Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Vogelmarkt mol Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-04-09 - 13:31:49 send message to nick vdb

ben er vandaag ook geweest,wel veel volk maar idd weinig vogels...
nick


Hatebreed
Website Member
Posts :21

Website Member
2007-04-09 - 16:12:35 send message to Hatebreed

In mol ist het inderdaad tegenwoordig heel triest. bijna geen particuliere verkopers meer en van handelaren heeft alleen Huysmans mooie vogels bij.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-04-09 - 19:36:31 send message to nick vdb

heb de kraam van huysmans ook gezien,vind het spijtig dat er bijna enkel handelaars staan want uiteindelijk komen deze vogels toch van bij particulieren...
nick.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-10 - 00:06:08 send message to theelepeltje

Hoe zijn de prijzen op deze markt? Want ik kom wel eens op de vogeltjesmarkt in Antwerpen en daar zijn de vogels altijd belachelijk duur, ver boven de richtprijzen.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-04-10 - 09:48:36 send message to nick vdb

ik heb gezien dat ze bij huysmans 275 euro vragen voor een koppel? bonte boeren,voor de rest heb ik er eigenlijk niet op gelet
nick.


Hatebreed
Website Member
Posts :21

Website Member
2007-04-11 - 15:34:14 send message to Hatebreed

en een beetje verder vragen ze voor de bonte boeren 500 euro. Een handelaar met witte vrachtwagen


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2007-04-11 - 15:51:07 send message to Daniel

bij de een stonden japanse nachtegalen voor 145 10 meter verder voor 195. De prijzen wisselen enorm. Die bonte boeren heb ik ook zien staan 500 euro voor een "bewezen" koppen :S


Blauwe bergen
Website Member
Posts :240

Website Member
2007-04-23 - 22:17:28 send message to Blauwe bergen

ben afgelopen zondag geweest,moest er toch in de buurt zijn, de prijzen waren echt enorm,maar ja dat moet iedereen zelf weten.........en het aanbod was wel leuk om te zien ......


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-04-28 - 19:59:03 send message to xela

Ja ze maken het daar de particulieren lastig,je mag geen vogels bij hebben die niet geringd zijn met uw eigen ringen er wordt hier streng toezicht op gehouden ze nemen een vogel uit de kooi om te checken en vragen hierbij ook uw kwekerskaart.
Daarom blijven er ook veel liefhebbers weg omdat er rond alles en nog wat het de mensen lastig gemaakt wordt.
Tenslotte hebben de handelaars de liefhebbers nodig en ook omgekeerd.
Nu kunnen de handelaars de prijzen ten top dragen.
Dit is of was misschien hun bedoeling.
Waar is dan weer het gezellig samen zijn van deze markt????????


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2007-04-28 - 19:59:28 send message to xela

Ja ze maken het daar de particulieren lastig,je mag geen vogels bij hebben die niet geringd zijn met uw eigen ringen er wordt hier streng toezicht op gehouden ze nemen een vogel uit de kooi om te checken en vragen hierbij ook uw kwekerskaart.
Daarom blijven er ook veel liefhebbers weg omdat er rond alles en nog wat het de mensen lastig gemaakt wordt.
Tenslotte hebben de handelaars de liefhebbers nodig en ook omgekeerd.
Nu kunnen de handelaars de prijzen ten top dragen.
Dit is of was misschien hun bedoeling.
Waar is dan weer het gezellig samen zijn van deze markt????????sad :(sad :(sad :(sad :(


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-04-28 - 20:54:26 send message to Frankies

Het is idd erg wat er met Mol markt momenteel gebeurt.
Maar sowieso zijn het niet de handelaars op de markt dit hier voor gezorgd hebben.
Deze wetgeving (enkel verkoop eigen kweek) is er al zeer veel jaren, bovendien mogen particulieren maar een beperkt aantal keer op de markt staan.
Vroeger deed de gemeente Mol en de overheid geen enkele controle en hierdoor stonden er meer sjacheraars (zwarte handelaars) bij de particulieren. Deze mensen kochten gedurende de week vogels bij particulieren en gingen ze dan als particulier op de markt verkopen.
Dit was dus oneerlijke concurrentie voor de handelaars.
Nu zijn de controles weer zó streng dat de echte particulier de moeite niet meer wil doen (aanvragen, ringen, kwekerskaart,...) om op de markt te komen verkopen.
Een spijtige zaak idd; want Mol markt is voor vele mensen niet meer interessant en dat is voor de handelaars ook slecht nieuws...
De handelaars zijn in elk geval niet de schuldige.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-04-28 - 21:31:20 send message to tropic

Beste frankies,

Ik ga het zeker hier niet doen , (zou niet fair zijn t.o.v hen die hun niet kunnen verdedigen), maar ik kan je onmiddellijk twee tot drie handelaren opnoemen die 200% zeker achter de strop van de partikulieren zitten. En voor alle duidelijkheid, ikzelf verkoop als partikulier nooit op Mol markt, maar kom er wel al 40 jaar. Dus geloof me op mijn woord, het zijn een aantal handelaren die destijds de partikulieren (ook de echte) wegwilden.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-04-29 - 10:09:57 send message to goulds

Waar is dan weer het gezellig samen zijn van deze markt????????

Aangezien we toch met aantal mensen van VA er komen is het misschien leuk om een mini-meeting te houden en gezellig??dat komt dan vanzelf


Hatebreed
Website Member
Posts :21

Website Member
2007-05-01 - 14:43:47 send message to Hatebreed

Ik denk ook niet dat de handelaren dit zo gewild hebben.
Zij zien hun omzet toch ook voelbaar dalen denk ik, als er minder mensen naar de markt komen



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 176 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede