Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > heeft een mannetjes vogel een penis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : heeft een mannetjes vogel een penis
maikeltje
Website Member
Posts :313

Website Member
2007-03-21 - 15:09:25 send message to maikeltje

----
(Titel aangepast ivm archivering)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

Asura
Website Member
Posts :282

Website Member
2007-03-21 - 15:40:01 send message to Asura

Nee, maar watervogels volgens mij wel (een eend heeft een wokkelvormige penis, van andere watervogels weet ik het eigenlijk niet) maar normaal zit het in het lichaam dus kun je het niet zien.


EstherPH
Website Member
Posts :9

Website Member
2007-03-21 - 17:26:32 send message to EstherPH

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hier vind je de geslachtsorganen van een vogel in een afbeelding..Schematische tekening..

http://www.iacuc.arizona.edu/training/poultry/images/female.gif

http://www.iacuc.arizona.edu/training/poultry/images/male.gif


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-03-21 - 18:48:05 send message to Niltava

Sommige vogels hebben inderdaad een penis, oa. de struisvogel. De meeste echter niet en "doen" het door cloaca tegen elkaar aan te wrijven(zie plaatjes)


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-21 - 18:54:48 send message to Zeekat

http://www.colfoort.net/pagina23.html

Een haan die met een hen wil paren, pakt eerst met zijn snavel een pluk veren achter haar kop, zodat zij niet kan weglopen. Dan duwt hij zijn cloaca tegen de cloaca van de hen aan. De haan drukt dan zijn penis iets naar buiten en spuit de zaadcellen in de hen. Ze bevruchten dan de eierdooier in de eileider. De cloaca is een opening onder in de buik van een kip. Nadat de kip het bevruchte ei heeft gelegd, wordt het ei in een broedmachine verder uitgebroed. Dat duurt zo'n drie weken. Een vrijlopende kip kan ook zelf een een nest uitbroeden.

http://www.hiltonpond.org/images/CloacalProtuberance01.jpg

Penis - present in Ratites, Tinamous, Storks, and Anseriformes as an erectile grooved structure fixed to the ventral wall of the cloaca. Functions to introduce sperm in the female reproductive tract.

- Most birds copulate via a "cloacal kiss" = brief cloacal contact between inverted cloacas.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-03-21 - 20:34:37 send message to ParkietenPeter

Een keer vragen lijkt mij wel genoeg.
quote
maikeltje
Website Member
Posts :102

2007-03-21 - 15:10:15 -

--------------------------------------------------------------------------------
Heeft een mannetjes vogel een peenis.


Jacqueline
Website Member
Posts :1215

2007-03-21 - 15:37:07 -

--------------------------------------------------------------------------------
Psittacines heeft geen phallus (penis). Zij paren door zich met hun cloacas, met het mannelijke ejaculatiesperma aan te sluiten tegen de cloaca van het wijfje. Sommige soorten vogels - zoals ostriches, eenden, ganzen, zwanen, de kippen en de kalkoenen hebben phallus - maar is verschillend van de zoogdier phallus.
De castratie van mannelijke vogels wordt beschouwd door sommigen als manier om agressief gedrag in bedwang te houden. De chirurgie is meer complex dan in zoogdieren, aangezien de vogeltestikels binnen het lichaam zijn gevestigd - in tegenstelling tot zoogdiertestikels die buiten het lichaam zijn gevestigd. Twee insnijdingen zijn noodzakelijk om de vogeltestikels te verwijderen - op de rechter en op de linkerzijde. Deze chirurgie is een moeilijke chirurgie en wordt niet als middel geadviseerd om agressief gedrag bij vogels te behandelen.
Agressief gedrag komt doordat er testoron vrijkomt tijdens het broedrijp worden/zijn van de vogel in kwestie.




chrislaevers
Website Member
Posts :34

2007-03-21 - 15:50:58 -

--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Jacqueline,
Je interessante toelichting doet bij mij een vraag rijzen: vroeger op de boerderij werden hanen gecastreerd om ze meer vlees te laten aanzetten. Ze werden kapoenen genoemd (uitleg van mijn oude moeder). Hoe deden die boeren dat dan? Weet je daar iets over?
Bedankt alvast.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede