Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Wanneer eieren Pyrrhura schouwen? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Wanneer eieren Pyrrhura schouwen?
wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-11-06 - 09:30:22 send message to wouterbeumer

Mijn koppel Pyrrhura’s zit op 2 eieren (nu ongeveer 5 dagen). Vanaf wanneer kan ik de eieren gaan schouwen om te kijken of ze bevrucht zijn?


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-11-07 - 15:01:32 send message to polflietjen

Dat zou je toch na een week al goed moeten zien; of vergis ik me?
Dan zie je toch al de bloedvaten lopen..
groeten


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-11-07 - 16:53:20 send message to broto

5 dagen ?? en 2 eieren , dan kan het gebeuren dat er nog eieren bijkomen als het er bij 2 blijven en ze zit er dan vast op kan je na het na ee nweek heel goed zien, maar dan wel van af het laatst gelegde ei tellen, 2 is wel weinig voor een pyrrhura, meestal hebben ze 5 -7 eieren.

Henk


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-11-11 - 14:12:22 send message to swanny

omdat pyrrhura's grote nesten kunnen krijgen deed ik ze vroeger altijd pas vanaf de 2e week schouwen. ze kunnen namelijk wel eens laat beginnen met broeden, weet je al of ze bevrucht zijn?
Gr


wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-11-17 - 09:05:34 send message to wouterbeumer

Bedank voor jullie reacties.
Het derde ei bleef vast zitten. Ik heb toen voorzichtig een beetje sla olie aan haar achterste gesmeerd. De volgende dag vond ik het ei kapot op de grond in de kooi. Ze is daarna niet meer op het nest geweest en de eieren waren onbevrucht. Ik heb ze dus maar verwijderd. Sinds dinsdag zit ze weer veel in het hok en gisteren had ze alweer 1 ei. Mijn andere koppel is ook begonnen met leggen. Deze hebben inmiddels 3 eieren.
Met schouwen kan ik dus beter wachten totdat ze minimaal een week aan het broeden zijn???


mreyder
Website Member
Posts :607

Website Member
2006-11-17 - 10:32:57 send message to mreyder

Mijn persoonlijke mening is, dat schouwen helemaal niet zoveel nut heeft. Ik laat de vogels altijd hun tijd uitbroeden, totdat de pop (als de eieren onbevrucht zijn) uit zichzelf van het nest blijft. Onbevruchte eieren weghalen stimuleert om weer snel te gaan leggen, waarmee je mi de pop onnodig uitput. Bovendien moet je ook de stress die bij het oude koppel ontstaat als je de eieren weghaalt terwijl de pop nog netjes bezig is met haar broedcyclus ook niet onderschatten!



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 263 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede