Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Voliere verwarmen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-10 - 22:16:39 send message to zebraonline

Z'on warmeluchtblazer lijkt mij toch redelijk gevaarlijk in een vogelruimte met al dat stof,veren ed...


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-10-10 - 22:38:11 send message to Swaas

Bij mijn krombekken heb ik geen verwarming, maar de voličre is helemaal afgesloten met dubbelwandige plastieken doorzichtige blokplaten.
De troopjes zitten binnen in de garage onder een glazen koepel, volledig winddicht maar met 2 verwarmde zitstokken, die verbruiken niet veel, en ze hebben het s'nachts lekker warm aan de buik en pootjes


reyn
Website Member
Posts :76

Website Member
2006-10-11 - 08:20:50 send message to reyn

Swaas hoe heb je die zitstokken gemaakt?


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2006-10-11 - 10:37:51 send message to hoogervorst

Tip betreffende verwarmde zitstokken die ik gezien heb bij een liefhebber van vruchten en insecteneters, die hierdoor dus in de winter buiten blijven.
Steek slang/kerstverlichting door een PVC buis heen en je hebt op een goedkope en makkelijke manier verwarmde zitstokken, die poten en borst geneog verwarmen om de winter door te komen en licht nachtvorst te overbruggen.
Evt iets ruw maken voor de grip, of schuurpapiertje er omheen, je zal versteld staan hoeveel warmte er vanaf komt en het is nog hygienisch ook.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-10-11 - 11:47:47 send message to Karel

happy :)

Hoogervorst, misschien zijn we wel bij dezelfde liefhebber geweest.
Zie mijn reactie van 2006-10-09 - 13:58:25

happy :)


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-10-11 - 12:35:30 send message to lorius

Veel van de aangdragen oplossingen zijn gevaarlijk te noemen. Bij gebruik van kachels met ventilators erin zal de lucht circuleren en tocht kunnen veroorzaken. De lucht moet langs het verwarmingselement en als er veel stof in de omgevingslucht zit geeft dit een direct brandgevaar. Infraroodlampen geven zeer weinig warmte af aan de omgeving. Alleen door in de lichtsraal te verblijven wordt het aangestraalde deel verwarmd de andere kant van de vogel blijft koud. Olie gestookte kachels zijn om meerdere redenen af te raden als voliereverwarming. Denk daarbij ook aan een milieuvergunning voor de olietank! De meest geschikte verwarmers zijn radiatoren aangesloten op de huis cv-ketel, gevelkachels of electrische oliegevulde kachels. Zitstokverwarming is alleen veilig als deze is voorzien van de diverse keurmerken. Zelfgemaakte zitstokverwarming voldoen NIET aan de veiligheidseisen en zijn derhalve gevaarlijk! ook al werkt het goed. Gaat er iets mis met zelfgemaakte verwarmingmethoden is het zeer moeilijk de verzekeing te overtuigen dat er deugdelijk materiaal is gebruikt. Elsteinlampen (donkerstralerd) geven net als een ander verwarmingelement direct warmte af aan de omgeving maar zijn echter bedoeld om kleine ruimtes te verwarmen. Let er wel op dat het verwarmen met "overcapaciteit" goedkoper is als met een verwarming die het maar net aan kan.

Johnny


Galah46
Website Member
Posts :188

Website Member
2006-10-11 - 15:48:46 send message to Galah46

Bij een paar liefhebbers heb ik ook verwarmde zitstokken gezien en deze bestond uit een buis waar een beetje cement aan gewreven was. Door deze buis liep warm water en was aangesloten op de centrale verwarming van het huis. Door middel van een thermostaatkraan kon hij de warmte regelen die door de buis mocht lopen, vond dit een goede oplossing. Zij kweekten voornamelijk halsbanden en daar die vlezige poten hadden ,had hij op het idee gekomen om de buizen van de centrale verwarming door zijn hokken te trekken, om warmere pootjes te verkrijgen.
Ook was de temperatuur in de nachthokken behoorlijk door de afgegeven warmte.
Als je de mogelijkheid bezit om dit te doen, waarom niet.
mvg Brecht


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-10-12 - 01:26:49 send message to Swaas

Ik heb mijn verwarmde zitstokken in een vogelspeciaalzaak gekocht, 25 euro het stuk.
Ik begin er niet zelf aan om ze te maken, vooreerst brandgevaar, maar ook de warmte er moet thermostaat op staan om het een beetje schappelijk van warmte te houden, het is niet de bedoeling dat de vogels hun pootjes verbranden he.
Er bestaan zelfs warmte-bladen van een 50cm op 30 cm breed, die kunnen op de bodem van de kooi worden gelegd met zand of houtsnippers over, die bladen worden ook gebruikt als grondverwarming in een terrarium.


reyn
Website Member
Posts :76

Website Member
2006-10-12 - 20:05:52 send message to reyn

Swaas waar koop je de stokken?


arjandaf
Website Member
Posts :980

Website Member
2006-10-12 - 22:35:10 send message to arjandaf

vewarmde zit stokken.warme melk met honing wat volgt er nog meer ???.je vogels zitten in het nacht gedeelte beschut zo te zien.mijn vogels zitten het hele jaar buiten geen enkel probleem hoe meer je ze verwend of verziekt hoe je het noemen wilt ik heb er zelf polycarbonaat platen tegen aan maar alleen in de extreemste winters


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-10-13 - 00:11:04 send message to Swaas

Ik heb ze hier in Belgie (Beerse bijna grens Nederland) gekocht bij een vogelspeciaalzaak.
Ze kosten wel 25 euro het stuk en de stokken zijn +- 1 meter lang.


chelle
Website Member
Posts :11

Website Member
2006-10-16 - 15:55:36 send message to chelle

Ok, bedankt voor jullie commentaar!!
Ik heb zaterdag mijn nachthok geďsoleerd dan komt er geen toch meer door.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 141 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede