Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kaketoe Goffini.... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Kaketoe Goffini....
Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2007-01-07 - 21:42:14 send message to Swaas

Kan iemand met ervaring met deze vogels, mij soms vertellen wat ze écht graag etenshocked 8Oshocked 8Oshocked 8O
Ik heb al van alles geprobeerd, maar hij eet niet genoeg (volgens mij), toch niet genoeg variatie.
Buiten zijn zaad eet hij alleen een droog picknickje, en een heel klein beetje appel en banaan per dag.
Ja van koffie met melk is hij gek, maar volgens mij is dat ook geen aanrader, dus krijgt hij het enkel bij het ontbeid bij ons aan tafel.
Zijn er soms andere specifieke dingen waar Goffinie' s misschien gek nop zijnrazz :prazz :p


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2007-01-07 - 21:45:39 send message to Pionara.nl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Koffie is echt niet goed hoor.
Mijne waren ook kieskeurig met zaad. Dus ik ben overgestapt op kaytee pellets.
Verder kon ik wel alle soorten groenten en fruit voeren. Soms een pinda of een halve walnoot.
Maar je moet niet alleen voeren waar ze gek op zijn. Dan worden ze te verwent en dan eten ze veels te eentonig.
Als je echt twijfelt of ie te mager is moet je hem wegen en ff gemiddelt gewicht opzoeken en anders kan een dierenarts je dat wel vertellen.
Misschien is ie wel goed zo en dan ga je hem van alles voeren om hem 'vet'te mesten en zit je straks met een dichtgeslibte vogel.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-08 - 01:24:46 send message to tonnl

Misschien vindt ook deze vogel palmnoten wel erg lekkker. Schijnen ook heel gezond te zijn.
Misschien al geprobeerd, maar een stukje wortel?

Succes,
Ton.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2007-01-08 - 23:40:45 send message to Swaas

Ik heb al alle groenten geprobeert, alle noten, alle fruit, pellets, maar niks meer dan een beetje van zijn "australisch parrot feed" eet hij, een koekje( soms)en een heel klein stukje appel ....of banaan.
Misschien eens proberen met palmnoten, en anders zal ik geduld moeten oefenen en afwachten of hij met de tijd, niet beter en genuanceerder gaat eten.
Deze zomer gaat hij halve dagen naar buiten in een buitenvolière van 9 op 6 op 2,5 hoog, met de ara en de grijze roodstaart mee, zijn eetlust zal dan wel verbeteren zekerlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-09 - 09:52:00 send message to ParkietenPeter

Al vaker is gemerkt dat papegaaien niet alles eten wat wij ze voorzetten. Een deel kan er ook mee te maken hebben wát zij van de ouders hebben leren eten. (of in de inprenting meegekregen hebben) Daarom heeft men een totaalvoer op de markt gebracht. Dit voorziet in de adh die de vogel nodig moet hebben om te overleven. Dat hij voor zijn gestel ook fruit nodig heeft is nu eenmaal zo.
Zelf lust je misschien ook geen spruitjes of boerenkool.
Met de Edelpapegaaien die ikzelf gehad heb merkte ik ook dat de ene vogel het ene voer en de andere het ander voer uitkoos of liet liggen. Toch zijn het altijd gezonde vogels gebleven.

Ik zou me er dan ook niet al te druk om maken of hij wel alles eet wat ik wil. Als hij maar groen eet.

wink ;) Peter


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-09 - 11:10:43 send message to johanblok

Er komt soms ook wel een beetje dwang bij kijken om ze gevarieerd te doen eten (dus streng afgepast voeren), en soms kijken ze de kunst af van andere papegaaien die wel gevarieerd eten.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2007-01-10 - 00:30:12 send message to Swaas

Yep dat heb ik opgemerkt Johan, deze namiddag was mijn ara "gretig" banaan mee aan het eten met mij, en ja hoor, pierlewietje kwam ook ff kijken en schooien, dit is de eerste keer dat hij zo "goed" banaan at.
Daarna ben ik vogelmuur gaan halen, en de ara is daar gek op, en ja hoor, meneerke at zowaar meehappy :)
Ik veronderstel dat zien eten, doet eten.
En nu maar hopen dat dit ook zo lukt met witloof en mandarijntjeslaugh :Dlaugh :D


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-10 - 00:32:41 send message to johanblok

Dat is leuk om te lezen!


gaaies.nl
Website Member
Posts :2

Website Member
2008-02-06 - 08:58:59 send message to gaaies.nl

Hoi Swaas,

Zie mij reactie:

http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?
id=5235

Groetjes,


Marc



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 237 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede