Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Donkerrode Amaranten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


vogelkooi
Website Member
Posts :57

Website Member
2007-03-19 - 15:49:14 send message to vogelkooi

Ik heb ze gevangen in een verlaten zwembad met groen water en nu heb ik ze ook gezien in een ton, Ik denk dat ze in elk stilstaand water zitten.
Mike


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-03-19 - 16:46:26 send message to vlindervogel

Hoe spoel je die muggelarven?
De pop is vandaag begonnen met broeden, ik ben erg benieuwd of de eitjes zullen uitkomen.
Salvadori, ik weet van een aantal mensen bij het scap dat ze donkerrode amaranten hebben gekweekt, vorig jaar. Maar is inderdaad goede zaak om zoveel mogelijk nieuw bloed in te brengen.

Gr Carmen


salvadori
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-03-19 - 21:36:38 send message to salvadori

Hallo Carmen, ben zelf ook lid van de Scap, en
ga ook jongen ruilen met iemand uit de club.
Hopelijk heb je over 11 dagen ook zelf jongen
bij je donkerrode amaranten.
gr.salvadori


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-03-31 - 16:41:00 send message to vlindervogel

Ik heb het vermoeden dat de jongen vandaag zijn uitgekomen. De muggenlarven worden zeer goed opgenomen en ik zie constant één van de vogels bij het voer.
happy :)
Ik hoop dat alles goed gaat...


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-03-31 - 17:46:11 send message to tonnl

Spannend... happy :)
Ik duim voor je.

Ton.


salvadori
Website Member
Posts :38

Website Member
2007-03-31 - 21:52:52 send message to salvadori

Geweldig, hoop voor je dat het lukt, zitten ze
in huis of buiten?


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-04-02 - 08:52:09 send message to vlindervogel

Ze zitten in een binnenvolière van 2 bij 2 achter in de schuur, samen met een muskaatvinkje. Het valt me op dat ze absoluut geen agressie richting de muskaatvink vertonen, deze is vaak zeer dicht bij het nest te vinden. Tot nu toe lijkt alles goed te gaan, ook al heb ik niet in het nest kunnen kijken. De ouders zijn geen enkel moment beiden van het nest. De witte muggenlarven worden zeer goed opgenomen, artemia laten ze staan. Ik ben benieuwd of ik één dezer dagen bedelroepjes kan gaan horen.

Gr Carmen


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2007-04-04 - 18:35:26 send message to vlindervogel

Vandaag was de vijfde dag van de jongen en gister hoorde ik ze voor het eerst bedelen.
Nu is het helemaal misgegaan. sad :(Vanmiddag 12 uur twee dode jongen gevonden, een ver stuk van het nest vandaan. Eén overig jong zat nog in het nest. Vanmiddag waren beide ouders van het nest, maar de man ging er wel weer opzitten. Ik ben bang dat ook dit laatste jong niet meer grootgebracht zal worden.
Blijkbaar zijn ze plotseling gestopt met voeren, want de jongen waren behoorlijk gegroeid, maar één van de jongen had een lege krop.
Kan iemand een oorzaak aanwijzen, wat ik mogelijk fout heb gedaan?
Ik heb echt zeer veel witte muggenlarven gevoerd, drie keer per dag een heel schaaltje vol (levende, in water dus) en deze waren binnen de kortste keren verorberd. Ook de fruitvliegen namen ze goed op. Het eivoer werd matig gegeten, zal het daaraan gelegen hebben?
Ik hoop dat iemand me raad kan geven want kweken met deze vogels is toch wel erg belangrijk geworden met de importstop.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 270 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede