Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Oranjewever Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Oranjewever
wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-28 - 18:45:10 send message to wilbor

Mede hobbyisten.

Is er onder de lezers iemand die in het bezit is van oranjewevers en daar kweek-resultaten mee heeft geboekt. Ik wil graag met oranjewevers gaan kweken maar ik lees tot nu toe, dat dit niet mogelijk is in een voliëre. Ok niet houders van deze vogels wil ik uitnodigen om hun mening te geven. Vast hartelijk dank voor de reactie's.



Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-11-28 - 19:47:43 send message to Niltava

Dat ze niet te kweken zijn is onzin. Zeker met de kennis en de voedingsmiddelen die weheden ten dage hebben moet het mogelijk zijn.
Als ik me niet vergis heeft er een tijdje geleden zelfs een ek te koop gestaan op vogelmarktplaats of marktplaats.

Kijk ook even in het archief, ik meen me te herinneren dat ik hier ooit een link heb geplaatst naar een engels (VS) kweekresultaat.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-11-28 - 21:31:32 send message to lennard

Ik heb ze ook maar ik heb er nog nooit mee gekweekt. Ze weven ook echt hun nest heb ik gehoord van een kennis op het werk die er wel mee kweekt.happy :)


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-11-28 - 22:22:40 send message to hansbuffel

Hallo,

Ik heb ze nog gehouden in een beplantte volière maar heb nooit kweekresultaat gehad. Ze weven inderdaad prachtige nesten waar de kleine exootjes vervolgens in nestelden. Ze bouwden die nesten in bamboe, buxus, sparren, klimop,...
Er zijn al kweekresultaten mee behaald. Onder de rubriek Volières staat (of stond) er ergens een foto van een jong in een nest, ik weet niet meer bij wie.
Als je wil kweken plaats je best 2 popjes (of meer) bij één man en in elk geval geen twee mannen samen.

Groeten,
Hans


Cardinalis
Website Member
Posts :48

Website Member
2006-11-28 - 22:38:12 send message to Cardinalis

Duidelijkheid is bij wevers geboden. Heb je een foto van de (Oranje)wever die je bedoelt en waar je informatie over wil hebben?
Wij hebben Vlammenwevers gekweekt, deze soort wordt vaak verward met de Oranjewever. Enige tijd geleden stonden eigen kweek Oranjewevers(latijnse naam: Euplectes orix franciscanus)te koop op marktplaats.nl
Ze worden wel gekweekt, maar zie de adressen maar is te vinden.

Groeten,
C


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-11-28 - 23:07:43 send message to Daniel

Ze worden gekweekt maar helaas maar mondjesmaat in Australie en de vs zijn kweekresultaten normaler.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-28 - 23:16:57 send message to wilbor

Hallo.

Bedankt voor de reactie.
Ik heb de Grenadierwever (Euplectes orix) in mijn bezit met twee poppen. Afgelopen zomer is er wel een nest gebouwd (geweven) wat lijkt op een mini-rugbybal, verder geen resultaat.De gegevens in alle reactie's zijn mij bekend, maar gegevens over een geslaagd kweekverslag van iemand kan ik nergens vinden.Ze komen vanonder de Sahara vandaan dus moet er een hoge zonnige temperatuur zijn of broeden ze in de regentijd?wink ;)

Met vriendelijke groet


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-28 - 23:18:57 send message to wilbor

Hoi

Even ter aanvulling, de wevers heb ik nu vier jaar in mijn bezithappy :)

Groetjes Wilbor


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-28 - 23:29:13 send message to wilbor

Voor zover mijn kennis strekt heeft de vlammenwever op de onderste delen van zijn vleugels meer zwart dan de grenadier wever

Gr. wilbor


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-28 - 23:55:59 send message to tonnl

Als je eens contact opneemt met Avifauna krijg je waarschijnlijk wel nuttige tips. Men heeft daar met verschillende wevers gekweekt.


wilbor
Website Member
Posts :121

Website Member
2006-11-29 - 00:17:35 send message to wilbor

Dat zal ik zeker doen.Daar had ik niet aan gedacht, dom, dom. Hartelijk dank voor de tip.

m.v.g



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 246 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede