Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > lekker in de luren gelegd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : lekker in de luren gelegd
pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2006-12-25 - 13:16:34 send message to pluimenest

Laatst kocht ik van een liefhebber (????) enkele staartmeesjes.
Deze bleken echter illegaal geringd te zijn.
Ik betaalde 350 euro voor de vogels en kan er niets mee aanvangen.
Ik heb getracht de zaak op te lossen met de persoon in kwestie, maar deze doet alsof zijn neus bloed.
Heeft iemand suggesties hoe dit kan aanpakken ?
Toch fiine kertsdagen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-12-25 - 13:31:43 send message to tonnl

De politie inschakelen en aangifte doen. Die neemt dan contact op met de AID. Handel in illegaal geringde vogels is strafbaar.
Succes, Ton.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-12-25 - 13:55:17 send message to Hawkeye_NL

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Enige nadeel is in deze wel dat de vogels in beslag genomen kunnen worden en jij als koper een boete kunt krijgen.

Daarnaast moet je dan wel bewijs hebben van de koop! Als je dit niet hebt dan kan je zelfs de herkomst niet aantonen en snij je alleen jezelf maar meer in de vingers.

Lastige situatie dus.
Ik hoop dat je minimaal iets op papier hebt, al is het maar de communicatie tussen jou en de verkoper over het strafbare feit.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2006-12-25 - 14:25:31 send message to mijnkaketoes.nl

Ben je met de vogels bij hem persoonlijk terug gegaan? Even aan bellen en je geld terug vragen.


Henk


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2006-12-25 - 15:18:47 send message to pluimenest

Ik heb hem verwittigd dat ik de vogels zou terug brengen, ik heb een afspraak gemaakt en tot mijn verbazing stond ik voor een gesloten deur, ik heb hem op dat ogenblik gecontacteerd via voice-mail : niemand thuis en geen reactie.
Ik heb eveneens een gehandtekend document waarin de persoon bevestigd dat de vogels gekweekt zijn in gevangenschap en ik heb tevens e-mails waarin hij bevestigd dat de vogels correct geringd zijn.
De persoon in kwestie is tussen de 25 en 30 jaar oud, en jonge mensen geef je toch altijd de gelegenheid om hun fouten recht te zetten.
Ik heb reeds contact gehad met de politie en deze bevestigden mij dat ik in feite "ter goeder trouw " heb gehandeld, dus voor mezelf maakt het in feite niet zoveel uit, maar ja het gaat om jonge mensen.
Anderzijds wil ik toch voorkomen dat de kerel nog andere mensen bedriegd, dus "dilemma"!


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-12-25 - 16:31:29 send message to ParkietenPeter

quote
maar ja het gaat om jonge mensen.


Die zeker beslissingvaardig geacht worden en voor hun (wan)daden in moeten staan.

Met het bewijs dat jij in handen hebt zou ik er zeker werk van maken als hij de vogels niet terug nam. e.e.a Zou ik dan wel onder het toeziend oog van de AID doen.

Jong of oud, oplichten is oplichten!


pluimenest
Website Member
Posts :129

Website Member
2006-12-25 - 19:17:43 send message to pluimenest

Peter, wie of wat is AID ?


tsmitje
Website Member
Posts :63

Website Member
2006-12-25 - 19:39:24 send message to tsmitje

aid is algemene inspectie dienst en daar zou ik zeker contact mee op nemen anders worden er nog meer, en nog jongere mensen het slachtoffer van deze meneer. en dan denk ik aan jongelui van 14 tot 17 die er voor zaterdags een baantje moeten nemen om deze vogels te kunnen aanschaffen en dan er achter komen dat ze hun zuurverdiende centjes kwijt zijn. verder wens ik u veel sucses en laat de afloop eens horen hier op de site.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-12-25 - 20:50:15 send message to lennard

jah, en dat ploetere op zoon jonge leeftijd is wel leuk maar als er zo iets gebeurd zou ik hem gelijk aangeven. Andere mensen worden hier ook de dupe van.happy :)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-12-25 - 20:53:54 send message to goulds

Ik snap 1 ding niet je koopt staartmeesjes,je betaald 350 euro das een aanzienlijk bedrag.Je weet dat deze vogels voorzien moeten zijn van correcte ringen.

Waarom koop je ze eerst ,en controleerd ze na de aankoop?

Hoe weet je dat ze niet correct geringd zijn ?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-12-25 - 21:44:40 send message to Niltava

Pluimenest woont in Belgie, daar zal wel een vergelijkbare oganisatie ijn als d AID (Algemene Inspectie Dienst)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede