Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > loriepap voor papegaaien Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : loriepap voor papegaaien
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-12-04 - 11:43:35 send message to afican parrot

Kan je loriepap aan papegaaien voorschotelen? Wel naast hun gewone voeding, als aanvulling en afwisseling. VB. zaad, eivoer en een bakje met loriepap.
MVG.


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-12-04 - 12:19:30 send message to blg

Gaf in het verleden aves loipap aan mijn geelvleugelara's omdat ze geen eivoer wilden opnemen.
Ze namen het graag, gaf het wel extra dik [aardappelpuree dik] omdat ze geen borsteltong hebben.
Het is geen vervanging voor eivoer, loripap is een volledig voer, ze moeten daarnaast wel een mogelijkheid hebben om hun vitamines en mineralen binnen te krijgen.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-12-04 - 15:58:13 send message to dooren

Je kunt papegaaien natuurlijk loripap geven, ze drinken dit dan op als het niet te dik is. Alleen de ontlasting wordt ook dunner.

Een borsteltong van de lori's is bedoelt om stuifmeel en nectar uit bloemen te likken. Een lori drinkt immers ook de loripap.

Als je het eiwit gehalte omhoog zou doen, bv. tot 20% dan is het wel bruikbaar als eivoer. Lori's kunnen immers ook hun jongen met een goede kwaliteit loripap hun jongen grootbrengen.

Echter ik zou het gewoon als bijvoer hanteren, zoals gebeurt bij vijgpapegaaien e.d.

Een kennis heeft vroeger ook wel eens spechten bijgevoerd met loripap.
Gert


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-12-04 - 19:09:22 send message to afican parrot

Als ik bijvoorbeeld 1X per week loriepap verschaf zou dit geen probleem mogen vormen?
Dank voor de reacties.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-12-04 - 19:12:48 send message to dooren

Nee, hierin kunnen dan bv spirulina en wat calcium worden opgelost, dit soort zaken laat zich anders wat moeilijker apart voeren.
Gert


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-12-04 - 20:10:33 send message to rupicola

bij mij krijgen de vogels af en toe ook loripap.
Ze zijn er stapelgek op. (Amazona en Pyrrhura)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-12-04 - 20:48:53 send message to meyer

Mijn Afrikanen krijgen het standaard door hun eivoer vermengt.in de verhouding 1:5

Groeten Meyerwink ;)


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2006-12-05 - 13:15:50 send message to mreyder

@ Meyer: ik neem aan, dat je het poeder bedoelt (dus voor er water bij te doen)? Heb dat zelf in het verleden ook gedaan bij m'n Brotogerissen: dus het loripoeder door het krachtvoer mengen. Ze waren er dol op (ik denk door de zoete smaak?).


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-12-05 - 15:26:13 send message to blg

loripap bevat veel koolhydraten oppassen en niet teveel.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-12-05 - 15:44:56 send message to dooren

Ik denk dat dit toch wel meevalt blq, zaadmengsels bevatten ook veel koolydraten en vetten dus weinig eiwitten.

Een loripap bevat ook veel eiwit, bv: Necton 18.5% eiwit, Aves zit ook op 15% De meeste zaden komen hier niet boven.
Gert



blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2006-12-05 - 20:31:55 send message to blg

zaadmengsels bevatten ook veel koolydraten en vetten

dus weinig eiwitten.

Een loripap bevat ook veel eiwit

Leg eens uit, volgens mij spreek je jezelf tegen

greetzzz benno


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-12-05 - 23:21:00 send message to dooren

? zaadmengsels zijn nu eenmaal rijker aan koolydraten en vetten dan eiwitten. Vogels vervetten vaker bij eenzijdige zaadmengsels, jongen grootbrengen alleen op zaad is ook moeilijker.

Een loripap van goede kwaliteit is vaak hoger in eiwit. (dus bevat minder koolydraten en vetten dan het zaadmengsel). Anders zou je er geen jongen mee groot kunnen brengen. De meeste kwekers voeren immers alleen pap aan hun lori's.

Misschien is mijn tekst nu wel duidelijk Benno.
Gert


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-12-08 - 16:41:31 send message to swanny

lorrypap is specifiek voor een soort. als je wat bij wilt voeren om je vogels in goede conditie te krijgen of houden zou ik een klein deel pellets bijvoeren. de kans op bederf heb je dan ook niet in de zomer
MvG


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-12-08 - 21:08:17 send message to Picolet

Ik heb in het verleden ook loripap gevoerd aan mijn caiques, bleu rumpeds en brotogerissen.

In het algemeen aten ze het goed, zeker in het begin. Wat echter wel opviel is dat er pap aan de snavel bleef plakken en wellicht schimmel kan veroorzaken aan de snavel. Derhalve geef ik altijd verse takken waar de vogels hun snavel kunnen reinigen doormiddel van knagen.

Een ander probleem was ook bij mij dat ze juist de bak met pap op de grond wisten te gooien en de spetters op de wanden en de vloer terecht kwamen. Dus extra werk met verzorgen en poetsen van de kooien.

ruud



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede