
AZ-AFZ Arbeitsgemeinschaft für Farben- und Gestaltskanarien Werkgroep voor kleur- , vorm- en postuurkanaries
AZ-AEV Arbeitsgemeinschaft für Europäische Vögel und Cardueliden Werkgroep voor Europese vogels en Cardueliden


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-03-29 - 23:23:09 send message to Pionara.nl



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-29 - 23:29:56 send message to tonnl

quote
En waarom zou dit uit één nest moeten komen?

Ik zei niet moeten, het zou kunnen...
Maar gelukkig maakt dat niet uit in dit geval, mooi.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-03-30 - 09:01:57 send message to johanblok

Ik heb mij altijd al verbaast dat men in de vogelwereld doorgaans geen enkele stamboom bij houdt waarmee men de graad van onverwantschap kan bepalen. Tot nu toe ben ik welgeteld 1 kweker tegengekomen die een stamboompapier uitdraaide!


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-03-30 - 10:06:11 send message to Blauwe bergen

iedereen bedankt voor de informatie gr richard


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-03-30 - 10:42:43 send message to dooren

Johan,
Ik zelf zet altijd op de sekspapieren uit welk koppel het betreffende vogel komt. Hieruit kan ik dan altijd zien waarvan de bloedlijnen vandaan komen. Maar vaak kun je niet meer dan 1 a 2 generaties terug kijken omdat je zelf ook niet meer gegevens voorhanden hebt.

Maar toch is dit ook gemakkelijk voor de nieuwe eigenaar als 1 vogel wordt verloren/dood gaat. Dan weten we gelijk van wel koppel hij wel of geen jong kan gebruiken. (het is beter dan niks)

Nu is het wel zo dat met lori's de bloedlijnen vaak aan elkaar min of meer verwant zijn, m.u.v. blauwe bergen, groenstaarten en stella's.

Maar in het algemeen heb je gelijk, vele houden niks bij en willen vaak alleen snel wat vogels fokken. (zonder te realiseren dat een goede registratie van bloedlijnen op de langere termijn ook in hun voordeel is)

Deze kortzichtigheid kan vooral in de toekomst kleinere soortbestanden opbreken, dit zou anders moeten met kwetsbare bestanden.

Ook handelaren en opkopers intereseren zich vaak niks om herkomst, de enige aandachtspunten zijn de algemene gezondheid zodat deze vogel gemakkelijk met winst is door te verkopen.

Ik ken zelf genoeg handelaren die absoluut geen belang hebben in het noemen van namen, hierdoor denken zij voordeel te kunnen behalen met de inkoop en verkoop van vogels.

Bang dat liefhebbers zelf hun vogels onderling (ver)kopen.

Dit soort vogels kunnen dus beter niet aan handelaren worden verkocht. Persoonlijk vind ik lori's sowieso niet geschikt vanwege hun kwetsbaar gestel en voeding voor handelsdoeleinden.

Hierdoor wordt het zoals de topic-starter bemerkte moeilijk te achterhalen waar de vogels vandaan nu precies vandaan komen.
Gert


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-03-30 - 11:44:16 send message to Blauwe bergen

mooi antwoord, zouden meer mensen moeten doen



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 162 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede