Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aankoop natuurbroed grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aankoop natuurbroed grijze roodstaart
gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2006-12-30 - 23:02:18 send message to gizmoken

Hallo, ik heb momenteel 8 kweekkoppels grijze roodstaarten, maar kan 15 jonge natuurbroed grijze kopen bij een vriend. Van mijn 8 koppels liggen er momenteel 4 met eieren, daarvan komen er 2 met jongen rond 1 januari en de andere 2 rond 17 januari, ik zou die 15 jongen gaan halen rond 21 januari, nu ben ik bang als ik die jongen allemaal in een grote voliere ga zetten dat mijn kweekkoppels gaan schrikken en hun jongen geen eten meer gaan geven. Wat zouden jullie doen? Mijn kweekruimte is verdeeld in 2 ruimtes (kamers) In de ene zitten mijn kweekkoppels in kweekkooien en in de andere ruimte heb ik 1 grote voliere gemaakt voor de 15 jonge , de doorgang van de ene ruimte naar de andere is voorzien van een deuropening. Ik wil deze deuropening niet dicht maken (voor de warmte)circuleert van de ene ruimte naar de andere.


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2006-12-30 - 23:45:30 send message to KeesdeJongh

Beste medevogelliefhebber, een panklaar antwoord kan ik je niet geven omdat ik van afstand niet kan zien of je kweekkoppels snel in de stress schieten, nerveuze vogels laten hun jongen en toch zeker hun eieren gemakkelijker in de steek.
De hier in voličres gekweekte Grijze Roodstaarten hebben in de meeste gevallen minder last van stress dan de z.g. geďmporteerde vogels.
Een grote groep vogels gelijktijdig in de voličre plaatsten geeft ook meer kans op stress dan dat je een paar vogels in de voličre plaatst.
Ik zou het daarom met een paar jongen proberen maar zeker niet met 15 tegelijk.

Veel succes.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2006-12-31 - 13:58:00 send message to gizmoken

Daar had ik ook al aan gedacht, ik ga er denk ik eerst 5 halen en dan een tweetal weken daarna de rest en hopen dat het goed gaathappy :)


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-12-31 - 16:27:53 send message to lorius

Ben je niet bang als je de 15 jonge vogels in een aantal keren bij elkaar plaatst, dat er dan ruzies uit kunnen gaan breken omdat de eerste groep het grootste recht op zal eisen. Ik weet ook dat grijze roodstaarten meestal erg sociaal zijn en niet vaak agresief uitvallen. Als je kweekkoppels stress gevoelig zijn zullen ze ook bij een kleine groep nieuwe vogels hun broed verlaten. Waarom dan 3 keer risico lopen. Ik zou de 15 nieuwe vogels ineens in de voličre doen.

Johnny


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-31 - 16:39:56 send message to Dennis Fr.

ben het indd met johnny eens zou als je perse alle 15 wilt hebben toch alles in 1 keer nemen en de gok maar wagen.en anders maar wachten tot je koppels klaar zijn maar wie weet zijn je andere koppels dan weer begonnen.


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2006-12-31 - 18:00:52 send message to gizmoken

het zijn allen jonge vogels geboren dit jaar, dat vechten zal wel nog niet zo erg zijn, denk ik, maar toch al bedankthappy :)


KeesdeJongh
Website Member
Posts :264

Website Member
2006-12-31 - 18:04:03 send message to KeesdeJongh

Beste medevogelliefhebber, wat je ook doet aan beide mogelijkheden zit een risico, nogmaals ik weet niet hoe schuw je kweekkoppels zijn en wat de afstand van de voličre is waar je de 15 jongen in wilt plaatsen.
Zijn je vogels schuw en de afstand van de voličre en je broedkooien klein dan loop je het risico je jonge vogels en de eieren te verspelen, maar voor het zelfde geld is er niets aan de hand, dit moet je dan toch wel even goed overwegen.
Jonge nog niet geslachtrijpe Grijze Roodstaarten zullen naar mijn mening en ervaring weinig problemen geven als ze in kleine groepjes bij elkaar geplaatst worden, anders is het waneer je volwassen vogels bij elkaar zet, dan moet je ze echt goed in de gaten houden.

Voor mijzelf weet ik wel wat ik doe maar je moet je keuze toch uiteindelijk zelf maken en alles goed tegen elkaar af wegen.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh



kvhooff
Website Member
Posts :180

Website Member
2007-01-01 - 16:44:44 send message to kvhooff

Een risico analyse:
-Hoeveel geld loop je mis als je jongen en legsels overstuur gaan
-Hoeveel voordeel heb je bij de aankoop
Als ze voor de doorverkoop zijn: hoeveel verdien je er aan


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-01-03 - 16:28:01 send message to gizmoken

Ik ga ze denk ik in twee keer halen, ik ga eerst nog eens met de kweker bellen, misschien is hij wel bereidt om te wachten, want ja, ik vind het ook wel een risico, heb momenteel 2 koppels met kleine jongen en 2 koppels aan het broeden, het zou zonde zijn dat ze moesten dood gaan. Ik ben wel van plan om bij elk koppel een jong te laten liggen voor natuurbroed. Als die nieuwe dan in de andere ruimte zitten kan ik het altijd gadeslaan of de jongen nog gevoerd worden ook. Want ja, wachten op een goed moment is moeilijk, er kunnen dan al andere met jongen liggen. Ik ga wel nog wachten tot in februari om ze te halen, dan zijn de jongen al wat ouderhappy :)


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-01-04 - 11:09:02 send message to gizmoken

ik heb dus met de kweker gebeld, en het zijn 18 grijze roodstaarten, in 1 keer te gaan halen, ik heb nog gevraagd om het in 2 keer te doen maar hij wil niet. Ik vind dit een probleem, tegen dat ik ze ga halen liggen er wel 4 koppels met jongen, uitstellen is ook geen optie want dan kunnen er andere koppels met eieren of jongen liggen, ik denk zelf dat als ik ze er in 1 keer instop dat het voor problemen gaat zorgen, mijn kweekkooien staan amper 2 meter van die voliere verwijdert, ik weet echt niet meer wat te doen


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-01-04 - 12:18:21 send message to meyer

Mag ik je vragen waarom je 18 grijzeroodstaarten koopt?
Volgens mij heb je er niet eens de ruimte voor en zet je de levens van andere jongen op het spel.
Ik neem aan dat je niet al deze vogels in die ene ruimte laat zitten voor langere tijd.

Het lijkt/klinkt voor mij meer handel dan hobby.


Groeten Meyerwink ;)


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-01-04 - 13:07:55 send message to gizmoken

nee hoor, het is voor mijzelf, omdat ik gehoord heb dat er geen import meer binnen komt en zo heb ik er dan al wat op voorhand zitten, ik ben van plan om ook mijn koppels een jong bij elke ronde te laten grootbrengen


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-04 - 18:38:03 send message to mijnkaketoes.nl

quote:

kan 15 jonge natuurbroed grijze kopen bij een vriend

Fijne vriend dat hij niet even mee wil helpen.

wink ;)


gizmoken
Website Member
Posts :77

Website Member
2007-01-04 - 18:49:07 send message to gizmoken

vind ik feitelijk ook, ben al van plan geweest om gans de boel af te blazensad :(


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2007-01-04 - 20:13:04 send message to v.dijck

ik vraag me af wat je bedoelt met op voorhand hebben zitten? bedoel je voor verkoop als er geen import meer is of iets anders? want als je al een aantal kweekkoppels hebt en die jongen geven of wil je kolonie broed proberen? en hoe groot is die voliere?
dit zijn gewoon vragen uit nieuwsgierigheid niet om commentaar te geven succes ermee.happy :)happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede