Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Edelpapegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Edelpapegaaien
Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2007-02-11 - 17:25:52 send message to Patrick

Hallo,

Ik kon zo,n twee jaar geleden de verleiding niet weerstaan om een "bewezen" koppel N.G. edelpapegaaien te kopen.Alles klopt aan deze vogels en ik heb er nog elke dag plezier van.
De vorige eigenaar was in mijn ogen ook een fijn adres waar ik zo weer vogels zou gaan kopen.
De reden voor hem was dat hij verder wilde in de kakatoes/ara,s en hier dus wat ruimte voor nodig had.De betreffende vogels doen zo,n beetje alles goed alleen heb ik nu voor de 4de keer onbevruchte eieren.Ze voeren elkaar wel en de pop broed goed.
Ik heb ze echter nog nooit zien paren.Ik heb ze al een klein beetje vitamine-E liqued gegeven en ben ook begonnen met extra hennep.echter de eerste eieren lagen alweer in het blok toen ik hiermee net begonnen was.Heeft iemand hiervoor nog TIPS/ADVIEZEN of heeft hetzelfde probleem gehad en is nu opgelost?

b.v.d.

gr.Patrick


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-02-28 - 15:48:27 send message to ferry1

hoi ik heb op het moment het zelfde probleem en mijn gedachten zijn op het moment gewoon laten zitten en afwachten
ik had 3 keer onbevruchte eieren en daarna had ik het blok weg gehaald en vandaag vond ik een ei op de grond. dus ik ga maar een blok ophangen weer schijnt toch niet te helpen als ik het weg haal groeten ferry


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2007-04-02 - 16:42:54 send message to Sam&dave

Hoi Patrick,

Ik heb precies hetzelfde probleem. Blijf eieren rapen maar blijken iedere keer bevrucht. man voert pop ook in het blok. Ga denk ik nu het blok maar een tijdje verwijderen zodat ze weer eens flink kunnen socializen. Pop zit nl. meer in het blok dan er buiten. In welke plaats heb je het koppel toen gekocht?

Als ik een betere oplossing verzin laat ik je dat weten.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2007-04-02 - 16:43:33 send message to Sam&dave

Blijken iedere keer bevrucht ---> onbevrucht natuurlijkhappy :)


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2007-04-02 - 21:20:27 send message to Patrick

Nou na 8 onbevruchte eieren is het dan zover een
bevrucht ei!!helaas maar 1 ei maar ben meer dan tevreden.De extra vitamine E en hennep heeft mischien toch wel effect hierop gehad.

gr.
Patrick


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2007-04-03 - 15:00:44 send message to Sam&dave

Gefeliciteerd! Er zijn kwekers die beweren dat hennep inpotentie in de hand werkt. Weet jij hier meer over? Wel zal ik ze extra vitamine e gaan geven.

Succes!

Salomon Stam
www.gtsschepen.nl
inkoop - verkoop - bemiddeling binnenvaartschepen


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-04-03 - 18:00:34 send message to ferry1

het is bij mijn opgevallen dat toen ik een zelf gemaakt blok had bij mijn ook de pop alleen maAr in het blok zat. ik heb nu een natuur stam opgehangen en nu is ze een stuk meer buiten gelukkig. ik heb al ff geen eieren gehad.
ik heb inmiddels aminovit gokocht hier op arena shop. ik hoop dat dat helpt. schijnt goed spul te zijn. groeten ferry


Patrick
Website Member
Posts :80

Website Member
2007-04-03 - 21:09:03 send message to Patrick

Ik gebruik eigenlijk hennep al jaar in jaar uit aan het begin van het broedseizoen bij mijn vogels (hoofdzakelijk grote parkieten).Vooral bij de soorten die in mijn ogen dit extra kunnen gebruiken b.v. Roodvleugel/konings en bergparkieten.
Het geven van hennep voer ik wel met mate bij teveel aan hennep vallen ze in de rui en is het broedseizoen voorbij.
Echter de rossela soorten hebben van mij nog nooit wat gehad en is in mijn ogen ook niet nodig.


Sam&dave
Website Member
Posts :211

Website Member
2007-04-04 - 11:49:46 send message to Sam&dave

Omdat ik zelf mijn zaadmengeling samenstel en ik ook nog eens verkeerd bestelde kreeg ik vorig jaar een zak hennepzaad a 25kg. Nou je weet wel over welke hoeveelheid we dan praten. Vanwege de 'fabel' heb ik later die zak maar afgevoerd. Maar ik zal eens een kilootje bestellen. En wat betreft die amoniovit ben ik gisteren mee begonnen. Heb een flinke dosis door het kiemzaad gemengd. Ook zal ik het blok vervangen door een boomstam die ik nog heb staan. In ieder geval genoeg interventies mogelijk. Ik hou jullie op de hoogte!

Groet,
Salomon


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-04-04 - 16:49:42 send message to ferry1

ok nou succes ermee. ik hoop dat je er wat aan hebt. we horen het wel
groeten ferry ps mocht ik jongen hebben laat ik het ook weten hier



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 157 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede