Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > muizen in de schuur! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2006-12-30 - 06:48:58 send message to kakatoe

Of neem een kat in huis en neem die mee naar de voliere.
En u weet ik wel dat hier vele tegenstanders van katten zijn maar dit helpt toch.

gr Jan


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-12-30 - 09:31:02 send message to ParkietenPeter

Nu heeft het cons.programma Kassa hier ooit aandacht aan besteed. Dit ging dan geloof ik wel ivm marters. Bijna alle apparaten hadden geen effect.

De klem en bijvoeren heeft bij mij nog steeds het beste resultaat. Ook preventief voeren en klemmen. Want als je ze ziet zijn het er al te veel. Ooit gezegd dat maar 10% gezien wordt.


padda
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-12-30 - 11:18:49 send message to padda

bij mij lopen en slapen de honden in het vogelverblijf (jack russel en mechelse herder) en ik heb daar nog nooit een muis gezien maar buiten ligt er ook een heel leger katten klaar zodat waarschijnlijk geen enkele muis het overleeft om binnen te geraken.
Jurn


parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2006-12-30 - 11:56:36 send message to parrotmaniak

een electronische muizenverjager helpt niet ,dit is een feit,en wil je structureel van je muizen af zul je allereerst moeten beginnen met het plaatsen van gif,met het zetten van vallen of klemmen pak je nooit de laatste muis en gaat de voortplanting gewoon door met alle gevolgen van dien,ikzelf heb vorig jaar een aantal vogels verspeeld door pseudo vogel tbc,dit wordt door muizen overgebracht
ik dacht eerst ook een muisje ach dat valt wel mee maar het valt NIET mee,muizen horen niet in een vogelverblijf.en de enigste manier om er def. van af te komen is toch met gif,goed geplaatst ,en dat verslepen valt enorm mee ik vindt nooit ergens iets en gebruik het al wel tien jaar.en op het moment dat je het een poosje vergeet zit je zo weer onder de muizen,want altijd alle voerresten opruimen is bijna niet te doen.een muis is al met weinig tevreden


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-12-30 - 12:35:46 send message to HermanH

wink ;)toch raar dat een electronische muizenverjager bij de één niet helpt en bij de ander wel,wat moet ik nu geloven??
Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel....razz :p


jansens
Website Member
Posts :14

Website Member
2006-12-30 - 13:48:05 send message to jansens

electocuteren is de beste oplossing, laat ze ff lopen tussen + en - ..........


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-12-30 - 19:02:22 send message to meyer

Herman,
quote
toch raar dat een electronische muizenverjager bij de één niet helpt en bij de ander wel,wat moet ik nu geloven??
Ik ga het gewoon proberen en dan zie ik het wel....


Al dit soort elektronische spul is weggegooid geld en werkt absoluut niet.De genen welke dit apparaat net hebben aangeschaft willen nog niet toegeven dat het rommel is, maar over een jaar zullen ze toch zeggen dat het niet helpt tegen muizen.
Je hebt dit soort apparaten ook tegen muggen en ik heb zelf ooit ook eens van deze dingen gekocht tegen vlooien bij mijn honden.Ik verzeker je het helpt echt niet.
Gewoon de ouderwetse klem of wipval en in uitzondering gif. Maar pas op met gif,ook de uitwerpselen van muizen welke aan het gif hebben gezeten zijn giftig en die kunnen ook in je kooi terecht komen.

Groeten Meyerwink ;)


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-12-31 - 08:57:42 send message to bert1974

ik heb van iemand op het forum de tip gekregen om een bak te maken waar je gif in kunt zetten zonder dat ze het verslepen.
je neemt een plank van ongeveer 30 vierkante cm.
hier zet je bv panlatjes op.
deze maak je zo dat ze eerst in een spiraal vorm rond moeten lopen om dan in het midden bij het gif te komen.
en hier maak je weer een deksel op.
dit werkt perfekt.

groeten bert


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-12-31 - 15:14:15 send message to meyer

De spiraal des doods laugh :Dlaugh :D

Maar het kan werken.

Groeten Meyerwink ;)


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2007-01-03 - 20:07:35 send message to MrandMrsSwift

Ik heb ook wel muizen.
Van die hele kleintjes.
Ik kan me er niet echt druk om maken.

Naar mijn weten zitten die beesten er al jaren.

Er hebben altijd wel vogels in het houten tuinhuisje gezeten (ok, een paar jr niet).

Maar heb er nog nooit 1 dood gehad door muizen.

Ok, ze kunnen vast wel ziekjes meedragen, maar als je vogels een beetje weerbaar zijn moet dit wel goed gaan.

Ik ga in ieder geval geen vallen of vergif strooien.

Denk je dat wilde vogels die ook zetten.
Dat daar nooit een muis bij een nestje komt e.d.

Waar ik alleen mee zit is met marters die via muizenholen binnenkomen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 106 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede