Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geluidloze Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-03-02 - 22:29:38 send message to molineti

Hoi Catherinakweker,

Praat Jij hier over jongen of broedrijpe vogels,en zitten ze binnen of buiten gehuisvest?

Het geluidsnivo van mijn broedrijpe paren amazones(op de geelvleugels na)is de laatste week ongeveer verdrievoudigd.

mijn buren en verre buren zullen met deze verdrievoudiging van het geluid minder blij zijn dan ik(verwacht ik temminste)

groeten rene


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-03-03 - 11:16:11 send message to denegon

ja rene ook jij hebt buren en die wonen we iets verder weg moor volgens mij nog wel op hoor afstand nou goede kweek groetjes egon


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2007-03-03 - 12:19:56 send message to msmartijn

heeey nu het toch over geluid van amazones gaat.
hoe staat het met een tamme amazone in huis? schreeuwen die hard? of minder hard..
mvg martijn


Goffi
Website Member
Posts :48

Website Member
2007-03-03 - 14:49:22 send message to Goffi

ik heb zelf 2 koppels blauwvoorhoofden en ik hoor ze nooit enkeld als het broed seizoen er aan komt en dan is het meestal een weekje heb me buren er nog nooit over gehoord,ik kies er zelf altijd voor om met tamme vogels te kweken die zijn het meest stil in mijn ogen ik woon zelf ook in een woon wijk en kan absoluut geen overlast hebben (veel oude mensen in de buurt)
ik heb meerdere koppels waar onder Caiques timnehs congo`s meijers baardparkieten als je in de tuin staat hoor je ze niet eens denk dat je veel geluk moet hebben met wat voor koppel je aanschaft groetjes jeroen


Zeekat
Website Member
Posts :54

Website Member
2007-03-03 - 14:54:55 send message to Zeekat

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

(even de link er bij gezet) wink ;)

ik heb foto's van de geluidsloze pop geelwang amazone vd buurvr. op me site staan nu (pop is vaak liever en minder knagerig dan man)

http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_1000000581.html

wink ;)


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2007-03-03 - 19:32:01 send message to catharinakweker

ik heb het over broedrijpe vogels en ze kunnen buiten en binnen komen en tijdens de broedtijd is het lawaai wel wat meer maar niet zo hard dat de buren spontaan komen kijken of er een varken geslacht word
en dan woon ik zelf ook in een woonwijk
mvg catharinakweker
p.s mijn catharinas maken daar in tegen 6 keer zoveel lawaai en hier heb ik er 8 stuks van


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-03-04 - 01:20:05 send message to denegon

catharinakweker gaaf dat je zoon rustige vogels hebt ik hoop als ik amazones ga prberen dat ze ook zo rustig zijn want ik zou het zonde vinden als ik ze weg moet doen omdat ze te veel herrie maken. succes met je vogels en de kweek
vriendelijke groet egon


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-03-04 - 09:09:10 send message to wings

Oud gezegde : zint eer gij begint !!!


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-03-04 - 10:33:11 send message to Wickingh

Mijn koppel oranjevleugels hoor je niet of nauwelijks,

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-03-04 - 13:47:15 send message to johanblok

Naar mijn ervaring zijn het toch wel de uitzonderingen als men broedrijpe koppels amazones omschrijft als 'ik hoor ze nauwelijks'. Overigens kan het ook veel verschil maken of zich nog andere koppels amazones in de buurt bevinden. Mijn ervaring is ook dat ze buiten vaker schreeuwen dan wanneer ze in een schuur gehuisvest zijn. Voor de verenconditie is het laatste niet aan te raden (laat ze dan tenminste geregeld van een kunstmatige regenbui laat genieten).


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2007-03-05 - 17:48:08 send message to catharinakweker

mijn tussenwanden zijn zowel buiten als binnen dicht dus de papagaaien kunnen elkaar niet zien (maar wel horen) dit heeft wel een voordeel want als de papagaaien elkaar zouden kunnen zien dan wil ik wel geloven dat dit in de broedtijd met zeer veel lawaai gepaard gaat
deze raad (dichte tussen wanden) heb ik gekregen van een zeer goed bevriende papagaaikweker
mvg catharinakweker


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-03-08 - 21:25:29 send message to ferry1

hoi ik heb zelf een koppel pionus menstruus en als die gaan schreeuwen trillen letterlijk je trommelvliezen en dat doen ze vrij vaak. ik heb ze binnen maar ik denk wel dat je er buiten gedonder mee krijg met de buren groeten ferry



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 182 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede