Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > kwekerij hyacint fam souiri Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-01-27 - 00:19:25 send message to meyer

Wat mij nu opvalt is dat er in dit topic drie nieuwe leden zijn bijgekomen welke alle drie ongeveer de zelfde uitspraken hebben.
Ook komen ze toevallig alle drie uit Gelderland.
Ik heb het idee dat hier de boel word opgeruid tegen de fam souiri.

Ik vind dat je niet moet oordelen over een ander op een forum, voor het zelde geld ben jij het volgende slachtoffer.shocked 8O

Groeten Meyerwink ;)


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-27 - 12:21:48 send message to mijnkaketoes.nl

Persoonlijk ben ik geen voorstander van direct een topic te sluiten als het een beetje kritisch of spannend begint te worden. Ik denk dat iedereen volwassen genoeg is om zelf een mening te vormen. Ik ben het helemaal eens met de vorige sprekers. Laat je vogels zowel bij de handel als particulier testen. En zorg voor een goed aankoop contract. Wel valt het mij hier vaak op dat er telkens wordt gezegd testen bieden geen enkele garantie etc. Op zich is dat natuurlijk wel zo maar d.m.v testen kun je toch al veel ziektes uitsluiten. Ik heb verschillende malen meegemaakt dat mensen op mijn advies ergens de vogels lieten testen en dat er toch aantoonbare ziektes waren. D.m.v testen sluit je niet alles uit maar je verkleind de kans hierop wel aanzienlijk. Bij mij werkt het in iedere geval zo dat wanneer ik een vogel koop en de eigenaar wil niet dat ik hem test (op mijn kosten) dat hij hem mag houden. Ik test zelf de laatste jaren alles en niet een keer maar verschillende malen. Gelukkig heb ik nog geen ziektes mogen meemaken. Mij valt op dat als ik bij kwekers kom die niet laten testen. Men eerst begint over het is onzin en vervolgens komt met het financiele aspect. Tja een aantal goede testen per koppel kaketoes kost toch al gauw zo tussen de 2 en 3 honderd euro. Maar goed een koppel kopen zonder enkele testen kan toch ook gauw weer een enorme financiele strop worden. Nogmaals als ik al een een keer wat verkoop dan zijn de vogels gesext, getest en ik geef ook nog eens een keer een aankoop contract. Maar ja als je dan zegt dit koppeltje (bijv) rose's kost u dan 1850 dam schreeuwd men weer dat is veel te duur. Tja wil men kwaliteit of een koopje????????

Groet

Henk


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-27 - 15:37:28 send message to tonnl

Van testen wordt vaak gezegd dat ze niet nuttig zijn vanwege de manier waarop sommige aanbieders hun vogels houden. Laat één jong testen en zet het dan weer terug bij een aantal andere vogels, wat is dan de waarde van de test?
Testen op zich kan zeker nuttig zijn maar dan wel op het moment van aankoop en met een ontbindende factoor in het koopcontract mocht het mis zijn.


ROCIO
Website Member
Posts :111

Website Member
2007-01-27 - 15:44:27 send message to ROCIO

Op Henk zijn manier haal ik als we er straks aan toe zijn de Rose bij hem


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-01-28 - 08:18:06 send message to bert1974

ik bedoelde ook dat men pas waarde kan hechten aan een test als men de vogel bij de verkoper weg haalt en mee neemt naar huis.
dan kom hij niet meer in contact met andere vogels waardoor hij na de test als nog besmet kan raken.

groeten bert


ferry1
Website Member
Posts :196

Website Member
2007-01-28 - 21:10:41 send message to ferry1

mensen ik sluit me bij henk aan. ik praat nu uit eigen ervaring ik laat ook nooit wat testen maar ik heb zojuist een koppel rose kaketoes verloren aan een nog onbekende ziekte ik heb al paar testen laten doen maar is nog niks uiy gekomen. 1 keer testen kost minder als een heel vogel bestand. en iedereen zal de woorden voorkomen is beter dan genezen ook wel kennen neem ik aan hier. het is makkelijk denken doe ik zelf ook maar asl je te laat bent zit je letterlijk met de handen in het haar.

groeten ferry


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-28 - 23:07:44 send message to Wickingh

Hallo,

quote
ik bedoelde ook dat men pas waarde kan hechten aan een test als men de vogel bij de verkoper weg haalt en mee neemt naar huis.
dan kom hij niet meer in contact met andere vogels waardoor hij na de test als nog besmet kan raken.



de test heeft wel waarde als de kweker al zijn koppels heeft getest en zijn jongen allemaal test,

mvg Frank


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-29 - 08:26:59 send message to johanblok

en geen beurzen, shows etc. bezoekt. En aangekochte vogels zeer strict in quarantaine houdt en test.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-01-29 - 09:12:58 send message to tropic

Parkietenpeter, ben het met je eens dat dit soort topic niets bijbrengt. Anderzijds is het zo dat er buiten slechte , ook goede dingen gezegd of kunnen gezegd worden over die handelaar.Dus hierin bestaat er geen probleem.
Verder is mijn mening,(zonder deze handel te kennen) dat elk onderwerp, indien het binnen de regels van het algemeen fatsoen gebeurt, moet kunnen besproken worden. Jij en ik en sommige anderen vinden dit topic nu niets bijbrengen, weer anderen zullen het waarschijnlijk wel interessant vinden, want anders werd het m.i niet gepost, dus waar is de lijn???
Tot slot nog even deze bemerking, als je dit topic in de toekomst zou verwijderen of verbieden, wat doe je dan met vragen over bv. een dierenarts (vogelarts), een beurs,enz...
Hierop zul je ook goede en slechte reakties krijgen, en ook voor- en tegenstanders hebben, maar is dit nu niet precies het doel en het fijne van vogelarena???happy :)


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-29 - 09:22:49 send message to Wickingh

Klopt Johan,

ik heb dat over voor een gezond bestand,

mvg Frank



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 173 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede