Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > De vogelarts Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


reneee
Website Member
Posts :6

Website Member
2006-10-22 - 23:15:19 send message to reneee

De kweker heeft praktijk ervaring, een VA heeft kennis van de theorie.
Soms pakt theorie anders uit in de praktijk.

"Arrogantie van een VA" vind ik wel misplaatst, een VA heeft een gedegen studie achtergrond.


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-10-22 - 23:27:36 send message to Wickingh

Zodra een VA beweerd dat kwekers geen verstand van zijn vogels heeft dan vind ik dat arrogant ja,

mvg Frank


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-10-23 - 06:37:27 send message to bert1974

als je bij een bepaalde va als eerste te horen krijgt dat je verkeerde voeding gebruikt.
[want alleen als je harrison pelleds gebruikt word je vogel nooit ziek]
dan is bij mij het vertrouwen in zo een persoon direkt weg.
als je dan ook nog weet dat hij een stevige vinger in de verkoop heeft van dit produkt, dan krijg ik toch de wrange smaak in de mond dat het hem te doen is om winst belag.
ook al weet ik dat hij heel veel weet van vogels.
ik rij zijn deur toch voorbij.
het meeste leer ik van vogels door er zo veel mogelijk over te lezen.
en vragen die op komen voor te leggen aan colega kwekers. [ is ook nog eens goed voor de sociale contacten]
van goed naar je eigen vogels kijken leer je ook een heleboel.
en vragen stellen op het forum kan ook zeer nuttig zijn om wat te weten te komen.


groeten bert


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-10-23 - 11:31:27 send message to tropic

[quote][als je bij een bepaalde va als eerste te horen krijgt dat je verkeerde voeding gebruikt.
[want alleen als je harrison pelleds gebruikt word je vogel nooit ziek/quote]
Sorry, maar ik geloof niet dat een VA deze woorden ooit in de mond neemt.

[quote]Zodra een VA beweerd dat kwekers geen verstand van zijn vogels heeft dan vind ik dat arrogant ja,

mvg Frank
Sorry, maar ook hier geloof ik niet dat een VA zoiets ooit zegt.

[quote]Tja, deze dierenarts begrijpt volgens mij weinig van de vogelliefhebberij en de daarmee samenhangende help-elkaar-cultuur;
Sorry, maar die help-elkaar-cultuur is volgens mij ver zoek.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat er goede en slechte vogelartsen zullen zijn. Diegene die je helpt zal een goede zijn, een ander die je niet kan helpen zal een slechte zijn.

Het is wel zo dat wij kwekers kunnen steunen op onze ervaring, maar de dierenarts wordt toch verondersteld de medische kant van de zaak te kennen, die wij uiteraard niet onder de knie hebben.(anders waren we tenslotte allemaal VA)

Persoonlijk denk ik aan een goede relatie met kwekers onder mekaar (hoewel dit met de dag moeilijker wordt), en verder indien nodig een bezoek aan de VERTROUWDE dierenarts, want het zal wel veel met een vertrouwensrelatie te maken hebben ook. Een VA zoals er hier enkele besproken, zou nooit mijn vertrouwen krijgen, (en ik denk van vele anderen ook niet). Daarom geloof ik niet in de aangehaalde verhalen, anders zouden deze VA al lang niet meer bestaan.wink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-23 - 11:52:26 send message to Karel

quote
Sorry, maar die help-elkaar-cultuur is volgens mij ver zoek.



Ver zoek? Niet met de mensen die ik ken, maar misschien heb ik andere vogelvrienden dan jijwink ;)


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-23 - 11:56:43 send message to Karel

quote
Het is wel zo dat wij kwekers kunnen steunen op onze ervaring, maar de dierenarts wordt toch verondersteld de medische kant van de zaak te kennen, die wij uiteraard niet onder de knie hebben.(anders waren we tenslotte allemaal VA)



Niet helemaal waar. Een dierenarts die mijn vogel niet kon genezen, was zeer dankbaar voor de info die ik van een andere kweker kreeg en waarmee de vogel zeer snel was genezen!
Zelfs op medisch vlak is de kweker wel eens beter onderlegd. Eenzijdig, specifiek...maar soms wel beter.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-23 - 12:17:38 send message to tonnl

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Sorry, maar ik geloof niet dat een VA deze woorden ooit in de mond neemt.
Maak eens een afspraak bij dr. Hooijmeier. happy :)

Ook ik vind dat "wij" vogelliefhebbers elkaar nog steeds prima helpen. Zowel op forums als op de clubs. Het is niet alleen maar broodnijd.
Groeten, Ton.


rikkie123
Website Member
Posts :4

Website Member
2006-10-25 - 13:06:18 send message to rikkie123

Heb reeds meerdere afspraken gemaakt in Meppel bij deze VA en hij geeft aan dat pellets volgens de laatste gegevens de betere voeding zouden zijn, maar wel met daarbij groente en fruit.
En of je dan HB gebruikt of wat andere pellet dat is niet zo interessant.Verder een hele goede VA.


HansvdWeerdhof
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-10-26 - 01:15:25 send message to HansvdWeerdhof

Veel mensen maken de fout door te denken dat je een dierenarts kunt vergelijken met een huisarts, maar die vergelijking houdt op bij de overeenkomst dat ze allebei een witte jas dragen.

Een dierenarts heeft in feite gewoon een winkel die dierenartsenpraktijk heet, dus er moet geld verdiend worden....(handel)
En wat is er makkelijker dan honden of kattenvoer of pellets voor vogels verkopen, ze geloven de dierenarts vanwege zijn autoriteit (al dan niet terecht)
Voer is om de zoveel tijd een kassa aanslag en dus een basis inkomen.
Geeft niks, want iedereen moet zijn eigen broek ophouden, maar het is eigenlijk wel kwalijk dat zij met een commerciele achtergrond zaken als voer gaan verkopen, is in feite een oneigenlijk product voor die branche.
Maar ja geld stinkt niet. laugh :D


dusty
Website Member
Posts :2

Website Member
2006-11-29 - 12:53:28 send message to dusty

Ook ik ben 1x in Meppel geweest (2 jaar terug) en kreeg te horen dat onze ara nog hooguit een jaar te leven had als ik niet overstapte op Harrison. Hij leeft nog steeds!!! Inmiddels ben ik overgestapt naar De Toren en daar wordt toch echt beter overlegd.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-29 - 14:02:31 send message to johanblok

quote

Geeft niks, want iedereen moet zijn eigen broek ophouden, maar het is eigenlijk wel kwalijk dat zij met een commerciele achtergrond zaken als voer gaan verkopen, is in feite een oneigenlijk product voor die branche.


Inderdaad, het heeft wel als gevolg dat je geen vertrouwen meer kunt hebben in de onafhankelijkheid van doktersadviezen. En dat is nu juist van cruciaal belang als je een arts bezoekt.
Men zou vreemd opkijken als er een huisarts was die elke patient een pakje becel boter aan probeerde te smeren met de mededeling: 'anders krijg je binnenkort ernstige gezondheidsklachten'.
Verkoop van medische adviezen en geneesmiddelen kan maar beter gescheiden blijven van reguliere producten voor dierenverzorging.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-11-29 - 19:27:18 send message to tonnl

quote
Men zou vreemd opkijken als er een huisarts was die elke patient een pakje becel boter aan probeerde te smeren met de mededeling: 'anders krijg je binnenkort ernstige gezondheidsklachten'.

Wat scheelt het? "Aanbevolen door de hartstichting" en bij elke diëtist(e) liggen bergen becel-folders.
Of dwalen we nu af? happy :)
Ton.


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-11-29 - 20:03:39 send message to johanblok

Er blijft 1 verschil: je kunt ze er in ieder geval niet kopen wink ;)


WimBos
Website Member
Posts :56

Website Member
2006-12-03 - 16:21:03 send message to WimBos

Persoonlijk heb ik het ook niet op een VA die zelf degene is die de pellet importeerd en daarom ook verteld dat dit de enige goede voeding is.
Ik denk dat H het zo langzamerhand door zijn arrogantie en gebrek aan de kunde om om te gaan met mensen,een beetje verbruid heeft bij de (lang niet achterlijke) kwekers, en daarom een bron vaninkomsten heeft aangeboord met zijn voeding en het werkterrein heeft verlegd naar de particuliere sector, en daar zijn trouwe volgelingen onder, wat wel iets weg heeft van een sekte.
Het is dus zeker een goeie zaak dat serieuze kwekers zich sterk gaan maken voor de KKP, en veel informatie en een gezonde papegaai af leveren en de mensen mogen zeker naderhand nog zo vaak als ze willen bellen of mailen voor nadere info en iets wat hier ook veel gebeurd dat de mensen nog eens langskomen met hun aanschaf, dat is nog veel leuker, groet Wim



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 120 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede