Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Harrisonspellets Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Harrisonspellets
molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-27 - 20:33:06 send message to molineti

Een Vraagje,weet iemand het E-mailadres of het faxnummer van de ´harrisondealer´´uit Luxenburg(of eventueel een andere dealer),want van de Harrisons.nl site krijg ik weinig respons op gestelde vragensad :(

Bij Voorbaat Dank
Rene



tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-28 - 00:03:56 send message to tonnl

LUXEMBOURG
Carlo Manderscheid, DVM - 1, ave F. Clément - L-5612 Mondorf-les Bains - Tel.: 00352-66 17 18 - Fax: 00352-51 46 24

Dealers zijn te vinden op harrisonsbirdfoods.com

Ton.


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-09-28 - 07:53:45 send message to swanny

waarom wil je in Luxemburg bestellen, is dat veel goedkoper? of heb je gewoon specifieke vragen?
MvG


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-28 - 12:54:44 send message to molineti

Ik heb een dierenarts gemaild die deze pellets verkoopt,daarvan kreeg ik geen reactie terug!

Ik heb gemaild naar de Harrisons.nl site,kreeg ook hier geen reactie terug.

Daarom wil ik ze ergens anders bestellen,en hoorde dat in luxemburg de dealer voor Europa zou zitten.

De vragen die ik had gingen over wat voor pellet ik het beste kon nemen,en of daar ook groot verpakkingen in zijn (zou je toch een antwoord terug verwachten)

Bedankt voor de info

MVG Rene


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-09-28 - 15:38:40 send message to swanny

Ik bestel gewoon bij de dierenarts in mijn woonplaats. ik heb er 3 gebeld om te kijken of er prijsverschil was en ze hadden ze alle 3, tegen dezelfde prijs. de grootste verpakking is 50 pound, dat is 22,5 kg (ongeveer).
mijn advies bel naar een dierenarts in je woonplaats en vraag ernaar. ze hebben meestal ook wel een folder waar alle maten in staan.
MvG


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-09-28 - 16:49:26 send message to molineti

Bedankt,ik zal eens gaan bellenwink ;)

MVg Rene


bart4birds
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-10-16 - 20:35:25 send message to bart4birds

Wat ik altijd gedacht heb is dat Hooijmeijer voor heel Nederland het dealership heeft en daar profiteert hij behoorlijk van.
Ik vind het overigens ook dubieus dat een dierenarts, waar je toch enige objectiviteit van mag verwachten, papegaaienvoer verkoopt. Het lijkt me nogal logisch dat Hooijmeijer iedereen wil wijsmaken om Harrison te voeren. Daar verdient hijzelf het meeste aan.
In Amerika (waar Harrison vandaan komt) is het voer aanzienlijk goedkoper.
Niemand kan mij vertellen waarom het voer zo duur moet zijn. Het enige wat ik weet is dat Hooijmeijer behoorlijk zijn zakken vult.



Miro
Website Member
Posts :31

Website Member
2006-10-16 - 21:31:29 send message to Miro

Zijn de harrisons pellets eigenlijk echt de beste of is het door de prijs dat de mensen dit denken? zijn er hier mensen die dit uitgetest hebben?mvg


bart4birds
Website Member
Posts :7

Website Member
2006-10-16 - 21:54:09 send message to bart4birds

ik heb er wel mijn theorie over:
voor een voerfabrikant is het helemaal niet moeilijk om de inhoud van de pellets te wijzigen. Door meer of minder van bepaalde voedingstoffen toe te voegen of weg te laten, alles gaat ten slotte in een grote molen en daar worden de pellets uit geperst. Prijzen van de voedingstoffen zijn verwaarloosbaar omdat bij het maken van de pellets deze in zo'n grote hoeveelheden worden gemaakt dat dit niet het verschil maakt. Hooimeijer gooit het op de groffe stukjes maïs en het telen zonder pesticide. Dit is natuurlijk onzin, voor elke fabrikant is het mogelijk om er groffe stukjes in de pellets te verwerken. Wat betreft het telen zonder pesticide en ander onnatuurlijke stoffen is niet te controleren.

Ik ben benieuwd of er iemand is die mij kan kan uitleggen waarom Harrison zo duur moet zijn?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-17 - 01:01:22 send message to tonnl

Dat is nu eenmaal het principe van de vrije marktwerking. Iemand brengt een product op demarkt, vraagt een forse prijs, zegt dat het heel goed spul is en juist door die hoge prijs geloven veel mensen dat.
Slim gespeeld, al vind ik ook dat een dierenarts zijn onafhankelijkheid èn betrouwbaarheid ermee op het spel zet.
Hoe kun je weten of zijn menng objectief is al een vogel een voedingsprobleem zou hebben?


swanny
Website Member
Posts :312

Website Member
2006-10-17 - 10:28:22 send message to swanny

ik gebruik de pellets.
ik ben het met je eens dat het niet duidelijk is waarom die pellets zoveel (belachelijk) duurder moeten zijn dan andere pellets.
ik ben het eens dat het zeer bedenkelijk is dat een dierenarts hierop patent heeft. Objectief is hij hierdoor zeker niet.
ik ben het eens dat niet bewezen wordt dat harrison beter is dan een andere pellets, wat inhoud betrefd.

bovenstaande zaken even opzij geschoven en kijkend naar mijn vogels.

mijn papegaaien krijgen elke dag zaad en fruit, groente en kiemzaad vermengd met eivoer. in de middag krijgen mijn kweekkoppels een bakje met pellets erin. ik heb vroeger pellets gebruikt van een ander merk, maar die werden slecht gegeten. sterker ik moest mijn vogels dwingen om pellets te gaan eten. dit moest ik dan doen door te minderen op zaad, zodat ze van de honger wel moesten. nou daar had ik zo'n baal van dat ik daar mee gestopt ben.

ik kan alleen vertellen dat mijn papegaaien gek zijn op de harrison pellets. ze eten ze echt vanzelf en ik was daar verbaasd over gezien mijn eerdere ervaringen. Ze eten ze terwijl er in de andere bak nog voldoende zaad is. ik weet zeker dat ze alles binnen krijgen wat ze moeten krijgen met de pellets. misschien belangrijker is wel dat ze het dus ook goed voeren aan de jongen.




tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-10-17 - 12:13:11 send message to tonnl

Dit vind ik nu eens een uitstekend argument en een prima uitleg.
Dank!


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-10-17 - 12:35:55 send message to rupicola

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of Molineti er in is geslaagd om antwoord te krijgen op zijn vragen over de Harrison pellets en vooral wat zijn bevindingen nu zijn.



molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-10-17 - 18:36:00 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

quote
Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of Molineti er in is geslaagd om antwoord te krijgen op zijn vragen over de Harrison pellets en vooral wat zijn bevindingen nu zijn.


een vriend brengt nu de pellets voor mij mee van Dierenarts Cornelissen uit Nijmegen.

Hij (en andere gebruikers)hebben afgeraden een grotere verpakking te nemen I.V.M de houdbaarheid (ik voer het uitsluitend aan 1 paar kakatoes)

Ik ben nu dus weer de rode zak(ik weet de naam niet)aan het voeren aan 1 paar en wel hierom:

Van Dit paar oranjekuif kakatoes is de man zich in zijn halfjarige verblijf in de quarantaine gaan plukken.

Nadat hij in zijn normale voliere geplaatst was,ging dit toch gewoon door.

Ik heb toen diverse zaken veranderd in de huisvesting en diverse middeltjes geprobeert,maar niks hielp.

Toen ben ik ook de voeding gaan veranderen naar 1/4 zaad en 3/4 Harrisons.

Het kan toeval zijn geweest(of een combinatie van alle veranderingen)maar de vogel kwam weer volledig in de verenhappy :)

Na gestopt te zijn met de pellets begon de vogel na 2 maanden weer te plukken.

Dit kan dus ook weer toeval zijn;maar ik ben toch maar weer aan de pellets begonnen om hier achter te komen.

Ik ga het nu minimaal 1 jaar voeren om zeker te weten,of het voer echt de verbetering is.

Dus ik kan nog niet echt een oordeel geven(ik ga niet over 1 nacht ijs)

Ze eten het wel goed(maar niet liever dan zaad ,bij mij temminste)

Helaas ontzettend duur!!!!


Bij mijn overige vogels voer ik nu ook 1/4 pellets als proef(vooral met de bedoeling om meer bevruchtte eieren bij de amazones te krijgen).

Ik voer deze vogels Nutribird die ze in het algemeen niet graag eten;resultaten ga ik over een jaar bekijken

Waarom Nutribird??

1/Harrisons veel te duur voor het aantal papagaaien die wij hebben

2/pellets met onnodige kleur/geur/en smaakstoffen wil ik niet

3/Leveranciers die de afgelopen 10 jaar al diverse merken pellets steeds als het allerbeste hebben proberen te verkopen heb ik geen vertrouwen in(in de verkopers niet,maar ook in hun pellets niet)

4/Leveranciers die zelf aan het produceren zijn gegaan heb ik ook geen vertrouwen in.(een verkoper is nog niet deskundig op voedings gebiedwink ;))

Bij nutribird heeft men als 1 van de weinige(europese)wel een organisatie waarin kennis over voedind aanwezig is.

Maar Zaad blijft om diverse redenen voor mij nog steeds voeding nummero 1

P.S Plukken is in de meeste gevallen een gedragsstoornis ;helaassad :(



rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-10-17 - 20:04:59 send message to rupicola

Nou, dat is een duidelijke uiteenzetting dacht ik zo.

Ben benieuwd of een eventuele samenhang tussen het gebruik van deze pellets en het plukgedrag van de betreffende kaketoe waarschijnlijk zal blijken.

V.w.b. het plukgedrag kunnen vele directe maar ook indirecte oorzaken te vinden zijn, hetgeen het vinden van de juiste oplossing extra moeilijk maakt.
Daarnaast is dit probleem helaas een bekend fenomeen bij met name Kakatoes.

Toch is het natuurlijk altijd de moeite waard om te proberen dit afwijkend gedrag om te zetten naar meer natuurlijke gedragspatronen.

Vooralsnog is veel afleiding/verrijking voor dergelijke hoog ontwikkelde vogels eigenlijk altijd een stap in de goede richting!

Om de vogel zoveel mogelijk van zijn plukgedrag af te houden kun je bijvoorbeeld zorgen dat de vogel relatief veel tijd moet besteden aan zijn voedsel.

voor molineti: zie ook PB




hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-10-17 - 21:33:18 send message to hdra

In PS of euro parrotleuk artikel van Wagenaar waarom geen pellets voeren bij kaketoes.



Pagina : 1 2 3 4 5 6 7 8
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 145 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede