Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > TT nieuw leven in blazen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : TT nieuw leven in blazen
goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-02-24 - 23:21:51 send message to goulds

Al een aantal jaartjes loop ik heel wat tt's af,wat mij dan ontzettend begint te storen zijn de rekopstellingen(op onderlinge en regionale tt's)

Een wand vol kanaries(meestal halve zaal) dan wildzang,exoten,kromsnavels en rest vitrines zie je nog maar zelden(uitgezonderd de BEC)

In Belgie staan nog weleens alle vogels van de inzender bij mekaar dwz verschillende soorten bijeen persoonlijk vind ik dit weer te onoverzichtelijk.

Zijn er mensen die hier ideeen over willen uitwisselen,of hun visie ervan willen geven

grt happy :)


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-02-24 - 23:32:11 send message to tonnl

Om goed te kunnen vergelijken is soort bij soort denk ik de enige manier.
Misschien moet je het meer zoeken in de aankleding van de show. Als er voldoende ruimte is zou je bv zitjes kunnen maken in een soort U van stellingen, dus niet meer alleen rechte rijen. misschien een "middenpleintje" met daarop uitkomend verschillende paden met stellingen. Ook met planten, bomen en struiken is nog veel winst te behalen denk ik.
Uiteraard moet er wel de ruimte voor zijn en de medewerkers.
Zomaar wat ideetjes.
Ton.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-25 - 08:42:14 send message to mijnkaketoes.nl

Eens grote volieres erbij plaatsen. Wellicht dat we de grote en bijzonder parkieten, papegaaien en kaketoes ook een keer weer zien.



goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-02-25 - 10:13:12 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Mooie ideeen maar zoals ton al zei ruimte ruimte ruimte.

Beplanting maakt idd ook al veel verschil hoop dat men met nog meer ideeen komt.happy :)

Wat papegaaien betreft lijkt me minder daar deze vogels wellicht in de stress raken in die 3 dagen,diefstal gevoelig(inbraak s'nachts)sad :(
geluidsruchtig??begrijp me niet verkeerd ik zal deze soorten absoluut niet vermijden op een showhappy :)
Je ziet dat die vogels nog niet eens in winkels veilig zitten bv onze lokale petshop kaketoe werd later terug gevonden bij entree aan discotheek over de grens,onlangs bij intra tuin twee grijze s'nachts weggehaald.Horen de vogels daar??voor de een wel de ander niet maar dat is een ander onderwerp,terug naar vernieuwingen op tt's


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2007-02-25 - 11:40:39 send message to dijkkamp

wat ik persoonlijk belangrijk vind voor een TT en daar aanverbonden de verkoopklasse:

goede verlichting,genoeg ruimte tussen de stellingen,stammen of stellen bij elkaar(dus geen vogel uit een stel of stam op de andere stelling),schoone kooien,geen zieke vogels.

wat je kunt doen om de TT aantrekkelijk te maken voor een ieder zet één of meerdere volières neer met vogels die niet in de TT zitten,maak leuke zitjes erbij(maar niet tussen de stellingen),eventueel wat standhouders met vogel gerelateerde dingen.

maar het belangrijkste is en zijn de TT vogels en de rest mag niet de overhand krijgen.


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-25 - 11:49:38 send message to zebraonline

Is er dan geen bewaking op de TT's in jullie buurt?Bij ons hier blijven er tijdens de nachten enkele mensen aanwezig...


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-02-25 - 13:30:28 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Bij de ene is er wel bewaking de ander niet de eigenaar van pand woont en slaapt erboven.


Verkoopklasse moet bij ons (denk overal) vergunning aangevraagd worden.Met daar weer regels aan verbonden.

Maar idd weer een punt die meegenomen kan worden.

zitjes geven denk ik opstoppingen in gangen wat weer drukte en ergenis opleverd zeker in kleinere ruimtes.




Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 235 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede