Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > NOODOPROEP! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : NOODOPROEP!
tweet
Oud Lid
Posts :4

Oud Lid
2004-02-03 - 09:39:23

Sinds gisteravond ben ik in bezit van een nestje met jonge kanaries (enkele dagen oud) en hun moeder, omdat de eigenaar is overleden. Ik heb geen enkele ervaring met jonge vogels, maar volgens mij gaat het niet goed. De moeder is schichtig en het lijkt alsof ze de jongen niet verzorgt. Ze heeft zelfs op een jong gepoept. Een jong ligt bedolven onder 3 andere jongen. Kan dit geen kwaad? Weet iemand raad? Moet ik ze met rust laten of proberen zelf te voeden? Graag met spoed advies. Alvast bedankt!

mvg,

Patrick


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-03 - 12:20:27

Dus je hebt die pop en de nest van bij de andere eigenaar naar u thuis verplaatst???
Als dit zo is kan dat natuurlijk niet goed aflopen.En wat betreft dat ene jong is waarschijnlijk het kleinste en die hebben altijd problemen om te overleven.
Normaal nemen kanariekwekers de eitjes weg en vervangen ze die door kunsteieren tot het legsel compleet is dan leggen ze de originele eitjes terug en kan de pop rustig broeden.Door die techniek komen de eitjes allemaal gelijk uit en zijn de jongen even groot en sterk,dus veel meer kans om te overleven.


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-02-03 - 12:30:44

De enige goede oplossing indien ze niet voedert is een kanariekweker vinden die ook met jongen ligt en die ze bij hem in het nest kan leggen.
Zelf zulke kleine jongen opkweken is bijna onmogelijk en denk ik ook nog niet gedaan.


Freek
Website Member
Posts :107

Website Member
2004-02-03 - 12:32:29

Ik denk dat je gewoon de natuur zijn gang moet laten gaan. Maar je kunt natuurlijk ook de jongen met de hand gaan grootbrengen maar dan weet je waar je aan begint (heb zelf geen ervaring met kanaries)!
Succes ermee!!!!!!!!!!!!
Groetjes Freek



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 253 bezoekers op de site, waarvan 9 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede