Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > nu een houten schuur maar met de tijd 1 van sandwitchpanelen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : nu een houten schuur maar met de tijd 1 van sandwitchpanelen
Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-06 - 19:01:01 send message to Dennis Fr.

Hallo

ik heb nu nog een houten schuur.Maar deze is niet geisoleerd niet makkelijk schoon te houden veel last van muizen enz enz.niet knaagbestendig tegen me vogels.Dus kortom niet geschikt en gaat me steeds meer tegen staan. Nu wil ik hem dus binnen nu en 2 jaar gaan platgooien en een nieuwe schuur opzetten van sandwitch panelen
hij gaat 4bij 2,5 m worden hoogt moet ik nog ff bekijken wat mag.invb met wat mag zonder vergunning. Want dat geouwehoer om die te krijgen heb ik geen zin meer in en zoveel ruimte heb ik niet.Zijn er nog tips waar ik dan met de bouw rekening kan houden.
Wat ik nu dus al weet het word sandwichpanelen en er komt een grindvloer in glad afgewerkt.
3 buiten volieres komen eraan hie wou ik dus open ramen in zetten die ik dan avonds dicht doe met een rolluik.
kortom ideeen zeer welkom.

M.v.g Dennis


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-12-06 - 21:06:49 send message to ej roelofs

kun je jouw huidige hok niet van binnen uit bekleden met sandwich panelen? ik dat ook van de binnen kant gedaan,ook ivm de stevigheid en voor het aangezicht,witte panelen doen je zomers zeer aan de ogen als je er naar kijkt. ik ben momenteel ook bezig met mijn vogelhok,ook met sandwich panelen scheelt een hoop werk,je klapt ze zo tegen de wand aan en je hebt het dan meteen mooi geisoleerd en glad afgewerkt
mvg erwin


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-12-06 - 22:42:28 send message to meyer

quote
muizen gaan ook wel in pu platen zitten.
als ze het willen gaan ze overigens in alle isolatie materialen zitten.
ze kunnen niet tegen alle soorten en zullen van enkele soorten isolatie sterven als ze er wat van binnen krijgen.
maar dan zijn de gangen wel klaar voor de volgende lichting.
sandwich panelen is op zich wel het beste maar dan moet je er wel goed gesloten u profielen om heen maken.
want als ze eenmaal een weg hebben gevonden en ze gaan in de panelen zitten, dan kom je er haast niet meer vanaf.
ik spreek uit ervaring ik zit in dit werk.
het blijft een probleem met deze beestje,s



Groeten Meyerwink ;)


weggy
Website Member
Posts :80

Website Member
2006-12-07 - 07:13:36 send message to weggy

Dennis,

Ik weet niet welke soorten je hebt,maar als het mogelijk is,zou ik een afvoergeultje of klokput in de vloer voorzien (is handig bij het schoonmaken) en goed voorzien van verluchting en eventueel een afzuigsysteem voor het stof.

Succes; Herman


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-07 - 17:14:37 send message to Dennis Fr.

afzuigbox heb ik al klaar liggen voor in de schuur .en indd afvoerputje zou niet gek wezen.

bedankt voor de tip.
mmm binnen in de schuur sandwichpanelen tegen de wand zetten is ook nog niet zo`n gek idee.want heb wel veel moeite moeten doen om de schuur te mogen laten staan.en indd zomers schitterd dat witte heel erg.moet ik alleen ff nieuwe bouwvergunning aanvragen denk ik om me deur te verplaatsen en enkele ramen erbij in want deur zit nu in het midden erg lastig.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-07 - 17:15:25 send message to Dennis Fr.

oh ja de vogels die ik kweek poicephalussen (bonte boeren,bruinkop papegaaien,jardine papegaaien,ruppel papegaaien)en caique`s


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-12-07 - 17:28:37 send message to ej roelofs

om een deurtje te verplaatsen ga je toch geen vergunning aanvragen,hoe hoog is jou schuur eigenlijk?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-07 - 17:31:12 send message to Dennis Fr.

voorkant 2.20m en en achter 2 m en indd lijk wel gek om weer een vergunning aan te vragen ze hebben al genoeg geld van me gehad


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-12-07 - 18:07:29 send message to ej roelofs

als je alles na wilt leven dan kun je wel stoppen met de hobby


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-29 - 12:14:32 send message to Dennis Fr.

heeft iemand nog een andres voor sanwich panelen in overijssel misschien nog mooier 1 in enschede


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-12-29 - 12:47:59 send message to dijkkamp

hoi dennis

ik weet niet hoe kinderachtig jou gemeentemedewerkers zijn maar voor renovatie van jouw vogelhok hoef je toch geen vergunning aan te vragen.
je schrijft dat je het wilt doen tussen nu en twee jaar das toch mooi het eerste halfjaar doe je de achter kant en het tweede halfjaar de zijkant enz enz ik zou in ieder geval wel een betonnen vloer storten met en afvoer putje en daar kun je dan de bodem bedekking opdoen die jij passend vind.
ik zou zeggen succes er mee


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-12-29 - 18:24:04 send message to blg

alkovo in haaksbergen


www.alkovo.nl


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-29 - 18:37:24 send message to Dennis Fr.

Hallo
bedankt voor het internetadres maar voor mijn aluminium en gaas en zo heb ik wel een adres .ik zoek een adres voor sandwich panelen(isolatiepanelen)


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-12-29 - 19:24:01 send message to blg

Bij alkovo kun je ook sandwichpanelen krijgen, gewoon informeren.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-12-29 - 19:32:18 send message to Dennis Fr.

oh bedankt dan zal ik is even mailen


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2006-12-30 - 17:38:47 send message to bottenberg

Dennis als een prijs weet van die panelen wil je mij dan ook ff mailen ik heb ook wel interesse

mvg Erwin



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 240 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede