Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > welke soorten parkieten bij elkaar?? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : welke soorten parkieten bij elkaar??
spiderrudy
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-02-13 - 23:20:05

Ik ga een voliere bouwen, het nachthok wordt 1 m3 (2 naast elkaar) en 2 buitenvluchten naast elkaar gescheiden met dubbele draad met een afmeting 8x1,2m per vlucht. In de ene voliere komt een koppel rosella`s, en in de andere vlucht wil ik graag een paar verschillende soorten grote parkieten houden voor de variatie. Ik had zelf aan Splendid- Bourk- en Bergparkieten gedacht omdat deze 3 soorten vrij vredelievend zijn. Zou deze combinatie kunnen lukken???


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-02-13 - 23:43:12

geeft geen enkel probleem. veel succes ermee!


spiderrudy
Oud Lid
Posts :3

Oud Lid
2004-02-13 - 23:49:42

Oh ja... nog vergeten vragen....
Ik heb de tip gekregen om de gehele vlucht te overkappen zodat hij dan `s winters helemaal afgesloten kan worden en tegen ziektes en zo.... Maar er zijn bij deze soorten toch ook vogels bij die graag in de regen "douchen" dus is een gedeelte van de vlucht overkappen en aan de zijkanten dichtmaken niet beter??


zebravinkfriesland
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2004-02-14 - 08:32:31

mischien ook een aanrader om een koppel kakarikies er bij in te doen!!

die vreten het voer van de grond wel af ! en zijn ook vredelieven!!

trouwens catharineparkieten zijn ook vredelievendhappy :)


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-02-14 - 10:11:46

alle door jouw genoemde soorten zijn goed winterhard, mits ze een goed tochtvrij nachthok hebben. Met name de neophema's zijn erg gevoelig voor tocht. Rondom afsluiten van de vluchten is dus flauwekul als je een goed nachthok hebt! Overkappen kan. Men zegt dat het beter is omdat er dan ook geen ontlasting etc van andere vogels in de vluchten kan vallen (duiven, trekvogels) welke ziekte kunnen verwekken. Ik heb zelf de vluchten half overdekt zodat de vogels kunnen genieten van zon en regen als ze daar behoefte aan hebben.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2004-02-15 - 19:55:51

hoi overkappen is een goed idee, maar je kunt ook een stukje open laten zodat ze kunnen douchen. dat open laten moet je NIET boven een zitstok doen, als jonge vogels uitvliegen kunnen ze daar flink nat regenen in de nacht en een jong kan daar slecht tegen. als de vogels willen douchen gaan ze echt wel ondersteboven hangen aan de gaas
veel plezier met de vogels



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 200 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede