Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > verschil citroen en roberts parkiet Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2011-01-19 - 18:27:38 send message to swanny

Daniel
Heb je zelf al ervaring met de kweek van de citroen opgedaan en eventueel verschillen gezien in nakweek wat grootte van masker betreft of kleur van de borst?
Mvg


Daniel
Website Member
Posts :3287

Website Member
2011-01-19 - 18:43:17 send message to Daniel

Als je het over de duivel hebt....

Eric, bij de jongen die ik gekweekt heb was het geel variabel. En ook binnen het nest kon de hoeveelheid geel verschillen. Het groen bleef ten alle tijden gelijk van kleur. Ik vermoed dat geen zuivere robertsi's te vinden meer zijn maar om dat zeker te weten heb ik foto's nodig van roberti's. Helaas is er ook zeer weinig wetenschappelijk onderzoek gedaan naar de soort en dit in combinatie met het gebrek aan foto's maakt het erg lastig.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2011-01-19 - 20:05:14 send message to swanny

Zoals je zegt Daniel dat het geel zelfs in het nest verschilt, maakt denk ik duidelijk de aurifrons en robertsi door elkaar heen zijn gekruist. Aan de andere kant is dit ook moeilijk te "bewijzen" omdat er zoals je zegt weinig studie is gedaan en foto's van wildvang ontbreken. Mogelijk komt het verschil in hoeveelheid geel ook in de natuur voor en is het een gewoon verschijnsel bij deze soort.
Ik ben bang dat er geen duidelijk en eenduidig antwoord is te krijgen, maar spit vooral door. Je weet nooit wat er boven water komt
Mvg


Kennyd
Website Member
Posts :1

Website Member
2020-02-02 - 21:10:15 send message to Kennyd

Hallo,

Ik ben nieuw in deze hobby...
Ik heb 2 citroenparkietjes.. ik las veel online dat je man en pop herkent aan het geel? En ook dat er zijn dat je amper kan herkennen... is er iemand onder jullie die mij wat tips kan geven over deze soort? Ik vind dit mooie vogels en zou daar ook wel in de toekomst mee willen kweken..

Mijn vogels hebben beide geel.. de ene wat groter en ook zijn pootjes staan precies breder..

Zijn hier een paar ervaren kwekers . Ik kan anders even een foto door mailen?

Kennyduyck1991@gmail.com

Alvast hartelijk dank
Mvg



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 127 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede