Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Vinken geërfd Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Vinken geërfd
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-11-04 - 11:28:45 send message to afican parrot

Mijn vader is dinsdag overleden en hij had enkele zang vinken. Ik zal er een deel van krijgen samen met mijn oom. Graag had ik ermee gekweekt maar ik weet er dus heel weinig over. Er zitten zeker mannen en poppen tussen dus dat is geen probleem maar graag had ik geweten wat ik moet doen voor hun verzorging? Hoe ik moet kweken? Welke voedingmanieren? Iedere tip is welkom omdat ik deze vogels zolang mogelijk wil houden. Ook heb ik andere vogels zoals afrikaanse papegaaien, valken, grasjes,... Kunnen deze vinken in hetzelfde vogelverblijf gehuisvest worden?


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-11-04 - 11:31:44 send message to Dennis Fr.

Ik kan je helaas niets over die vogels vertellen.maar wou je hierbij wel even condoleren met je verlies.sad :(

M.v.g Dennis


themaster81
Website Member
Posts :59

Website Member
2006-11-04 - 12:29:05 send message to themaster81

Gecondoleerd, en sterkte!!

Ik zou even op internet zoeken naar een site over die vinkensoort die je hebt. En daar evt. je informatie zoeken, of zoek naar kwekers van die vogels die kunnen je meestal ook HEEL VEEL leren!

Sterkte MRTN


Maurice1980
Website Member
Posts :26

Website Member
2006-11-04 - 12:38:31 send message to Maurice1980

Ten eerste gecondoleerd met je vader sad :(.

Het is geen goed idee om vinken te huisvestigen in een zelfde verblijf als Parkieten of papegaaien. Dit i.v.m. dat kromsnavels vaak onverwacht agressief, zeker in de broedtijd en ook buiten de broedtijd om, kunnen reageren naar andere vogels toe. Met mogelijk dode vogels als gevolg.

Zodoende zou het in mijn ogen een onverantwoorde risico zijn om de vogels te huisvestigen bij parkieten en papagaaien.


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-11-04 - 13:01:56 send message to Dennis Fr.

denk dat african parrot boedoeld zelfde ruimte niet dezelfde kooi of voliere


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-11-04 - 13:12:46 send message to afican parrot

Juist ze zouden in hetzelfde verblijf ( tuinhuis ) zitten maar zeker niet in dezelfde vlucht of kooi. Wat ik hiermee wil vragen is of de vinken mijn vogels kunnen verstoren en/of omgekeerd. Door hun gefluit ofzo?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-11-04 - 15:13:22 send message to Niltava

Allereerst gecondoleerd.
Dat gaat prima(op basis wat je nu geeft)
Gewoon een wildzangmengsel met eivoer en wat buffalo's richting het broedseizoen. Echter: geen meerdere mannen bij elkaar. Kan nu mogelijk nog goed gan, straks niet meer.
Een man kan met meerdere poppen worden gehouden, echter poppen kunnen wel jaloers worden en elkaars eieren vernielen.
Ook zul je waarschijnlijk de man bij de pop weg moeten halen op het moment van eieren, een week nadat de jongen zijn geboren kun je ze meestal terug plaatsen.
Denk je ook nog even aan de europese ringen(mogelijk heeft je vader die al aangevraagd???)
Succes


polflietjen
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-11-04 - 17:02:36 send message to polflietjen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

allereerst enige deelneming!
vinken het liefst per koppel huisvesten, omdat ze tijdens de kweek hun territorium flink verdediggen. Als het mogelijk is enige beplanting(europese vinken) in de voliere plaatsen en tijdens de kweekperiode de paartjes goed in de gaten houden, vooral de man dus. Af en toe de vogels levend voer, onkruidzaden en vruchten(besjes) geven. groeten en succes toegewenst!


item
Website Member
Posts :47

Website Member
2006-11-04 - 17:06:00 send message to item

Let op als de snavels blauw beginnen te kleuren,
de mannen van elkaar scheiden anders zullen ze elkaar doodpikken meestal op de kop.
En het beste is de koppels apart te plaatsen,als je wil kweken met de vinken.
Anders zul je weinig vinken overhouden.
Is een territoriumvogel,dus goed observeren in het voorjaar,en als ze gaan vechten direct apart zetten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede