Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > wel eieren en jongen maar dan Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : wel eieren en jongen maar dan
gerrie s
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-02-17 - 17:18:50 send message to gerrie s

ik heb een gemengde binnenvoliere met tropen, heb een nestje binzen en een nestje ceresamadine gehad maar elke keer lagen de jongen door het hele hok heen. nu weer jonge goulds maar ook dood in nestje. hoe kan dit, komt het door het voer (tropenzaad, eivoer, gierst ingevroren buffalo) of door het mannetje met broeddrift. gouldman is druk op zoek naar nieuw nest terwijl pop nog op 2 eireren zit. de ceres en binzen hebben al weer een nest vol met eieren maar hou mijn hart vast. wie kent dit probleem en wie heeft er een oplossing. heb ook koppels in broedhokken maar ja die doen niks, dat is altijd zo.

ger


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2007-02-17 - 17:20:50 send message to zebraonline

Stoppen met eivoer en buffalo's als ze beginnen te broeden...terug voeren als de jongen er zijn...


gerrie s
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-02-17 - 17:28:36 send message to gerrie s

ok, maar hoe dan met andere vogels in voliere die eivoer nodig hebben er zitten nog acht koppels in. eivoer geef ik ze om de dag maar echt minimaal en buffalo om de 3a 4 dagen en dan maar een stuk of 10. in een broedhok is het makkelijker.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-02-18 - 10:09:35 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Welke soorten heb je bij elkaar zitten?

Bijna vergeten, wat zijn de maten van je binnenvoliére.

Groeten Meyerwink ;)


gerrie s
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-02-18 - 13:01:52 send message to gerrie s

5x koppel gould, 1x koppel ceres, 1x koppelbinzen, en napoleonetjes. heb nog nestje goulds 2jongen 2dagen oud maar daar blijft de man goed opzitten bij vorige nestjes was bij jonkies de man gevlogen. ga nu ook proberen miereneieren te voeren.


nic
Website Member
Posts :13

Website Member
2007-02-18 - 17:40:44 send message to nic

misschien stoppen met buffalowormen geven de binzen willen ook wel zonder en de goulds willen dat ook wel ik heb ook jonge binzen en goulds zonder buffalowormen groot gekregen


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-02-18 - 18:56:06 send message to meyer

Ik weet niet wat de maten van jou volière zijn, maar dikwijls zitten er in zo'n volière te veel vogels te kort op elkaar.
Jij hebt nu ook al 16 volwassen vogels in deze volière zitten.
Doordat er veel vogels kort op elkaar zitten worden de nesten dikwijls verstoord door de andere vogels welke op de nesten gaan zitten van de andere vogels.
Het beste is in dit geval om minder vogels te houden in deze kooi, of de nesten zo te hangen dat ze niet als landingsbaan gebruikt kunnen worden.

Succes.

Groeten Meyerwink ;)


gerrie s
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-02-18 - 19:45:27 send message to gerrie s

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

lengte is 3.50mtr. breedte 1mtr en hoogte 2.50mtr met voldoende stokken en hokjes ook is er voldoende nestmateriaal aanwezig. in het begin was dat wel een probleem maar elke dag leg ik wat vers neer ( kokosvezel, hooi, paardehaar en spul met touw en witte pluisjes ) ceresaamadine vinden het prachtig om hun nest vanbinnen helemaal wit te bekleden en goulds juist weer zo donker mogelijk en de binzen gebruiken van alles en dan gewoon in een kanariekooitje.

dit is mijn nachthok ik hoop in april mijn buitenvoliere af te hebben ca. 10 m2 oppervlak.


ger



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 238 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede