Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wanneer andere kwartels terug bij kloek en jongen laten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wanneer andere kwartels terug bij kloek en jongen laten?
chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-03-08 - 18:41:57 send message to chrislaevers

Ik heb in een volière van 210 op 130 en 400 op 90 in L-vorm, twee delen gescheiden door een vlieggat op vlieghoogte en een doorstapgat op de grond 3 hennen en 3 hanen Chinese dwergkwartels. Eén hen broedt en de kuikens zouden overmorgen of de twee dagen nadien kunnen uitkomen. Ik ga morgen de hanen en de twee hennen op sluiten in het lange gedeelte van de volière om de hen met hopelijk kuikens rust te gunnen.
Mijn vraag is op grond van de ruimte en de situatie van mijn volière: na hoeveel dagen zou het veilig zijn om de 3 hanen en de twee hennen terug bij de kloek en de kuikens te laten? Eén week? Twee weken? Uit ervaring weet ik dat een kipkloek met kuikens gebaat is bij afzondering. Na vijf weken kan ik ze met haar kroost bij de rest laten. Met kwartels weet ik het niet omdat het de eerste keer is. En ook nog: volstaat eivoer, groenvoer en vogelzaden als voeding voor de kuikens of dien ik ook kuikenmeel te verstrekken zoals ik doe voor mijn kippenkuikens?
Alle andere tips die ik niet aangeroerd heb zijn ook welkom.
Dank U voor reactie.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-03-08 - 21:00:10 send message to Zjurre

Christine,

ik zou het gewoon eens aanzien, hoe de andere kwartels er op reageren. Je kunt ze altijd nog apart zetten, maar ik vermoed dat het wel goed zal gaan. Bij mij gaat het iig altijd goed. ik heb een haan en twee hennen, en als de ene hen met jongen loopt, nemen vader en tante deels opvoedtaken op zich happy :). Plus de haan presenteert meelwormen en ander voer aan zn kuikens, iets wat ik de hen eigenlijk niet zie doen. ik verwacht ook niet dat de andere hanen met de moederhen willen paren, aangezien ze zelf allebei een hennetje hebben. en wat betreft het voer: ze moeten het daar makkelijk mee kunnen redden. Zelf geef ik tegenwoordig wel altijd kuikenopfokmeel, dit heb ik ooit eens geprobeerd en is me zeer goed bevallen. Ik zou zeggen, lekker laten rondscharrelen en even afwachten! ingrijpen kan altijd nog.

Succes met de kweek,

Zjurre



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede