Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Mijn lorries broeden niet........... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mijn lorries broeden niet...........
Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-03-05 - 16:50:26 send message to Blauwe bergen

Ik ben in het bezit van een koppel blauwkoplorries, dit zijn hele lieve vogels, dit koppel klikt goed en regelmatig paringen. er komen ook eieren, maar de pop wil niet broeden, de eieren waren wel steeds bevrucht,heb bijna alles geprobeerd, andere blok,andere huisvesting, ander voer, heeft iemand een oplossing voor dit probleem...... gr richard


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-03-05 - 18:07:00 send message to memaa

Dat is heel jammer.
Ik zou verschillende blokken hangen, de een al op een donkerder plaats dan de andere. Ik heb ooit gekweekt met Lories en die hadden een hele grote bak. Wel niet deze soort.
Vanalles proberen en dan afwachten.
Gr


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-03-05 - 18:13:00 send message to Blauwe bergen

ga ik zeker proberen........ gr richard


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-03-05 - 18:46:48 send message to dooren

Het niet broeden kan vele oorzaken hebben, een bevrucht ei leggen en vervolgens niet gaan zitten komt echter weinig voort.

Een paar mogelijke oplossingen:
1. Nestkast wordt niet voor 100% geaccepteerd door de pop, m.a.w. wel eieren leggen maar zich niet veilig voelen om in dit blok overdag te gaan broeden. (nestkast ophangen op andere plaats zoals eerder is geopperd)

2. Model nestkast voldoet niet, te veel licht in de blok of te weinig. Probeer een verticale plank aan te brengen 15 cm. boven de eieren en laat de andere helft open. De pop legt dan deze eieren onder het plankje en heeft een veiliger gevoel. Maak ook het invlieggat kleiner zodat ze er net doorheen kunnen 5 cm. doorsnee is voldoende. Hang het nestkast tegen het plafond aan zo hoog mogelijk.

3. Verstoring of snelle afleiding. Thuis heb ik ook een rosenbergloripop, met het minste gering is ze uit de nestkast. Je ziet ze nog niet uit de nestkast komen, het lijkt wel of ze niet zit.
Controleer of de eieren warm zijn, ook al is ze van de nestkast, is dit zo dan zo weinig mogelijk storen. Het continu lastig vallen van een broedende pop kan leiden tot het verlaten van de eieren. Broedende vogels kunnen snel nerveus worden.

Succes
Gert


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-03-05 - 20:51:42 send message to Blauwe bergen

Bedankt voor uw reactie,ga het zeker proberen gr richard



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 118 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede