Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Toch eventjes... Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Toch eventjes...
zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-11-16 - 02:30:59 send message to zebraonline

Eventjes iets wat iedereen aanbelangd en bepalend is voor ieders toekomst ...

Kijk eens naar deze film van Al Gore : An Inconvenient Truth

Ga je tenminste eens gaan nadenken...


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-11-16 - 12:19:04 send message to zebraonline



paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-11-16 - 15:23:00 send message to paintim

Hallo Mario!
Ja, er wordt wel gezegd: ALS de wetenschappers gelijk hebben.
Niemand weet het. De wereld leeft op ANGST en die wordt steeds weer opgeroepen.
De Verenigde Staten wil oorlog met Iraq en Saddam Hussein afzetten omdat die te veel macht krijgt en de V.S.wil samen met Israel het hele
Midden Oosten,ja zelfs de hele wereld besturen.
Dus wordt er een campagne tegen Iraq begonnen om iedereen te overtuigen,dat er Atoomwapens zijn in
Iraq. De V.S. en Engeland wisten,dat het niet waar was. De mensen werden bang.Dus kon de oorlog tegen Iraq worden begonnen,waardoor we nu in de greep van ANGST VOOR TERRORISME zijn aanbeland. Zo houd je greep op de wereld.
Amerika samen met o.a. China zijn de grote vervuilers. Of daardoor de ijskappen smelten,niemand die het weet. Ik heb ook gehoord,
dat het ijs in het water daarentegen is toegenomen.Aangezien er in de loop van de tijd steeds klimaatveranderingen zijn geweest is het best mogelijk,dat de opwarming een natuurlijk proces is.
De opwarming gaat niet in zo'n snel tempo.Overal
worden metingen verricht,die zo uiteen lopen,
dat ik er geen touw aan kan vastknopen.
De nauwkeurigheid van metingen in het verleden laat heel veel te wensen over. Bovendien werd er niet gemeten op alle plekken ook in de lucht waar er nu wel wordt gemeten.Eigenlijk weten we dus niets.
Voorlopig maar gewoon doorgaan met vogels kweken/houden.
Vr.groeten van
Antoni


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-16 - 17:47:48 send message to johanblok

quote

Voorlopig maar gewoon doorgaan met vogels kweken/houden.


Dat zou ik zowiezo maar doen, of de boodschap nu klopt of niet. Er zijn overigens meer dan voldoende gegronde aanwijzingen om je zorgen te maken. Welke maatregelen dan zinvol zijn is vers 2.


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-11-16 - 18:59:24 send message to Pionara.nl

Ik denk dat de tijd waarin we nu leven gewoon een fase is tussen 2 ijstijden. Net zoals seconden, minuten , uren, dagen etc... maar dan in het groot. Misschien moet het nu eerst nog "zomer" worden en krijgen we het nog wel veel warmer. In ieder geval hebben we straks wel voldoende water om met de nog steeds stijgende wereldbevolking met zijn allen een koele duik te nemen happy :)


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-11-17 - 08:52:32 send message to ParkietenPeter

Wetenschappers spreken erover dat wij op een nieuwe ijstijd afgaan. Andere wetenschappers zeggen dat de aarde opwarmt vanwege het verdwijnen van de ozonlaag. Weer andere wetenschappers geven de schuld ervan dat wij korter op de zon komen. Nog weer andere wetenscahppers zeggen dat alles in het universum aan het uitdijen is. (wat betekend dat wij vérder van de zon af moeten komen) Allemaal controversen die door net zo'n geleerde koppen gebracht worden.

Wie weet het nu echt? (degene die je maar gelooft of het hardst schreeuwt?)

Nóóit is er iemand geweest die dit kon staven aan de hand van bewezen feiten. Enkel op basis van berekeningen voor de toekomst (mogelijk dat het wellicht heel misschien zo zou kunnen gaan worden). Een toekomst die zo ver ligt dat het voor ons nóóit te controleren valt.

Een land als Amerika, dat uitblinkt in het vervuilen van de aarde, niet mee wilt doen aan programma's om uitstoot te beperken, etc., en daarbij meent over de hele aarde te moeten regeren, lijkt mij de laatste die zich dan ook echt druk maakt hierover. en dan de schuld/oplossing maar bij de mensen op straat leggen. (At home/on the move)

tussen twee haakjes((Hoeveel zou Gore gekregen hebben om deze commerciele film te promoten?))

Natuurlijk kun je een kanscurve opmaken, maar iedereen moet erkennen dat de mens niet alle aspecten van de veranderingen in de natuur kan over of voorzien. (kan of wil)

Hoe wil je dan zekerheid creeeren?

En welke kwaliteit levert het op om te weten dat over 20 milj. jaar de aarde er wel eens niet meer zou kunnen zijn?

Dus waar maken we ons druk om als de politiek zich er alleen maar druk om maakt tijdens de verkiezingstijden?

In de tussentijd slachten mensen elkaar af omdat ze denken het beter te weten dan de ander en deze daarom maar ondergeschikt is. Met deze gedachtengang is de mens uberhaupt niet waard om te genieten van al het moois der schepping.

Voor mij zijn er belangrijker dingen om mij druk om te maken.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-17 - 11:07:00 send message to johanblok

Ook op kortere termijn (decennia) is een en ander voor Nederland van groot belang, zoals zeespiegel stijging. Vast staat dat deze stijgt, en dat dit de laatste jaren sneller gaat. Niemand kan over de toekomst iets met zekerheid zeggen, maar dat wil nog niet zeggen dat je dan maar nergens rekening mee moet houden.

Verder: de mens is ook tot goede dingen in staat.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 133 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede