Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > UITGEEXPERIMENTEERD MET ZEOLIET Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-02-27 - 13:24:16 send message to Niltava

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb hennep gehad voor een nachthokje met tropen/europesen.
Was er niet blij mee, prikkelde de neus nogal en stoof ook(het stof)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2007-02-27 - 14:24:29 send message to paintim

Eh,ja stof dat moet ik sowieso niet hebben.
Dat schelpenzand economic bruin(is zeezand) en de blanke beukensnippers Woodbedding No.8 beiden
van Versele Laga zijn praktisch stofvrij.
Ik zal eens kijken of ik ergens een zakje zeoliet
op de kop kan tikken,maar ik vrees,dat het hier niet zo maar om de hoek te koop is.
Vr.groeten van
Antoni


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2007-02-27 - 19:36:54 send message to wings

Misschien een goede tip:
Ik gebruik al 2 jaar bogena-kattengrit in de
binnenkooien.
Het bevalt mij prima, het neemt goed vocht op
en staat het ook weer goed af.
Ontlasting kun je gemakkelijk verwijderen met
een schepje, net als in een kattebak en je hebt
bij dit product weinig stofvorming.





@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-02-27 - 20:16:56 send message to @ussiebirds

Ik kweek zowel buiten als binnen met vogels en ben aardig bekend met aubiose(hennepstro) want ik gebruik het niet alleen bij de vogels maar ook bij de hangoor konijntjes die mijn vrouw fokt.

ik heb voorheen binnen een tijdje zeoliet gebruikt, maar dat spul stuift zo vreselijk dat ik alles weggekieperd heb. Voordat ik dit heb gedaan, heb ik eerst eens de verkoper van dit spul langs laten komen, want er was mij verteld dat het geweldig goed was en ik wilde hem toch even laten zien hoe erg het spul stuift happy :) Eerst heb ik hem laten zien hoe erg hier alles onder het stof van dat spul zat en toen heb ik hem een zak van dat zeoliet in de handen gedrukt en ik kon het niet nalaten om daar even een klap tegen te geven toen hij er met zijn gezicht boven hing razz :p Hierdoor kwam er een giga stofwolk uit de zak in zijn gezicht terecht waardoor de man bekant stikte, Tja hoezo geen stof razz :p Maar als oplossing voor het probleem kwam hij met de tip om het wat vochtig te maken, want dan stuift het niet meer zo. Tja, dat vond ik echt geen oplossing. Na het avontuur zeoliet ben ik weer op houtsnip terug gestapt. Maar omdat mijn vrouw zo te spreken is over aubiose heb ik dat maar eens uitgeprobeerd. En ik vind het tot nu toe fijn spul. Het stuift niet en het is vrijwel geurloos. Verder neem het heel goed vocht op en dat is bij het kweken van swiften en Catharina's niet echt overbodig wink ;)
Buiten gebruik ik het zelf niet omdat mijn vluchten maar deels overkapt zijn en of het dan werkt durf ik niet te zeggen.
Wat betreft de hoeveelheid afval, kan ik alleen maar zeggen dat aubiose goed te composteren valthappy :)

Groetjes,
Richard


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-02-28 - 11:00:25 send message to mijnkaketoes.nl

Oke toch vreemd ik gebruik al jaren zeoliet. Inderdaad bij het uitstrooien wat stoffig maar daar niet meer. Tuurlijk heb ik nog wel stof maar dat is de stof van de vogels (kaketoes). Wat me wel opgevallen is met het gebruik van zeoliet dat ik nauwelijks nog wormen heb met de vogels.

Zal dat hennep ook een keer gaan gebruiken ter vergelijking ben zeer benieuwd

groet

henk


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-02-28 - 20:45:17 send message to @ussiebirds

Ik weet niet welke u gebruikt, maar ik heb het over het fijne formaat dat Lantro verkoopt. En ik heb het in broedkooien gehad en als bodem bedekker bij de bonte boeren en grijze roodstaart. Misschien dat grove brokken minder stuiven, dat durf ik zo niet te zeggen.

toch vraag ik me ook af wat voor voordelen er aan het gebruik van zeoliet als bodembedekker zijn.

Ik ken zeoliet al jaren, maar dan als filtermedium bij mijn koivijver en Diskus-aquariums. Daar heeft het zich bewezen als een van de beste filtermediums door de grote opname van schadelijke stoffen zoals nitraat en ammoniak, maar bij vogels valt er weinig te filteren wink ;)




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 126 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede