Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vasa"s in de huiskamer!!!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-08 - 08:27:26 send message to johanblok

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

@Daniel: een enkeling kweekt er mee, ze hebben een heel bijzonder (en voor de kweker ook nogal lastig) broedgedrag. Het zijn werkelijk prachtige vogels, wat mij betreft veel mooier dan al die toverbalkleurige papegaaien. Vanwege de kansen op agressie ben ik er nooit mee begonnen. Ik vrees dat bij het broedrijp worden er in de huiskamer nog wel eens flinke problemen kunnen ontstaan.

Papegaaienhulp in Haren heeft ze zitten en er ook mee gekweekt (met name de grote als ik het goed heb).


Corinna
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-11-08 - 10:19:35 send message to Corinna

Klopt, ze hebben in Haren drie grote vasa's en een kleine zitten(ik werk daar als vrijwilligster). Maar kweken doen ze niet zelf. Ze hebben volgens mij wel contact met een kweker.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-11-08 - 10:35:20 send message to Karel

Nogmaals, het zou aardig zijn als Harmsen ons wat meer zou kunnen vertellen over zijn kweek met deze toch wel aparte vogels.

Een kweekverslagje met foto's zou mooi passen in de rubriek "artikelen". (Waarom bestaat deze rubriek eigenlijk niet meer?)wink ;)


VasaVlinder
Website Member
Posts :9

Website Member
2006-11-08 - 13:29:26 send message to VasaVlinder

Owh kweken ze toch niet Corinna? Of bedoel je niet met de kleine? happy :)Wij zijn laatst in de hortus in haren geweest en toen we vertelden over onze vasa's kregen we onmiddelijk de grote vasa's en de kleine vasa die binnen zit(dat was er 1tje geloof ik), te zien. Ik meende dat ze juist wel willen kweken met de grote vasa? happy :)


Corinna
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-11-08 - 13:44:39 send message to Corinna

Oh, ik kan me natuurlijk ook vergissen... misschien heb ik dat verkeerd begrepen. Zou natuurlijk mooi zijn!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-08 - 13:49:21 send message to johanblok

Als ik mij goed herinner zit er ook een zelf gekweekt jong...


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-11-08 - 14:57:23 send message to polflietjen

ik wil mij toch ook eens laten horen happy :)
Tot zover ik weet, ken ik niemand die ooit Vasa'a heeft gekweekt of heeft kunnen kweken ik vindt het dan ook erg dat ze als huiskamergenoot worden gehouden. Mensen die deze vogels houden voor de kweek, die kan ik begrijpen, maar ze gwn voor de sier houden in huis... hou dan een grasparkietje ofzo eh wink ;)


VasaVlinder
Website Member
Posts :9

Website Member
2006-11-08 - 16:19:19 send message to VasaVlinder

Nou , ze worden idd niet veel gekweekt en t gaat ook niet zo niet makkelijk , maar er zijn wel kwekers...en ook met eigenkweek jongen
wink ;)Daar zijn ook mooie artikelen over te vinden.

Ik ben het ermee eens dat de weinige jongen beter geruild kunnen worden met andere serieuze kwekers..immers is het helemaal triest om de paar wilde vogels die er nog zijn te gaan vangen om daar mee te kweken sad :(

Maar nogmaals...ik heb ze niet voor de sier en ook niet als knuffeldier (trouwens hoor je geen enkele kromsnavel met die reden aan te schaffen wink ;) ). Daarbij...ze zaten nou 1 maal in die winkel en waren heus niet bij een kweker terecht gekomen als ze hier nu niet zaten. Ze werden daar nml verkocht als 'makkelijke beginners vogel" angry

De kweker heeft daar dan toch een fout gemaakt door ze naar die winkel te brengen? En ik hoop dat ik die kan achterhalen en kan overtuigen bij een eventueel volgend nest anders te handelen. Of ik in de toekomst wil kweken...hangt van een aantal factoren af en vooral van de toekomst voor de jongen, mn dieren staan nml op de 1e plaats en hun eventuele jongen dus ook. Wees blij dat ze iig bij iemand zitten die zich erin verdiept en echt erg geboeid is door de soort laugh :D


H H L Harmsen
Website Member
Posts :24

Website Member
2006-11-08 - 19:42:46 send message to H H L Harmsen

Ik ben verheugd door het aantal reacties op mijn pleidooi om geen vasa's in huis te nemen.bedankt daarvoor. er zijn inderdaat niet veel mensen die vasa's groot of klein kweken.diegene die het toch proberen sukses. er bestaat een serieus kweekprogramma voor de soort. contact persoon in Nederland is anton schreuders(mail via mij na toestemming anton te krijgen).een aantal tips voor evt sukses. heb geduld ook als beide vogels brr zijn witte snavel, vergrote of uitpuilende cloaca het kan nog duren voordat de eerste paring plaatsvind.voeding: zo gevarieerd mogelijk met een groot deel fruit. word niet bang als de eieren versmeert zijn deze komen wel uit. let op broedtijd ongeveer14 dagen.pop is agresief t.o man dit leid nauwlijks tot echte problemen.voeding bij uitkomst behoorlijk verhogen na 6 weken zijn de jongen kant en klaar.bij overmatige interesse man na uitvliegen jongen deze verwijderen. als je nog meer wil weten neem gerust contact op met mij via mail vasa@xs4all.nl


Bok
Website Member
Posts :37

Website Member
2008-02-18 - 21:48:27 send message to Bok




Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 261 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede