Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Beweegbare cams Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Beweegbare cams
Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-03-23 - 21:51:04 send message to Niltava

Weet iemand ook of er beweegbare camera's(voor een redelijke prijs) om in de voliere te plaatsen, die dus op afstand kunt bewegen?
Dit om meerdere nesten van bijv. europese of tropen in struiken ed binnen een één voliere?


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-23 - 22:22:20 send message to Zeekat

http://www.aroundmyroom.com/camera/

zo iets? misschien met iris van kpn? 250 euro + kosten umts


De Iris is een mobiele camera en functioneert als een UMTS-telefoon met een eigen SIM-kaart. De beweegbare camera van de Iris is op afstand te bedienen met de toetsen van de mobiele telefoon. Je kunt met die beweegbare camera rondkijken, ook als het donker is. Het apparaatje is namelijk uitgerust met infrarood licht.

Toepassingen
De toepassingen van de Iris zijn legio. Van nuttige zaken tot de gekste dingen. De Iris kan in ieder geval heel goed gebruikt worden om een oogje in het zeil te houden. Je kunt bij afwezigheid je eigen zaak in de gaten houden, je vakantiehuisje of boot. Gewoon even ‘inbellen’ om te kijken of alles nog in orde is. Of om te kijken of de hond nog op de bank ligt te slapen of zet de Iris naast de babyfoon. Maar het is bijvoorbeeld ook te gebruiken naast een alarmsysteem van een bedrijf. Als het alarm afgaat, kun je via de Iris zien wat er aan de hand is.”


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-03-23 - 22:59:24 send message to goulds

HMM als je beetje handig bent koop je een beweegbare dummy(vaak in winkels te zien) dummy demonteer je en monteer er een kleine draadloze op aan kosten tussen de 80-120 euro


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-03-24 - 08:57:24 send message to Niltava

beetje kostbaar zeekat
goulds, je bedoeld van die dummy bewakingsgevallen bij gamma etc?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-03-24 - 09:18:06 send message to johanblok

Bij KAP (foto's maken vanuit vliegers) worden servo's met afstandsbediening uit de wereld van radiografisch bestuurbare auto's en vliegtuigen ingezet om camera's te kunnen draaien.
Het vereist wel handig geknutsel, maar als je tweedehands aan materiaal kunt komen, is dat misschien wel het goedkoopst.

Een en ander moet ook nog tegen weersomstandigheden kunnen, vermoedelijk (?)

Trouwens, ik heb ook een keer van technisch lego iets gebouwd waarmee ik de camera op afstand kon draaien (maar niet draadloos).


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-03-24 - 09:29:25 send message to Niltava

Is inderdaad voor buiten, wel overdekt. Ben wel handig maar niet technisch wink :)
Heb geen idee of werken met servo's ((zend)vergunning nodig??)etc moeilijk is. Heb te weinig tijd eigenlijk. Leek mij alleen handig om via camera's de europesen en andere makkelijk verstoorde vogels in de gaten te houden ivm. weten wanneer er jongen zijn, ringmoment, problemen etc.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-03-24 - 09:31:26 send message to Dennis Fr.

ja ik weet niet wat je voor zo`n camera over hebt maar ben bang als je niet zelf iets maakt niet onder de 250€ uitkomt.


vandervliet
Website Member
Posts :182

Website Member
2007-03-24 - 10:28:23 send message to vandervliet

Een camera welke van orgine voor vaste opnamen ontwikkeld werd, beweegbaar maken is een doodzonde in cameraland. Alleen al de tegenlichtcorrectie staat de hele dag je beelden te verzieken.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-03-24 - 11:16:36 send message to goulds

op www.getagadget.nl staan draadloze camera's vanaf 55 euro geloof ik op de ontvanger kun je 4 camera's aansluiten dus kun je met de tijd een cameraatje bij kopen en zo in elke hoek 1 plaatsen en binnen voor de tv rustig switchen.

en ja bedoelde die wat je bij de gamma al krijgt.(dummy)


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-03-24 - 19:31:54 send message to Niltava

Ik heb meerdere volieres gould dus ik wil er geen mediacircus van maken wink :)
Zal eens kijken of ik wat met die servo's kan.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-03-25 - 17:11:19 send message to bottenberg

Ik ben hier ook al een tijdje mee bezig en heb nu het een en ander gevonden. Er zijn cam. op de markt met een eigen ip adres(internet) deze cam. kun je draadloos vanaf iedere pc in de wereld laten draaien en de beelden online bekijken. Deze cam. kosten rond de 130,00 euro en zijn verkrijgbaar bij de betere pc winkels. Ik weet niet hoe de beelden eruit zien en hoe het met de snelheid is.

Mochten er trouwens nog mensen zijn die hier al gebruik van maken of er meer vertsand van hebben als mij reageer dan even als je wilt want ik kon er niet meer info over vinden.

succes ermee


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-03-28 - 17:19:38 send message to Dennis Fr.

ik ben op het moment bezig met 1 van me ip camera`s beweegbaar te maken met servo`s ik moet zeggen werkt wel aardig.


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2007-03-28 - 19:47:57 send message to bottenberg

He Dennis,

maar die ip camara's zijn toch ook al bestuurbaar op afstand?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-03-28 - 20:29:39 send message to Dennis Fr.

niet elke ip camera is bestuurbaar.

ik heb de axis 2100.dit is gewoon een ip camera op een standaard.die je maar op 1 punt kunt richten.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-03-28 - 22:04:16 send message to Niltava

Heb je 1 of 2 servo's? M.a.w. kun je alleen heen weer of ook op en neer. Waar heb je ze gekocht, modelzaak of via speelgoedautootje??

De dummies van gamma en co werken niet want die gaan via een bewegingsmelder.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-03-29 - 06:09:27 send message to Dennis Fr.

ik werk met 2 servo`s 1 voor links naar rechts en 1 voor op en neer.me broertje had nog een setje liggenmet zender en al.maar bij www.conrad.nl koop je ze al vanaf 40 euro zender + servo`s



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 243 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede