Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > schrikdraadapperaat Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : schrikdraadapperaat
De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-01-31 - 16:10:02 send message to De Tol

Hallo allemaal nu wil ik een schrikdra at over mijn volière maken maar hoe kan ik dat het beste doen want ik heb een houten volière en als ik de draad er over heen span dan werkt dat niet want de kat staat natuurlijk niet met de poten op de grond als die op de volière wil stappen graag ideeën hoe ik dit kan oplossen



ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-31 - 17:57:31 send message to ROCIO

Hoi Tol

Als je het gaas aard dan is het geen probleem.

Gr Rocio


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2007-01-31 - 17:59:22 send message to Gert Jan

Hoi,
Is heel simpel op te lossen door de draden om en om te voorzien van aarde.
Dus eerst een draad onder spanning vanaf het schrikdraadapparaat. Dan 1 die is geaard, dan weer 1 die van het apparaat komt etc.
De kat zal meestal wel 2 draden gelijktijdig raken bij het overklimmen en krijgt dus gegarandeerd een opdonder.


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-01-31 - 18:09:16 send message to De Tol

Op mijn dak van de volière liggen allemaal doorzichtige golfplaten


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2007-01-31 - 18:17:51 send message to KeesdeJongh

Beste Tol, waneer je 2 draden boven elkaar maaakt ongeveer 20 cm van elkaar en je maakt van de ene draad de plus en de andere de aarde dan werkt het prima.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-01-31 - 19:11:42 send message to blg

Als je een goed schrikdraad app. koopt is dat niet nodig dubbele draden of je moet willen dat ie er verschroeid naast ligt.
Kijk eens bij een agrarische/welkoop winkel en koop er een voor schapengaas, zelfs al heb je rubberlaarsen aan, krijg je nog een flinke opn#%*&^%$r


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-01-31 - 19:15:57 send message to De Tol

Ja maar ik zij al dat het een houten volière is hen houd gellijd niet dus hoe zwaar het apparaat ook is maar ik wel een goeie want ik hen een galenter 120


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2007-01-31 - 19:28:05 send message to Gert Jan

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Zo'n profesioneel apparaat kost echter wel beduidend meer als een volliere apparaatje! En zo'n goedkope kan ook prima werken als je de draden om en om aard.
Cor, zoals gevraagd, iets meer uitleg.
http://i100.photobucket.com/albums/m23/gertjan_01/1.jpg
http://i100.photobucket.com/albums/m23/gertjan_01/2.jpg
Dus rondom je volliere of alleen aan de zijde waar de katten erbij kunnen een verticaal vangnet maken van draden om de 8 a 10 cm. de 1e, 3e en 5e draad sluit je aan op je schrikdraarapparaat. De 2e en 4e sluit je aan op aarde (bijvoorbeeld de stalen pen die ook de aarde voor je schrikdraadapparaat verzorgt) Nu kan de kat zelfs als hij volledig in de draden hangt en geen poot meer op de grond heeft nog steeds een flinke knal krijgen.
Op bovenstaande foto's zijn alle draden verbonden aan het schrikdraadaparaat aangezien bij mij de volliere en de omgeving voldoende geaard zijn.

(maximale breedte 600dpi)


Dit bericht is door moderator ParkietenPeter aangepast

blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2007-01-31 - 22:01:11 send message to blg

Als ik die constructie zie krijg ik een onbehaaglijk gevoel.

Heb zelf op mijn houten buiten voliére alleen aan de bovenzijde schrikdraad, ongedierte komt van alle kanten, je kunt wel van één kant afschermen maar als ze via je eigen tuin komen wat dan.
Je kunt de hele voliére in het draad zetten, maar het oog wil ook wat.
Een draad rondom boven op de voliére werkt perfect, meestal komen ze daar het eerst.

Rond één uur s'nachts maakt mijn vrouw me wakker, benno er zit een kat op de voliére, ik hoorde hem schreeuwen, zaklantaarn er bij en daar zat t,ie in een hoekje, kat van de buren, s,morgens zat t,ie er nog, vol medelijden heb ik hem s,morgens geholpen zijn benarde plekje te verlaten.
Als hij nou langs komt, aan de voorkant, steekt hij eerst de straat over.


http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_enkel.php?id=66


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-31 - 22:16:00 send message to ROCIO

Beste Tol.

Een houten freem maakt niet uit als er gaas op zit dan elk deel aan elkaar verbinden op het dak kan je ook een strookje gaas doen dan een aartpen in de grond slaan de stroom draad aan sluiten klaar is Tol


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-01-31 - 22:18:38 send message to paintim

Hallo Tol!
Ik begrijp het hele probleem niet.Ik heb ook een houten voliere.Een gewoon schrikdraadapparaat,
dat is geschikt voor volierebeveiliging werkt prima. Je moet gewoon de gebruiksaanwijzing lezen. Deze apparaten zijn beslist niet duur.
Ik neem aan,dat je geen apparaat nodig hebt om een weiland af te schermen. Verder kan je met
doorzichtige kunststofplaten werken,dubbel gaas.
Evt.een combinatie van deze twee.
Het apparaat,dat ik gebruik heet geloof ik Garden
Protector. Kijk maar eens op Internet,dan kom je dit wel tegen.
Vr.groeten van
Antoni


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-02-01 - 18:45:29 send message to De Tol

Ja dar is allemaal wel mooi maar ik heb al een galenter 120 gekocht en toen ik de bevestigingsogen ezv wou ophalen zijden ze dat het niet zou werken omdat houd niet zou geleiden en omdat mijn dak dicht is gelecht de kat niet in aanraking zou kommen met het gaas dus nooit een schok kon krijgen daarom mijn vraag en niet om een nieuw apparaat te koppen dat is eigenlijk niet de bedoeling

mvg


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-02-01 - 18:48:43 send message to De Tol

sorry het is een Gallagher 120


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-01 - 18:50:01 send message to ParkietenPeter

Doorgaans zijn bevestigingsogen isolatoren en geleiden de stroom sowieso niet. Ik ken het apparaat zelf niet. Schrikdraad in een weiland is ook aan houten palen bevestigd, toch?De aarding zal dan via het apparaat via het stopcontact gaan?


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-02-01 - 18:53:01 send message to De Tol

Ja dat klop maar dan sta je op de grond en een kat staat niet op de grond als die op de volière klimt


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-02-01 - 19:28:33 send message to ROCIO

het kan de moeite waart zijn de reactie"s op u topik te lezen er staan oplosingen genoeg op nog maals elk aparaat heeft een aardpen nodig of denken het is maar een vrouw laat maar lullen?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede