Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > gescheurde nagel Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gescheurde nagel
bisou
Website Member
Posts :4

Website Member
2004-02-05 - 15:08:53 send message to bisou

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik heb de nagel met groene leem ingesmeerd en nu is hij helemaal genezen.
Hallo,
Eén grijze roodstaart van mij heeft een nageltje gekwetst waaruit hij soms bloedt. Een deel van het harde gedeelte is er in lengte afgescheurd tot aan het leven. Wat kan ik doen daar hij telkens weer opnieuw met spelen het geheelde wondje terug open haald.
Avast veel bedankjes


steynkorse
Website Member
Posts :156

Website Member
2004-02-05 - 15:13:56 send message to steynkorse

als het gaat bloeden: bloem schijnt een stof in te zitten die bloeden stelpt, voorderest zorgen dat de vogel er niet bijkan, mischien een kraag o.i.d.
dat is het denk ik wel waard want een vogel zonder nagels is toch minder mooi dan een vogel met nagel
groeten steyn


rusly
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-02-05 - 16:04:19 send message to rusly

Het beste kan je het teentje dicht laten branden bij de dierenarts,zo voorkom je infectie.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2004-02-27 - 00:51:09 send message to Karel

Het is inderdaad zo dat bloed een stolmiddel bevat. Het bloeden stopt en het wondje groeit weer dicht. Helaas werkt dat niet bij een afgebroken of gespleten nagel. Het bloed stolt wel maar, doordat de wond niet snel genoeg dichtgroeit, gaat de wond steeds weer open. Als de punt van de nagel is afgebroken, is het eenvoudig dicht te branden met een hete soldeerbout. Bij een gepleten nagel is het lastiger. Soms kan het gespleten deel er met een nageltang worden afgeknipt zodat je alsnog een soldeerbout kunt gebruiken, maar als de scheur dieper zit, zou ik toch maar even met de vogel langs de dierenarts gaan.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede