Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > inrichting nachthok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : inrichting nachthok
jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2004-02-13 - 20:10:42 send message to jandewit1969

Sommige kwekers hebben dichte deuren voor hun nachthok zodat je de vogels niet kan zien als je het hok binnen komt.En andere hebben ze wel zichtbaar. Wat zijn hier van de voor en nadelen.
Schrikken de vogels niet veel,tocht,en wat als ze broeden wie kan me helpen.......


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-02-13 - 23:02:44 send message to Gert Jan

Het heeft inderdaad allebei voor en nadelen. Volgens mij komt het er op neer dat je de nachthokken zo moet inrichten dat het voor jezelf het meest praktisch is. (bij mij - open, incl voerplateau, incl broedblok). aangezien je vogels toch wel wennen aan de situatie zoals je die inricht.


jandewit1969
Website Member
Posts :74

Website Member
2004-02-18 - 22:39:40 send message to jandewit1969

zijn er nog meer mensen die tips hebben.........


sansear
Oud Lid
Posts :46

Oud Lid
2004-02-18 - 23:42:36 send message to sansear

Ik ben van mening dat de mensen het zich soms iets te makkelijk maken wat inrichting betreft. Soms zie je in het nachthok een mooie gang met voor elke vlucht een dichte deur, klein stukje kijkvenster en een voederplateau. Erg makkelijk en het ziet er vaak strak uit. Maar veel mensen vergeten dan dat je het contact met je vogels kwijt raakt. Het is wat meer moeite, maar maak eens een gazendeur en een voeder plateau op een plaats wat dieper in het nachthok/vlucht. Je moet dan wel elke dag de deur openen en even de vlucht instappen om de voer bakjes te wisselen. Maar wat krijg je daar wel niet voor terug, vele rustigere vogels, vogels die minder moeite hebben met nestcontrole en bovendien zie je de vogels dan elke dag. Je kan ze dan even goed bekijken: of ze er nog gezond en wel bij zitten of dat het al tijd is om de zitstok te vervangen enz, enz.

Het zal niet verbazen dat mensen met zo'n strak, gesloten systeem soms pas na een dag of langer in de gaten hebben dat hun vogel is gestorven. En dat, omdat ze die week daarvoor niet al hadden gezien dat de vogel er niet helemaal lekker bijzat. Ik kan u echt aanraden om te zorgen voor een regelmatige inloop in de vlucht. Overigens wil dat niet betekenen dat de vogels geen recht hebben op een beschut plekje. Ik heb dat zelf gecreerd door de toegang van mijn vluchten aan de zijkant van elke vlucht te plaatsen. Zorg dus voor zoveel mogelijk contact met uw vogels op die manier creer je een band met ze.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 239 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede