Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Koloniebroed grijze roodstaart Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Koloniebroed grijze roodstaart
menno
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-11-24 - 17:14:26 send message to menno

Hoi allemaal, ik wou een paar grijze roodstaarten bij elkaar gaan zetten, voor koloniebroed. Heeft iemand een idee wat de afmetingen van de voileire en binnenhok moeten zijn, voor bv 6 grijze roodstaarten. Alvast bedankt, mvg andré.


crmossel
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-11-24 - 17:24:27 send message to crmossel

volgens mij komt dat niet goed omdat er toch een terratorimu verdedigt gaat worden. mijn ervaring is dat je ze beter kunt broeden in de zgn kist kooien daarna als de jongen groot zijn het geheel in een grote voliere doen. ook heb ij de ervaring dat de kooi die het schemerigst staat de beste kans op broeden geeft. met een zgn dubbele kweekbox is vaak de onderste het beste. hoewel je dat niet zou denken.


lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-11-24 - 22:41:38 send message to lennard

Ik heb hier wel eens op het forum gelezen van jaculine ofzo met papegaaien die heeft ook een koloniebroed met grijze gedaan.

Groetjes,

Lennardhappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-11-24 - 23:36:37 send message to Hawkeye_NL

Idd, Peter & Jacqueline van Hobbykwekerij Maracana hebben een broedkolonie met grijze roodstaarten.
Zo ver ik het toen heb gevolgt ging het zelfs verassend goed.
Kijk maar eens op hun eigen site: http://communities.zeelandnet.nl/data/maracana/index.php?page=1


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-11-25 - 08:35:42 send message to bert1974

in kolonie kweken met grijzen wil op zich wel als ze maar voldoende ruimte hebben.
als je wil kweken met grijzen dan staat een ding voorop en dat is absolute rust.
als je zorgt dat ze rustig in hun vertrek kunnen zitten zonder dat ze gestoord worden dan maakt het niet uit of ze in een kist kooi of voliere zitten.
ik heb ze zelf in een voliere [daar ik kist kooien volledig afkeur] en heb er ieder jaar twee nesten bij.
naar mijn idee is het zo dat wanneer de vogels zich goed voelen en rustig kunnen leven dat er dan [als het koppel klikt] van zelf wel een keer jongen geboren worden.
dit kan na een korte tijd gebeuren maar het kan ook wel een lange tijd duren.
een kennis van mij heeft een koppel dat al 13 jaar bij elkaar zit deze hebben dit jaar voor het eerst pas een nest groot gebracht.
en daar voor ook nog nooit een poging gedaan.
terwijl die van mij na dat ze drie maand bij elkaar in zaten het eerste nest al hadden.

groeten bert



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede